Veckans bästa......



Trodde jag skulle vara ledig i början på veckan. Stoppade in Harry och kameran i bilen. Och åkte till mitt favoritställe.



En lång härlig promenad efter Mälaren.



Vi vågade oss ut på isen också.



Alldeles ensamma med naturen och tystnaden (förutom ett flygplan som störde oss)



Här brukar jag fika, men jag hade inget kaffe med den här gången. Det är Lycka...att komma ut i naturen så här.

Men säg den lycka som vara för evigt. Blev inringd till jobbet. Så det blev en extra natt. Men det var i och för sig bra. För nu kunde jag byta den mot en annan natt och gå en kurs längre fram i vår.



Hade ju tänkt ta Greta oich Havanna med med till favoritstället dagen därpå. Men då blev det ju till att sova bort halva dagen i stället, eftersom jag jobbade på natten. Och sen var jag ledig i onsdags. Och jobbade torsdag och fredag natt. Så det blev ingen sammanhängande ledighet. Och nu sitter jag här och känner mig lite seg. Men maken fixar i köket, det börjar lukta riktigt gott. Hörde att vinflaskan korkades upp nyss. Nu börjar min lediga vecka.......

VECKANS TVÅ ALLRA BÄSTA:



I onsdags när jag var till centrum träffade jag dottern, barnbarnet Milton och svärdottern. Vi bestämde oss för att gå och fika tillsammans, jättetrevligt. När Milton fick syn på mig sa han...har du inga öron, mormor? Jo här...sa jag och lyfte upp håret. Jaha...sa han, men de syns ju inte. Nej men jag hör ändå...svarade jag. När vi sen skulle ta rulltrappan upp till fiket så gick han i sin egen lilla värld. Jag ropade tre gånger på honom...innan han vände på huvudet. Och då sa jag...Milton, dina öron syns...men du hör inte ändå. Då log han lite finurligt som bara han kan göra :o)



Att Elvis mår så mycket bättre nu sen han fick sin medicin.
Han har varit så dålig den lille skrutten. Men en vän till familjen ställde upp med medicin....den som "farbror doktorn" skulle skriva ut, men inte hade gjort, när svärdottern var på apoteket och skulle hämta ut. Jag bor nära vännen och hämtade medicinen till Elvis. När jag kommer dit så ser jag en smal, hålögd liten Elvis, men dock med ett härligt leende. Och han säger till mig med en mycket bestämd röst...klä av dig farmor! Och då menade han så klart jackan :o) Hade ju inte tänkt stanna där....men vem kan motstå en sån "befallning"...inte en farmor i alla fall :o)


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Nämen va trist att Elvis åter varit sjuk! Melissa skänkte Hasse en släng av sin förkylning, och nu har lilla sötnosen fått en ny öroninflammation. Verkar misstänkt att hon blir ett "öronbarn".

Det är otroligt att du hittar smultronställen utan en massa människor där i storstaden!

Jag ska ge mig bort till vår sjö imorgon o se om det går att ta sig ut där, trodde det låg en meter snö men kanske har den sjunkit undan.

Ha en skön ledighet, det är du värd!

Kramen

Postat av: Anna ..susar in..

Vilken härlig utflykt på vidderna där på Mälaren..



Så gullig han är Milton..det är sådant man ska skriva upp..jag har en liten bok där jag skrivit upp roliga uttryck från mina barn..mycket underhållande läsning..



Så härligt att det finns mediciner som kan hjälpa en lite söt kille..

2011-01-29 @ 20:20:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Härlig läsning på söndagsmorgonen...hoppas han får vara frisk nu!

Och härligt underbara foton också! Förstår att du njöt!

Snorkfröken hos mig...hon måste kolla med läkarna hur dom jobbar o så...jag tar det lite med ro, jag vet ju att jag har rätt!

Kramen!

Ragnvi

2011-01-30 @ 08:39:50
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Maja

Härliga bilder=)

2011-01-30 @ 09:23:43
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Vilken härlig promenad och det är klart att farmor måste klä av sig och komma in en stund :)

2011-01-30 @ 10:34:00
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Hoppsan här hinner man inte med. Tusan vad du har varit flitig. Jag hoppar nu upp till nästa så har jag också varit flitig.

Kram från den tredje bästa!!!

2011-01-30 @ 13:39:43
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Härlig promenad med härliga Harry. Tänk om jag hade varit med. Då skulle ju jag ha fixat kaffetermosen.

Puss och kram!!!

2011-01-30 @ 13:44:16
Postat av: nina

härlig blogg, allt bra? :D

2011-01-30 @ 14:11:39
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en helt ny filmblogg med massor av bra filmtips! Om du gillar Filmster kan det vara bra att veta att det går finfint att följa den via både Facebook och Bloglovin'!



Ha en underbar och filmrik söndag! :)

2011-01-30 @ 14:28:36
URL: http://www.filmster.se
Postat av: Gunvor

Här är allt bra ser jag. Härlig promenad och va mycket snö ni har ni med. Härliga ungar! Jättesöta är dom!

Och tofsar det har nog jag liggande nånstans också. Man kanske får leta fram dom. Blir väl poppis nu efter all reklam som hon gör för sina tofsar. Dina var jättefina!

Ha en härlig vecka!

2011-01-30 @ 21:54:44
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Härliga bilder på hundar och barnbarn.



Vad var det för doktor som glömt skriva ut medicin..dåligt. Tur att det löste sig ändå.



Ha nu en sköön dag, kramen

2011-01-31 @ 09:17:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vi åker till Fuerteventura i tre veckor men vi åker inte förrän nästa måndag!

Härligt med Thailand i fyra veckor..2009 var vi där i 3,5..underbart.

Resan går faktiskt väldigt bra, vi åkte på natten så man sover ju mest hela tiden.



Kram kram

2011-01-31 @ 19:05:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

å vilka underbara bilder vilkan härlig promenad:)

Skönt att Elvis är piggare nu ,

kram

2011-01-31 @ 19:58:39
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback