Snöskottning och biobesök........



I går var vi hem till pappa en sväng. Snöskottning stod på schemat...igen.



Och mycket snö var det (men i dag är det ju plusgrader och slaskväder)



Taket skulle skottas.....



Ja...i alla fall över uteplatsen :o)



Och fåglarna behövde mer mat. Vi hade med oss två stora påsar, så nu kan pappa mata sina små vänner igen.



Efteråt blev det besök hemma hos sonen med familj, en liten mysstund med Elvis. Elvis mamma har spelat in en liten film där han sjunger "I ett hus vid skogens slut" helt underbar. Kika
HÄR

Det händer så otroligt mycket i Elvis liv just nu. Han vill veta och lära sig allt. Så skönt att se att det går åt rätt håll. Han har haft en tuff start på livet den lilla gossen. Det har gjort ont i "farmorshjärtat" många gånger. Men desto roligare att nu se honom så glad och pigg ♥



Och i dag var det dax för bio med William...hans 10-årspresent. Narnia i 3D...så klart!



På "Filmstaden" i Kista.



Och efteråt blev det middag. För min del Sushi.



William och morfar valde Kebabtallrik.



Stiliga stora killen. Mätt och belåten. En lyckad dag.

Och nu en liten fråga....Facebook? Är det verkligen så himla roligt? Verkar som om alla är på "fejjan" Hinner ni med både bloggen och Facebook? Sitter ni vid datorn jämt då, eller? Alla på jobbet, många i släkten, dottern och svärdottern, alla är de på Facebook. Nu ska först dottern med familj åka till Thailand fyra veckor från mitten av februari till mitten på mars. Sonen med familj blir borta hela mars. Och då sa dottern till mig...du får väl gå med på Facebook så kan du se vad vi har för oss. Ja jag vet inte...är fortfarande tveksam till det. Just att man ska hålla på att bjuda in vänner och fråga om man får bli vän med någon. Är det verkligen så himla bra och roligt som alla säger? Det är vad jag undrar, kan någon svara på det :o)

Kram på er ♥ ♥ ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: soffie

va snö ni med fått,här ahr det regnat hela natten men det är ändå massor av snö kvar här,fina bilder.

Kul med biobesök vi går alldeles för sällan på bio tyvärr,kollar film hemma istället

Jag har med facebook är inne en gång /dag men jag tycker inte det tar speciell lång tid kollar lite vad folk hittar på bara så bloggen tar mycket mer tid:9

men skoj är det med både fb å blogg!

kram

Postat av: Ida

Tack så hemskt mycket♥ Ja, det är verkligen jätte roligt att ha en systemkamera :D

2011-01-09 @ 18:37:37
URL: http://idave.blogg.se/
Postat av: Anna

Fina killar Nilla..och Kista..ja där bor min son..så jag har varit i Gallerian mååånga gånger.



Fejjan är kul..och tar ingen tid alls om man jämför med bloggen.Välkommen in på fejsboken vet ja..det kostar inget att prova :)

2011-01-09 @ 19:02:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Helen

Klart du ska gå med i fejjan Gumilla! Du har redan 2 vänner där som väntar. Jag och Monica A från Rälsen :))

Kram

2011-01-09 @ 19:06:57
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Mycket snö, här har det tinat rejält idag. vad gäller facebook ställer jag mig på samma sida som de andra; TESTA!! Sen kan du ju välja helt själv hur aktiv du vill vara. men koll på barna kan du ju ha framförallt när de är iväg. Det jag har märkt jag dragit ner på är sms.. sen jag gick med alltså. Hittat många gamla vänner=jättekul. Kanske man inte kommenterar lika ofta på bloggen hos dem man har kontakt med på facebook..?!

2011-01-09 @ 19:55:08
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Monica

Klart att du ska med på fejjan! Kram!

2011-01-09 @ 20:26:20
URL: http://www.tequilavilles.com
Postat av: Linn

fin blogg, bra inlägg! :) själv tycker jag att facebook är jättebra, men du måste ju känna efter själv :)

2011-01-09 @ 21:04:14
URL: http://linnve.blogg.se/
Postat av: Helena

Kom igen nu, klart du ska vara med på fejjan! Finns många kusiner där...och en moster.

2011-01-09 @ 21:22:04
Postat av: Ninni

Fb ska du helt klart vara med på...jag blir din vän direkt=)



Mysigt ni hade med biobesök och middag. Skönt att det går bra för lillkillen...ska kolla in hans sång när jag har mer tid.

Sonen har fått jobb i Sveg, av alla ställen..haha. Han ska jobba på SAS med biljettbokning, äntligen ett jobb.

Kram kram

2011-01-10 @ 09:04:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Ja jag kan inget säga om facebook för jag är inte med där själv.Känner inget behov av det. Jag har nog med bloggen. Man märker ju att många har försvunnit från bloggarna till FB.

Nu får nog vi åka till stugan nån dag och skotta taket vi också för där är det mycket mera snö än här. Va goo han ser ut din lillkille. Ja även storkillen som fyllt år är så fin. Härliga barnbarn du har.Önskar dig allt gott!Kram Kram!

2011-01-10 @ 19:16:32
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tack för att jag fick den stora äran att få lyssna på Elvis!han är nu min store lille idol ska du veta!(gubben får hålla sig till sin Elvis nu när jag har en egen!)

Ja detta med facebook är då rakt inget för mig,räcker gott o väl med ett inlägg på bloggen då o då när man känner för det!Tycker att många går över gränsen med påhopp på både det ena o andra...Och lite annat vill jag väl hinna med än att sitta fastklistrad vid datorn!



Jasså ni har skottat??Här har vi fått gått ut genom sängkammarsfönstret,så skottning var inta att tänka på!6 dagar innan man såg en levande själ(förutom gubben)Nu är jag verkligen less på detta!

O inte var det så mycket bättre i Onslunda efter vad jag hört!



Kramen till er båda från Västanbäck

2011-01-11 @ 12:23:47
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Sv;Den killen väger TUNGT!

2011-01-11 @ 20:30:12
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Halloj igen!!!

Vad kul att du är på fejjan också :)

Jag tycker det är ett jättebra sätt att hålla kontakt med vänner och familj. Man väljer ju själv hur aktiv man vill vara, och tyvärr så blev det roligare att skriva där en på bloggen.

Hoppas att du kommer tycka att det är roligt, och vilket jättebra sätt att ha kontakt med dina barn som är ute i världen och reser ;)

Må så gott!!

Kram från Nilla!!!

2011-01-12 @ 07:37:55
Postat av: Pialotta

SNÖ, SNÖ överallt i vårt land denna vinter, töar blandade dagar och sen kommer minusgrader igen .. halt som på en skridskobana, man borde skaffa skridskor med broddar på;)

Knutigt o dant, sanden tar slut.. saltet biter inte när det är frysgrader.. nu är det ras med isflak från alla tak.. akta, akta.. Akuten är översållad med folk som brutit både det ena och det andra:( Bara elendes elende.. jag blir så trött på att gå ut över huvud taget.. spänner hela kroppen så allt blir upp och nervända världen i hela kroppen.

Tillika har mamma varit riktigt dålig över hela nyårshelgen och legat på sjukhuset.. Något bättre nu, då Kaliumet har stigit efter varit på drygt över 4. Men du vet det dalar åt ett håll .. inget kul alls, men vad gör man.. gästar, är närvarande så mycket jag orkar. Just nu ringde hon.. håller inte luren på örat så hon hör inte vad jag säjer.. "Vi kan snacka ner sen", sa hon då hon trodde hon ringt till sin syster.



Ja du Nilla, du förstår ju hur det är.. Vi finns för våra föräldrar hela tiden, men vi måste få ha ett annat bra liv oxså.. barnbarn är toppen då att ha i sin närhet:)



Facebook: Klart du ska va med i Facebook.. alla är det;) Jag oxså.. där kan man ta ett litet snack när man känner för det. Inte alls som i en blogg.

De vänner man själv vill ha tar man in. Sorterar bort efter hand som de inte visar sig knappt på ens egen sida och ger någon kommentar. Spel och applikationer struntar jag i .. men många tycker det är kul.

Du kan ladda upp foton där som du själv känner för att du vill visa.

Ha kontakt med dina nära o kära (lämpligt nu när du har en del av dina lite längre bort) Jag har ju Rasmus, mitt barnbarn i Australien nu som du kanske vet.

Du kan ladda upp musik eller klicka upp länkar som du tycker andra kan få se och ta del av mm mm



Alltså jag tycker det är hur bra som helst.. sina tankar o tyckande.. att dela med andra som man själv vill.. korta eller längre inlägg.. du kan skriva Anteckningar där (Meddelande) mer privat till dina vänner.



Klart du ska gå med i den stora Karusellen av möjligheter:)

Jag var skeptisk förut, men inte nu längre.

Ha de gott Nilla kram på dig o dina goa barnbarn.

2011-01-12 @ 12:46:34
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej!

Bonusdottern är i Thailand med sin sambo för tillfället. Via FB får jag reda på vad dom sysslar med och ser också fina foton. Så mitt svar är JA! Klart du ska ha ett FB-konto. Jag har inte varit med länge alls, började med att jag ville spela Farmville, det har jag slutat med men FB vill jag inte vara utan. Det tar bara den tid du själv vill, att kolla igenom vad vännerna skrivit tar inte många minuter per dag om man inte väljer att själv aktivt skriva.

Somliga skriver ju vad dom ska äta, att dom har ätit, att dom är hungriga, osv. det tycker jag är fruktansvärt onödigt, i alla fall dagligen! Men, man kan blockera personer som man tycker är extra tramsiga, hihi

Kramen

2011-01-12 @ 15:55:42
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback