Nu blommar det........



I alla fall i mitt orkidéfönster.



De verkar trivas bra efter flytten.



Vilket vi alla gör.Tänk att vi har bott här i 6 månader nu.

Och inga inkräktare har vi sett eller hört...än. Peppar, peppar! Jag skrev på facebook för några dagar sen om att vi fått ett medelande i brevlådan. Det stod att vi skulle vara uppmärksamma för det hade synts två män med ficklampa en natt. Som klättrat in på en innergård vid tretiden på natten. Men vi har ju hundar, visserligen inte så stora. Men...låter det gör dom. Så bara det kan nog skrämma bort vem som helst. Och vi vaknar garanterat när de sätter igång. Vi har faktiskt hört dem skälla någon gång en natt. Men vi struntade i dem då. Kanske ska gå upp om det händer igen.

Har jobbat i helgen. Nu är jag ledig några dagar, och då är det bara slask och ishalka. Tur jag har köpt broddar. Så himla bra det är att ha när man går ut med hundarna. Tog en långpromenad med Harry när jag vaknade i dag på eftermiddagen. Gick hur bra som helst, de fäster otroligt bra på isen.

Nu har vi ätit jättegod middag som sonen lagade. Panerad kycklingfilé, potatis, ärtor och en god sås. Såsen fick jag göra men resten fixade han. Supergott!!!

Kram på er ♥






Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Helen

Ja du Nilla visst är det bra med små skällhundar. Våra jagade tjuvar på flykten en gång när vi bodde i Sollentuna. Här hör vi direkt om någon ens närmar sig vårt hus. Då blir det liv på La Liga minsann.

Postat av: Anna ..susar in..

Men så vackra orkideer..underbar färg..jepp nu behöver man verkligen broddar..jag har inga köpt än men..jag borde ..



God middag ser jag..mat är livet..

2011-01-18 @ 22:38:27
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Härliga blommor, och så vacker färg!



Små hundar ska man inte förrakta! ;-)



Ha en skön onsdagskväll//Kram

2011-01-19 @ 18:22:31
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: soffie

så vacker den är!Broddar verkar ju jättebra jag skulle köpa på apoteket men de va slut sen glömde jag bort att kolla efter dem,ska nog göra det imorrn:)

2011-01-19 @ 20:40:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Åååå vad fina. Och ni verkar trivas bra :)

Mina orkidéer står i vila. Alla samtidigt vilket är lite ovanligt får lite sug på att köpa nya :)

2011-01-19 @ 21:06:07
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Vad otäckt med ficklampor o objudna gäster! Kliv upp nästa gång hundarna skäller!

Orkideer...hm...jag fick en gul för snart ett år sedan, den står i fönstret o ser sååå ledsen ut!

Kramen!

Ragnvi

2011-01-21 @ 06:41:04
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Vilken tur att ni trivs i nya hemmet, det gör vi också! Visserligen kostar det betydligt mer eftersom vi i lägenheten betalade varmhyra o nu betalar vi för ved och el o sophämtning o sotning o....ja du vet, men nog är det skönt att få rå om sig själv, inte behöva oroa sig att hundarna skäller när man inte är hemma osv.

Har man flera hundra kompisar på FB så är man oftast spelare. Då jag spelade Farmville så hade jag nästan 200 grannar, folk som jag nu håller på att plocka bort eftersom jag inte spelar längre..

Ha en riktigt skön o avkopplande ledig helg

Kramen

2011-01-21 @ 15:27:07
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingrid

Härligt att ni trivs så bra!! Hundar är bra på att säga till både när någon kommer eller som här ibland när något annat djur går förbi. När när jag tänker på det är det längesen de hade någon skällnatt -tackar för det!

2011-01-21 @ 20:07:10
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag har faktiskt slängt alla mina orkidéer, visserligen blommade dom om då&då, men där i mellan såg dom bara trista ut.



Kanske köper nån ny i vår! Mina dina är jättevackra.



Va har det gått sex månader..vi konstaterade att om drygt en månad har vi bott här i ett år(?) OJ var tog det året vägen?



Ha en skön lördag, kramen

2011-01-22 @ 12:33:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Jättefina blommor. Jag köpte en liknande i färgen med tre stänglar långt före jul och den stod inte så länge i blom som jag hade hoppats. Nu håller bladen på att vissna och då undrar man vad man gjort för fel den här gången då. Jag har ingen tur med dessa vackra blommor. Men man får väl kämpa på och förnya eftersom.

Va kul att ni trivs i nya boendet. Och vilken tur att ni har vakthundar som talar om ifall nåt är mysko.

Ha det gott!Kram!

2011-01-23 @ 17:33:27
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback