Har städat bort julen i dag.



Men det blir ju lite tomt och mörkt i fönstren. Men det kan man ju lösa med diverse olika ljuslyktor. Tex. i fönstret.



Eller på soffbordet.



På fina skåpet som min pappa snickrade ihop för många år sedan.



Eller här på chiffonje´n (som i och för sig inte syns, men ändå) som pappa också har gjort.

Och jodå....nu är det full fart på facebook. Mycket roligare än jag trodde. Men de som har flera hundra vänner kan ju inte hinna med alla....eller. Jag är så himla nöjd med de jag har fått hittills. Jag har fullt sjå med dem. Har hittat några gamla arbetskamrater, och en dotter till en gammal arbetskamrat. Jätteroligt! Och en del bloggare är jag nu också vän med på fejjan. Det blir ju liksom lite mer personligt där, fast jag trodde att det var tvärtom.

I alla fall så är det skönt att julen är över för den här gången, och utstädad. Och ljusare och ljusare blir det.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna

Men så fint..att få bort julen på ditt sätt här med tända lyktor är ju härligt.



Meeen så trevligt du är på Fejjan alltså..kanske syns vi där då..

Postat av: soffie

härligt att få undan julen,å va fint du har det hemma det hjärtat du har i fönstret va så himla gulligt!

kram

2011-01-12 @ 22:36:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

God morgon Storasyster!

Hur e läget? Ska vi ta en telefonfika i dag tro?

Kram!!!!

2011-01-14 @ 09:02:25
Postat av: Ingrid

Ahh, du kom dithän du med.. Det gjorde du rätt i!! Jag ångrar då mig inte! Skönt vara på rätt sida nu vad gäller mörka/ljusa årstiden. Och ljuslyktor kan man aldrig få för många av oavsett vad min man tycker... ;)

2011-01-14 @ 10:18:13
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Jättefina lyktor hos dig! Men vill gärna se dina möbler som din pappa gjort också!

Lyssnade på lille söte Elvis gjorde jag också...sicken kille!

Jag har en sida på FB...men där är jag sällan...brukar ibland kolla vad ungarna har för sig, fniss!

Kramen!

Ragnvi

2011-01-15 @ 07:41:32
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninni

Mmm vilka fina ljuslyktor I Like=)



Ja lite mer personligt är det nog på FB..alla som jag har som vänner har ju bild på sig själv tex.



Ha en skön söndag.kram kram

2011-01-16 @ 14:01:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Visst känns det härligt när man städat bort julen. Det är lika roligt att städa bort som att plocka fram tycker jag. Nu ser man framåt ljusare tider. I dag är det ett underbart vackert väder här med sol och nollgradigt. Vi ska bort på lite födelsedagsfika i dag. Måste hinna ut en sväng före det.

Jag har inga tankar på att gå med i FB. Vet inte varför, men känner inte att jag vill.

Va fint du har med alla fina ljuslyktorna.Dom på sista bilden ser så varmt o inbjudande ut.

Hoppas jobbet gått bra o att du får lite skön vila nu. Kramkram!

2011-01-17 @ 11:50:46
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback