Ett nytt år...............



Ett litet collage från vårt Nyårsfirande.

Som gick av stapeln hemma hos dottern. En jättetrevlig kväll med mycket gott att både äta och dricka. Alla barnbarn var med...och var vakna till långt efter tolvslaget. Jätteduktiga var de alla fyra.

Vid tolvslaget gick alla ut och tittade på raketerna och skålade med varandra.......utom jag då. Som satt i ett hörn på golvet med en skakande liten Havanna i knät. Hon var jätterädd...FY FÖR SMÄLLARE OCH RAKETER!!!!!!!! Harry och Greta däremot var helt oberörda, tack och lov. Men det tog en timme för Havanna att bli någorlunda lugn igen.

Sen åkte vi hem fram på småtimmarna...i snövädret. Det var inte kul, tur att vi bor nära.



Nyårsdagen tillbringades hemma hos pappa. Snöskottning stod på schemat. Men när vi kom dit hade han redan skottat halva garageuppfarten. Men jag orkar inte hålla på med sånt här längre säger han, och så har han gjort halva jobbet ändå. Och han är inte ens andfådd, fast han precis hade blivit klar när vi kom. Och tänk....att till hösten fyller han 100 år!!!!!!! Maken skottade i alla fall resten. Sen fikade vi med pappsen.



Och här utanför ligger snön som ett stort tjockt duntäcke. Det är min fina gamla parksoffa som gömmer sig här under.

Och i natt har jag jobbat. En hel del att gör, och mer lär det bli den kommande natten. För att inte tala om måndag natt. Då blir det nog full avdelning. Inte roligt, så många sjuka små barn. Och nya kommer till hela tiden. Men jag hoppas att 2011 blir ett bra år i alla fall. För mig, för er och för alla.

KRAM ♥ ♥ ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning o god fortsättning till dig o de fyrbenta! Håller med dig ang. raketer o smällare! Våran Ditte mådde inte bra, fastän det smällde faktiskt inte så himlans mycket här. Men så klart...när vi i god tid före tolvslaget skulle göra kvällspinken så brann himlen av raketer! Sen ville hon inte gå ut mer....

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Edith

God fortsättning till er alla! Stackars Havanna som blev så rädd för raketer och smällare. Mina gamla hundar var skräckslagna varje nyår men som tur var är både Edith och Hilda helt skott- och raketfasta (kan man säga så??). Din pappa måste vara rekordstark som är ute och skottar snö ... när han snart fyller 100 år. Helt otroligt! Colliekramar

2011-01-03 @ 13:43:38
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Synnöve

God fortsättning på året säger jag med.

Hoppas det blir ett bra år för dig.

Att din far är så sprek for å väre nesten 100 er imponerande.



Det där med smällare är bedrövligt. De skulle förbjudas tycker jag. Det är så många som blir skadade, många som är rädda och så skräpar det ner!

Nä ta bort det!



Vilken meny ni hade på nyårsafton. Nu blev jag ju hungrig alltså...



Själv ska jag göra en pizzadeg nu. Det blir middagen idag.



Ha nu en fortsatt fin dag. Klappa om hundarna och ta vara på varandra.

Nyårskram från mig här.

Synnöve.

2011-01-03 @ 15:03:01
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Men va snö ni har, faktiskt mer än vi häruppe! Trevlig fortsättning på det nya året! Hoppas det blir minnesvärt och gott. Här var det tack o lov skapligt lite raketer, Loppan hyperventilerade och skakade, men precis som hos er så slutade dom ganska snart. I Finland har dom tillåtelse att skjuta raketer bara på nyårsaftonen mellan kl 8 till 2 på natten, o tänk, det funkar! Så skulle det vara här också, tycker ibland man hör smällar i en hel vecka'Kramen

2011-01-03 @ 15:16:24
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna Hallin

Önskar dig detsamma! Jag drar till Norge nu efter 5 lediga veckor...känns drygt men tyvärr så behöver man ju en inkomst....Kramen från Norrland

2011-01-04 @ 08:31:39
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Gott gry i den generationen av gubbar ;)

känner igen det där att de aldrig kan vänta heller allt ska vara gjort/klart på momangen. nu har dock pappa fått anpassa sig lite, men ibland ser man de gamla takterna.

2011-01-04 @ 13:32:21
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Farbror Blå!

God fortsättning kära moster!

Visst ska du få veta hur det gick på nyår först av alla för nu ska jag berätta. Jag gjorde nästan som du sa. Jag gömde mig nästan. Ja lite granna. Jag satt bakom matte, sen satt jag bakom husse, sen satt jag bakom Carro, sen satt jag bakom Jane, men Bjarne han valde en jädrans liten stol bara för att slippa mig. Jag skakade, jag dreglade men vips så va det över och nu minns jag inte varför jag tyckte att det va så läskigt. Vi kan välan höras en dag, matte e inte mycket att ha just nu. Du vet den där väntan tär.

Massor med kramar från din vän Farbror Blå!

2011-01-04 @ 14:23:25
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Anna ..susar in..

Du det är helt galet mycket snö...men snart ljusnar det o våren kommer :)



Jepp jag förstår att fyrverkeri inte är skoj för dina hundar..jag är själv inte alls förtjust i smällarna heller..



Nilla dina hundar har så fina namn..I love them..Havanna..Harry o Greta...underbart..

2011-01-04 @ 19:57:06
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ohh stackars voffsingen..va jobbigt för henne att vara såå skotträdd.

Har hon blivit skrämd nångång??



Vilken pappa du har..helt otroligt=) Ha det gott stor kram

2011-01-06 @ 11:11:15
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Ja jösses vad snö det kom och ännu mer idag!

God fortsättning på det nya året :)

2011-01-06 @ 18:42:32
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Gunvor

God fortsättning på er. Ja nu är alla helgerna avklarade. Skönt tycker jag!I morgon åker Ellie o familjen inkl.Astrid,hem till Sthlm igen. Det blir nog lite skönt att komma hem också tror jag. Dom har ju inte varit hemma på drygt två veckor. Skönt med lite rutiner ett par dagar innan dagis börjar och man måste vakna tidigt om mornarna. Men då blir det utan mormor. Det är verkligen mormors flicka hela tiden när hon är här.Hon är helt underbar och så klok och duktig på att prata fast hon bara är drygt ett o ett halvt år. Men så är det väl alla mormödrar ser på sina barnbarn. Helena har blivit stor om maggen nu. Kanske blir ett stort barn. Vi får höra vad barnmorskan säger på måndag när hon ska dit.

Men du va hemskt för Havanna som är såå rädd för smällarna. Jag önskar att det skulle förbjudas helt! Jag har aldrig tyckt om smällare.

Och vilken pappa du har! Helt otroligt vilken krutgubbe!

Hoppas jobbnätterna går bra!Många kramar!

2011-01-07 @ 14:07:48
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback