Om man ändå vore här.....



På Thassos i Grekland



Bland Rosor



Och Bougainvillea



Nunneklostret Archangelos Monastery



Och alla dessa Olivträd



Men nu är det ju inte så.....



Men hösten är ju ganska vacker här hemma



Eller hur.....eller hur...sa jag.

Fast just i dag regnar det och är ruggigt, jag fryser, jag har ont i magen, jag har tänt ljus och lindat in mig i en sjal. Systra mi, hon tror att jag är glutenintolerant. Dessvärre tror jag att hon har rätt, hon brukar ha det. Jag som älskar bröd, ååh...det är ju så gott. Tänk...ett nybakat bröd...varmt så smöret smälter...ååååh...så gott det är.

Nu önskar jag er alla en trevlig lördagskväll. Och vad beträffar i morgon. Må bäste man/kvinna vinna. Jag håller tummarna för mitt parti.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Vill också vara någon annanstans..varmt&skönt. I och för sig är det vackert här hemma också nu, men snart blir allting grått:(



Men du gå och kolla magen gluten kan kollas med ett enkelt blodprov.



Kramen

Postat av: Anna ..dansar in

Mmmm Thassos är makalöst vackert och jag känner såå pass mycket igen mig där..men men vi får gilla läget helt enkelt..

2010-09-19 @ 11:56:18
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Hallå kära syster!!!

Inte ska du längta till Grekland, du ska ju längta till Österlen och våran fina lilla by. Nu är det ju bara två veckor kvar tills vi syns. Jag längtar..

Vi hörs!!! Kram från mig!!!

2010-09-19 @ 15:16:30
Postat av: Ingrid

Jag som är en riktig hemmamänniska ser gärna på bilderna men pysslar hellre/lägger mina besparingar på hemmet. Har ju turen kunna uppleva mycket fina bilder genom er alla som brukar resa ;)

Här ska ju även solen och värmen hitta tillbaka hoppas det blir som de säger och inte är som "vallöftena"

2010-09-21 @ 15:43:48
URL: http://farmorngrids.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Hej du glade!

Gick det bra för ditt parti?Mitt gick det stråland för i kommunvalet...Vi kom in med dunder o brak...Men det gjorde tyvärr ett annat parti också.

Visst fasen kan hösten vara nog så underbar i vårt land också om än lite murrigare sen valresultatet blev känt.

men man får streta på som vanligt!



Allt gött till dig o gubben från mig o"herr Västanbäck"

2010-09-21 @ 17:34:51
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: christina

Visst är hösten vacker, men gillar värmen och grekland bättre.

2010-09-23 @ 21:42:36
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hej på dej. I dag är inte hösten så trevlig. Spöregn o kallt. Inte såå kul! Fast för det mesta tycker jag hösten är mysig, som häromdagen när dotra o jag gick våran älvrunda med lilla Wilma.Det var som en sommardag. Och ingen kamera hade jag med heller. Typiskt!Jag som slltid stoppar ner den i fickan.

Dina fina Greklandsbildet gillas mycket kan jag säga! Ser underbart ut.

Gå iväg till doktorn och kolla magen.

På måndag ska jag till Hudik på sjukhuset. Då ska dom gå ner i magsäcken o se om det finns något där neröver som kan orsaka mina blödningar som jag får ibland. Men jag tror nog det kommer från luftrören.Man får vara glad att dom är noggranna.Förra måndagen så var jag dit o kollade svalget o en bit längre ner. Då gick dom genom näsan. Det gick bra det med. Så det här går nog också..fast jag är lite gruvig.

Må gott i höstrusket o sköt om dej.Kram!

2010-09-24 @ 11:09:35
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Äntligen är min årstid här, trots att jag ser dina vackra sommarvyer så är det hösten jag föredrar. Denna höst blev inte som jag tänkt mig, åkte på det ena o det tredje så jag har varit riktigt krasslig och är långt ifrån bra ännu. Mest får jag sitta inomhus och blicka ut, men med min nya vackra utsikt ska jag inte klaga!

Har du testat om du är glutenintolerant? Trist som sjutton, jag säger som du, vad går upp mot nygräddat bröd? De glutenfria bröd jag provat är inte mycket att hurra för...

Sköt nu om dej vännen och glöm inte raggsockorna!

Kram

2010-09-29 @ 13:21:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Margaretha

Visst är det vackert i Grekland men hösten njter jag verkligen av här hemma....svampgalen som jag är... ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-10-03 @ 18:20:21
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback