I förra veckan....



Träffades vi några arbetskamrater. I en liten sommarstuga. Vi åt god mat, pratade och hade jättetrevligt. Mellan mat och fika tog vi en promenad.



Så småningom hamnade vi vid en liten badplats. Och här har jag och min familj badat många gånger. Vi hittade badplatsen av en ren slump. Och nu har jag en arbetskamrat som har stuga i det här området. Hon har haft stuga här i många år. Vem vet...hon kan ha varit här nere samtidigt som mig...innan vi kände varandra.



När jag jobbade som dagbarnvårdare hade jag en liten flicka i min grupp som också hade/har sommarstuga i det här området. Och det var också bara av en ren slump som vi kom att prata om badet, hennes mamma och jag. Och insåg att det var samma bad vi åkte till som de hade stuga vid.  Tänk så allt flätas samman med personer man träffar i livet.



Det var så roligt att komma dit...det var många år sedan vi var där sist.



Synd bara att det var kallt och mulet. Annars hade det suttit fint med ett dopp.

Annars är det hårdträning med Harry och vardagslydnaden. Vi började på kurs i söndags. Och som vanligt så ska det hämtas grabbar emellanåt, jobbas emellanåt...närmare bestämt nu, snart, i natt och i morgon natt. Jobbade i helgen också, men det var ovanligt lugnt.

Får små meddelanden från Grekland i bland. Äldsta sonen med familj är där. Stjärnklar himmel från ett vackert Naxos. Badar i havet. Det är 30 grader varmt mm, mm. Är jag avundsjuk? Inte det minsta (ljug, ljug, ljug)

Ha det gott, vänner

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Visst är det häftigt med alla dessa "sammanträffanden" i livet!

Slump,ödet eller vad...?!



Vacker plats dessutom ;-)



Ha en mysig onsdagskväll

Postat av: Ninni

Ja nog är möten märkliga ibland..va kul för att dig att hamna vid det vackra badet igen.



Naxos..åhhhh nu blir jag riktigt avis, det är såå vackert där.



Skönt att hitta en bra frissa det är viktigt.

Ha en goo kväll kramen

2010-09-01 @ 18:43:45
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja visst kan det vara märkligt ibland hur saker och ting vävs ihop. För många år sedan gjorde ena svärdottern praktik hos mig.. vem kunde anat då att hon skulle bilda familj med sonen 15 år senare..?!

2010-09-02 @ 18:22:14
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Nu är jag här igen...var hit tidigare idag också, från jobbet...då kom jag åt en tangent och vips så stängde datorn ned! Hände gånger flera idag...och tidigare...dags att byta tangentbord antar jag?!

Underbara foton hos dig...och härligt badställe med många sammanträffande!

Kramen o trevlig helg!

Ragnvi

2010-09-03 @ 18:46:48
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Vad mysigt och vilka fina bilder !!!

2010-09-04 @ 09:37:54
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fascinerande det där, hur människor kan flätas samman på det där sättet. Som min mamma ofta säger: "Världen är ibland bra liten"

2010-09-04 @ 22:48:09
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: soffie

mmm va härligt med Grekland för han mina föräldrar ska dit på fredag å vara borta i 2 v.så himla härligt för dem.

å vilka vackra bilder du visar va mysigt ni hade det,

kram

2010-09-06 @ 18:54:30
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback