Vi har varit på utställning

På Enköpings brukshundklubb, en inofficiell utställning.



Tyvärr är maken en urusel fotograf. Men här är det i alla fall vår tur att visa upp oss.



Eller rättare sagt, visa upp Harry.



Han skötte sig bra i ringen, för övrigt skällde han mest hela tiden.

Nu var han ensam i sin ras och klass, men ändock, resultatet blev HP och BIR (Hederspris och Bäst i rasen) Kritiken lyder som följer:

Nära 5 mån. hanvalp. Riktigt trevligt huvud och uttryck. Bra öron, bra ögon, bra hals. Utm. överlinje, välformad bröstkorg, bra benstomme. Bra ben och tassar, rör sig riktigt trevligt. Glatt och vänligt temperament.

Domare: Per Erik Wallin

Vi är så nöjda med honom.



Och något annat som jag är glad och nöjd med, det är att jag träffade min
KUSIN och två av hennes hundar där. Vi har inte träffats på många, många år. Det var så roligt att träffa henne. Men hennes hundar var inte helt överförtjusta i Harry. De tyckte att han var en liten skällig odåga, tror jag. Ni ser ju att de vänder ryggen mot honom ;o)



Titta här...mattes kusin...nu har jag ett helt gäng med egna bollar. Matte handlade lite till mig innan vi åkte hem.



Eftersom det inte blev några bra kort från utställningen (förutom de som kusinen tog, som finns i hennes blogg) så fick jag försöka få till något här hemma.



Fina rosetter fick han.



Och nu mina vänner vankas det grillad kyckling och ett glas rött. Jag är trött, trött, trött, mycket frisk luft blev det i dag. Gissa vem som kommer somna ovaggad framför tv:n i kväll?????




Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Grattis Syrran och Harry. Vad duktiga och snygga ni är trots urusel fotograf.

Kram från lillasyster!!! Somna sött i soffan.

2010-05-01 @ 19:27:30
Postat av: Synnöve

Så kul att det gick så bra.

Det var väl inga dåliga bilder heller.

Man ser ju klart och tydligt den snyggaste hunden på bilderna hihi.

Grattis säger jag.



Ha nu en helt kanon kväll innan du somnar i soffan.

Kramen.

Postat av: Anki

Grattis till det fina resultatet,

Per-Erik Wallin är en härlig domare.

här har vi inte vågat oss på att visa våran odåga ännu, han är just nu bara en gänglig ( och kaxig) yngling utan päls :)

Hoppas vi ses någongång framöver

hälsningar

Anki Westerberg

2010-05-01 @ 22:46:14
URL: http://revarens.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Stort grattis till priserna! Såå himlans söt Harry! Och så fint du gjort i bloggen! Underbara foton på alla vårblommor!

Kramen!

Ragnvi

2010-05-02 @ 08:36:34
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Bästa GUDMATTE med stora bokstäver. Tusan vad snygg du va i utställningsringen. Jag tycker att Harry fick till ett bra steg på dig. Men att bita domaren nä det får du inte göra. Du kanske ska skutta lite mindre nästa gång men du e helt klart en blivande champinjon det tycker jag allt.

Du mina rader behöver du inte tacka för. Det va ju mest massa tok.

Kram från Colliepojken som heter GÖTE ja med stora bokstäver. Det e välan inget konstigt med det????

2010-05-02 @ 10:21:11
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: ingrid

Klart snyggHarry gjorde succé!

Jag och utställningar går inte riktigt ihop, kan nog inte föra mig ha, ha. Gjorde några tappra försök med vår Dalmatiner som hade en "fin stamtavla" hon fick fina omdömmen och rosetter men NEJ det var jag som inte fixade det.. Tyckte det var hysteriskt runt omkring...

2010-05-02 @ 20:03:22
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hej. Va fint du gjort här. Jag måste också få hjälp att snygga till hos mej.Lite vårlikt hoppas jag att det kan bli.Får vänta tills Helena semestrat klart och kommit hem. Jag fick sms från henne. Resan hade gått superbra.Ellie hade sovit i två o en halv timme.Och lille Sebastian hade det också gått bra med.Jag har pratat med Helena nyss och dom har det superbra.Ellie trivs som fisken i vattnet. Hon älskar människor och liv o rörelse omkring henne.Hon har tydligen charmat Italienarna ordentligt.Dom fotar henne och tycker hon är söt bambino. Ja det var skönt att höra att allt går bra.

Dina baminos är så jättesöta dom också. Och så lille sötingen Harry, som ser ut som en lurvtuss..

Hoppas allt är bra med frun själv också.Ni var så fina Harry o du i ringen.Grattis till dom fina rosetterna.

Ha det så gott.Kram!

2010-05-02 @ 21:26:03
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Så fint du har trixat med bloggen Nilla.. lite Vårigt som kan behövas.. jag som alltid har mina bönor.. kanske ganska så tjatigt;)

Underbart med hundarna förstår jag och så fina de är.. Mannen kan du säkert lära läxan att sköta kameran.. eller inte.. min man är helt offside, då det gäller att sköta min;)

Kram o ha de gott i gott gott.. klart du är trött efter så mycket luft:) Jag har oxså fått det idag i många timmar..Härligt väder idag oxså.

Kram på dig

Postat av: Ninni

En sån duktig voffsing..och oerhört söt är han också!



Ha en fin vecka Kära Nilla, kramen

2010-05-03 @ 09:39:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ackelina

Hej allt bra idag? :)

2010-05-03 @ 10:35:33
URL: http://ackelina.webblogg.se/
Postat av: Paula

Men va mycket nyheter du hade att komma med! Det rör på sig hör jag! Men, först vill jag uttrycka min beundran över alla fina blommor, självklart mest över backsippan som jag nog aldrig sett ute i naturen, bara på bild...och vårlök vete sjutton om jag sett..blåsippor har jag inte hittat i år, men med lite tur så...snyggt blev det i alla fall på bloggen!

Och flytten har du lyckats hålla hemlig så länge! Men förstår att det känns skönt med en enplansvilla. Då är det ju färdigflyttat för er del sen...och nu kan du börja samla på dig, hihi

Vad är det för konstigt med karlar, min kan heller inte fota? Han tar bara suddiga bilder, nu senast skulle han fota mig med valparna, då har han klippt bort halva mitt huvud...nåja, dessbättre gör ju inte det så mycket

Skoj att du redan börjar med utställning så han får känna på! Jag har faktiskt varit djupt olycklig under tiden Blinka har varit i Falun. Inte trodde jag det skulle bli så jobbigt, men nu har jag nyss fått träffa henne och nu har nedräkningen börjat. Och humöret känns betydligt gladare!

Hoppas du får en fin vecka, det låter inte helt fel med en semester!

Kramen

2010-05-03 @ 17:17:55
URL: http://paulaz.se
Postat av: soffie

ååå va fint du gjort här på bloggen.

Men va roligt attd et gick så bra duktig han va:)

Han ser så pigg och glad ut din fina hund,

kram

2010-05-03 @ 20:46:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Paula

Bara två dar kvar nu, hoppas du står ut och hoppas du överlevt en jobbig arbetshelg. Om vi inte hörs så önskar jag dig en underbar, rofylld, mysig semester!

Kram

2010-05-10 @ 15:21:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Edith

Hej, min matte brukar titta in på din trevliga blogg då och då. Din lilla Harry är superfin. Han kan verkligen posera tjusigt framför sina fina rosetter. Pariserkramar

2010-05-10 @ 20:19:56
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Edith

Hej, min matte brukar titta in på din trevliga blogg då och då. Din lilla Harry är superfin. Han kan verkligen posera tjusigt framför sina fina rosetter. Pariserkramar

2010-05-10 @ 20:19:58
URL: http://parisercollie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback