Greklandsresan



Arlanda, onsdag morgon kl 04.30 cirka.



Efter flygresan från Arlanda till Kavala sitter vi nu på båten som ska ta oss över till Thassos.



Nu närmar vi oss hamnen i Limenas (Thassos by)



Efter en busstur med avlämnande av turister vid olika hotell, är vi nu framme vid vårt eget hotell i Skala Potamia.



Vi ställde in våra väskor i rummet och sen gick vi backen ner mot stranden och den lilla affärsgatan.



Underbart, skönt för trötta och varma fötter.



Vi promenerade utefter stranden, och hittade det här mysiga stället. Här åt vi vår första måltid i Skala Potamias, på restaurang Trata, urmysigt, och framförallt GOTT!!!!!!!!!!!!



Jag säger som Anna Filipendula....Mmmm lite mer än härligt....jag bara njuter....



Rosorna blommade för fullt, vart man än gick.



Och att sitta precis bredvid vattnet och höra vågskvalpet när man äter....jamen....det kan väl inte bli bättre.

Jag har så mycket fina bilder så det kommer säkert mer, en annan dag. Eller också kanske jag gör en liten resedagbok i min Fotoblogg, vem vet.....

Men nu slutar jag för i dag. Har redan jobbat en natt, hur mycket som helst att göra. Grekland känns avlägset......I morgon ska vi ta med pappa på 90-årskalas. Och sen jobbar jag i nästa vecka igen. Så nu är allt som vanligt... igen.........förutom att jag har många härliga minnen och foton att njuta av.

Och som den ombytliga person jag är så har jag redan bytt design här på bloggen. Men... Hallå!!!... Nu är det ju sommar, då kan jag väl inte ha vårblommor på bloggen. Även om det är en av de finaste designer jag har gjort. Men det säger jag varje gång jag gör ny header och bakgrund. Som sagt...ombyte förnöjer.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Jalle von Fornborgen

Jag tackar allra ödmjukast för erbjudandet som bums godtages.

Ja och var så god kära gudmatte för mina rader och Kram tillbaka!!!!

Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Så mysigt syrran. Nästa gång vill jag följa med.

Trevlig Fredagkväll och kram från lillasyster!!!

2010-05-21 @ 19:58:09
Postat av: ingrid

Ohh, vad härligt du ser ut att haft det!! Vilka fina blommor och vattnet sen, Underbart!!

2010-05-21 @ 21:43:17
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Såg din nya header med en gång. Så härliga färger.

Klart man ska byta ibland. Det är ju halva nöjet det.



Vilken skön tid ni hade i Grekland.

Solen, värmen, maten och vattnet...

Kluckandet, skvalpet, stenarna som rullar och blir runda. Doften av saltvatten...

JAG VILL IVÄG....

Kramen.

2010-05-22 @ 03:06:27
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ninni

Mmmmm underbart. Hur gör man en egen header..du verkar vara en fena på det.



Vill också åka till värmen..ja visst ja det ska jag ju..hihi.



Stor kram

2010-05-22 @ 12:12:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Men åhh så härligt! Och så fina bilder.Jag gillar Grekland..verkligen!Alla vackra vita hus o alla härliga uteserveringar. Såna finns det inte så mycket av där vi varit. Åhh..det får nog bli en medelhavsresa till hösten!

Och du va fint du gjort här! Bouganvillea som är så vackra utomlands.

Ha en superskön helg innan jobbet kallar igen. Kramkram!

2010-05-22 @ 15:15:07
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Christina

Oj oj så härligt, det kam man leva på ett tag eller hur? Fast det värsta är att man längtar ofta tillbaka med en gång. Fina foto.

2010-05-23 @ 12:13:44
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Ser riktigt nice ut Nilla.. den resan behövde du säkert:) Så du och dottern helt alena.. det kan säkert inte bli bättre. Själv hade jag planer på att överraska mannen min med en resa.. så där apropå, men det sket sig så att säja.. du vet nu tål inte min nästipp solen på ett bra tag.. kanske aldrig.. gillar inte alls läget för tillfället:(

Finfin somrig bakis och header.. Vi hörs kramiz

Postat av: Anna ..dansar in

Åh men hallå Nilla ..lite mer än härligt jaaaa..... :)Du..jag har varit på Thassos jag med jag bodde i Rachoni då..Thassos är en underbart grön ö..så härligt du har haft det...kanske var du i Alykis..och Panagia..så fiiint o vackert..



Härliga bilder..jag vill se mer...

2010-05-23 @ 22:15:30
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

men å vilka vackra bilder från din härliga resa.Älskar Grekland,får se om jag kommer iväg dit snart igen.

Jättesnyggt har du gjort i bloggen med,

kram

2010-05-24 @ 21:42:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Din nya header är superfin :) Somrig och ljuvlig.



Greklandsresan ser ut att ha varit helt perfekt. Och det är så underbar när man kommer fram och känner värmen och får lämna väskorna och bara strosa runt, äta nåt gott - grekisk sallad - bara sitta och slappa, dricka en kall öl och bara känna sig helt och fullt ledig.

Tiden går alltför fort men precis som du skriver så har du underbara minnen och massor med foton kvar :) Som tur är.



Vad roligt med 90-årskalas! Det går säkert superbra.



Jag är dålig på att skriva en rad hos dig men jag är alltsomoftast in och kikar!



Ha det bäst!

Kramkram/Sara

2010-05-25 @ 07:59:00
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: ingrid

ibland tror jag att jag som inte har egna syskon uppskattar det här med storfamilj än mer.. Sen vad gäller sjukdommar och oro vet jag ju att pappsen är till åren, men kanske det är likadant där i och med jag misste min mamma så ung har ju pappa varit den enda för mig i alla år..

2010-05-25 @ 13:31:21
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag blev alldeles bländad av dina underbara blommor iheadern, wow! Det ser otroligt vackert och framför allt, avstressande ut på er resa. Vilken ö var ni på, hette den Thessos? Flåt jag är dålig på grekiska övärlden...har aldrig varit där.

Hoppas nu få se mera fina foton längre fram, när du får tid över..

Visst skulle jag gärna åka med dottern, bara pengarna som sätter stopp för sådana planer. Men en kryssning till Hfors med dottern hoppas jag fortfarande ska gå att genomföra, så hon får se o höra om min barndom där i staden. Känns angeläget innan jag lämnar in...

Hoppas kroppen lyder dig aningens bättre ett tag nu, eller så klagar den högljutt över den omilda behandlingen att behöva jobba igen!

Kram från pörtet

2010-05-25 @ 19:43:44
URL: http://paulaz.se
Postat av: Becca

Ojoj oj så härligt!

2010-05-28 @ 22:06:49
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej Gunilla! Vilka underbara bilder från Grekland! Hoppas att allt är bra med familjen, tjejerna & Harry;-)

Kram Monica

2010-06-06 @ 20:42:27
URL: http://www.tequilavilles.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback