Stiltje...........



Är det här på min blogg. Jag är trött...trött....trött!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det händer just inte så mycket nu. Och jag är som sagt riktigt trött. Det har ju varit en riktigt tuff höst på jobbet. Och nu sista nätterrna när jag jobbade så var det ...trots mycket barn...ändå lugnt. Och då kom tröttheten "som ett brev på posten". Och nu under mina lediga dagar har jag liksom inte kommit ur den där tröttheten. Och nu har jag min "hästvecka" måndag och tisdag natt, lördag, söndag och måndag natt. Men sen har jag min tiodagarsledighet...så skönt.

Jag ska visserligen hämta "Grabbarna Bus" några eftermiddagar, men annars hoppas jag att jag ska kunna återhämta mig. Göra utflyckter med hundarna, läsa böcker och bara ta det lugnt. Men det blir väl som vanligt...pessimist..ja kanske det. Men pappa ska ha sitt och lilla Elvis har jag inte träffat sen julafton. Jag längtar SÅ efter honom.



I går var vi och fikade med pappa. Han har haft lite kallt, oljan tog ju slut. Den är påfylld nu, men då var det något fel med brännaren. Det ska fixas i dag. Men han hade tagit in en gammal värmefläkt, så gammal att den nog är farlig. Och sen hade han eldat i öppna spisen, bra karl reder sig själv....

Sen åkte jag in och hälsade på mamma en stund, tände ett ljus och "småpratade" lite. Det är så fint på kyrkogården nu.

Jag blir nog osynlig ett tag nu...pga jobb. Hoppas att jag inte blir bortglömd!

Kram alla vänner

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ingrid

Svårt att ställa om mellan intensiva perioder o lugna.. Här blir det med fullt upp ett par veckor, nya inskolningar och en utbildningskväll, pust! ikväll kommer Moltas en stund (efter de jobbat klart) föräldrarna skulle en runda till stan.

Postat av: Mormormu

Inte blir du bortglömd inte!

Av alla "måsten" blir det ibland så att något får strykas ett tag, och det ska ju kännas roligt att blogga!? Inget krav!? (det har vi sååå mååånga av ändå här i livet). Fortsätter titta in hos dig, rätt vad det är så finns det inlägg...

Kramar!

2010-01-11 @ 15:37:15
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Aha...jobb mycket jobb..mmm så är det för oss alla nu..



Men du...snart ljusnar det :)

2010-01-11 @ 15:40:04
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Håller med dig. Jag är också helt otroligt trött.

Kroppen vill inte alls komma ur den där vintervilan efter jullovet.

Jag tror alla skulle må bra av lite mer ljus nu och värme. Man blir trött av kylan också.

Men det vänder...snart så ;o)

2010-01-11 @ 18:10:07
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ninni

Oj din stackare är du såå trött, du behöver kanske nåt tillskott!



Var rädd om dig..stor kram

2010-01-11 @ 19:02:44
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

vad vackert å rofyllt det ser ut vid din mors grav,

Hoppas du snart blir pif´ggare det blir ljusare för varje dag som går ,underbart,

kramen

2010-01-11 @ 20:01:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

vad vackert å rofyllt det ser ut vid din mors grav,

Hoppas du snart blir piggare det blir ljusare för varje dag som går ,underbart,

kramen

2010-01-11 @ 20:01:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Monica

Stiltje...vilket vackert ord!

Länge sedan jag hörde det..Trodde det nästan var dialekt härifrån:-)I alla fall här så betyder det lugn, ro och stillhet:-)



Det är precis vad man känner nu..lugn och stillhet efter alla helger och efter kylan som gör att vi bara stannar inne och myser, två- som fyrbenta:-)



Kram på er alla från oss!:-))



2010-01-11 @ 21:04:33
URL: http://www.tequilavilles.com
Postat av: Gunvor

Oj..man förstår inte riktigt hur bra man har det, som kan bestämma själv över sin dag. Och leva helt oplanerat utan en massa måsten.

Hoppas verkligen att dina jobbnätter går bra och att du sen får tid över till lille gosingen Elvis och att du sen får ta igen dej.

Tänk att ni också har så mycket snö. Vackert är det vid graven med snön som ett mjukt och vitt täcke.

Må så gott Nilla! Många styrkekramar till dej!

2010-01-11 @ 22:00:41
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: colliepojken

Jag vet hur det känns!!! Ja stiltje, bästa moster Pillan, goa gudmatte jag e också så jädrans trött och lite gråtig. Du vet, det blir så i bland. Men du vi får göra som min namne och din far. Vi får drömma oss bort, vi får resa i fantasin så ska du se att det känns bättre. Ha en bra natt.

Nu säger jag natti natti!!!!!

2010-01-11 @ 22:45:14
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Marina

Tröttheten känner jag igen! MEN det blir bättre nu när ljuset kommer tillbaka, för varje vecka märks det att kvällarna blir ljusare. Ha det bra.

2010-01-12 @ 16:29:54
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Daniel

Lugnande betryggande att få tala å ventilera med mor iaf - hon lyssnar!

2010-01-13 @ 12:17:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Christina

Har samma känsla som du har därför lagt ner min blogg.Håller nog på att gå in i den så kallade väggen. Beror inte bara på jobb utan mycket annat också.

2010-01-13 @ 19:13:30
Postat av: Pialotta

Nej, Nilla du är inte bortglömd:-) Klart du är trött som har ett sånt jobb och så mycket annat. Jag är oxså så himla orkeslös nu och har min värk som strular mest var dag nu .. tradigt är de, men så himla skönt att mamma har sitt ombonade och det är ju helt himmelskt att man inte behöver oroas var dag för henne..

I morgon ska töserna gå med henne för första gången sedan hon flyttade in, till Sommarro där hon varit så mycket förut.. snacka lite med sina gamla bekanta, dricka kaffe och lyssna på bra musik.. det är grejer det att när de har tid tar ut henne på lite skoj:-)

Jag ska fixa mer medicin till henne på Apoteket.. det har jag kvar och så till tandis med henne på tisdag. Var oxså hos optikern med henne i måndags och hon såg ut hur fräcka glasögon som helst.. vad det gör mycket med vilka bågar man väljer.. skittuff såg hon ut..

Hoppas du får tillfälle att träffa lilleman Elvis snart.. visst är det så skoj när man möts:-)

Kramiz och försök vila mellan varven nu.

2010-01-13 @ 23:46:27
URL: http://caffepaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback