Fortsättning på förra inlägget.....



När jag lämnat tillbaka Elvis i måndags så åkte jag ju en sväng till centrum. Och sen hem och åt lite lunch och pustade ut en stund.

Sen gick jag för att möta två av "Grabbarna bus". Jag kom ganska långt innan jag hörde rösterna på dom. Hann ju bli lite orolig, och funderade på om de tagit en annan väg. Och hur skulle jag hitta dem då.

Men när jag kliver fram bakom häcken här, så ser jag dem. Fullt upptagna med....en snöhög!



OJ...Mormor! Vi glömde bort ;o)



Vi kommer nu.



Nu är vi här...mormor.



Och sen blev det hämtning av lillbusen...på förskolan.



Och nu är alla samlade. Bara att börja med maten. Köttfärssås fanns att värma, så jag kokade bara lite spagetti.



Slurp....



Slurp...



Oliver han åt med hela ansiktet...en aning okoncentrerad kan man säga ;o)

Sen väntade vi på att mamma Malena skulle komma hem från jobbet. Lite småprat och sen gick jag hem. Det blev ett arbetspass på ett dygn :o)

I tisdags läkarbesök, och i går firade jag pappa som hade namnsdag. Moster och morbror var också där. De skulle spela kort, så jag åkte hem efter fikat. I dag har jag inte gjort många knop. Har haft mycket värk, vet inte om det var väderomslaget eller? Men jag tog mig ut en sväng med hundarna i alla fall, annars har det varit värktabletter och värmekudde i nacken hela dagen.

Men "i morgon är en annan dag" det kan vara bättre då.

Polisen var här i dag och tog bort avspärrningen hos grannen. Skönt...för det påminner ju om den hemska lördagsmorgonen. Vi grannar har ju tänt ljus utanför varje kväll, men i går snöade det ju så mycket så det slocknade. Och nu ser jag att det är någon (sonen kanske) som är där och skottar snö. Stackare, nu ska de ta hand om huset, alla saker och ordna med försäljning. Man vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn.

Ta hand om varandra, och som sagt Fånga dagen

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Vilka sköna killar du får "rå om" emellanåt!! Kan bara hålla med om din uppmaning om att fånga dagen...tycker vi är allt för dåliga på det många gånger....

Ang. dödsfallet hos er som krävde resp.vård och inte fick det så förstår jag att det finns en annan vinkel på historien....trist med media..

Postat av: soffie

men å va härligt för er att vara tillsammans så mycket,

Mina barn har med haft en så underbar kontakt med mina föräldrar hela tiden.

Jättefina bilder,

kram

2010-01-28 @ 19:26:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Mysigt ser ni ut att ha det. Såå härliga killar du har. Jag ska också få träffa min lilla gullunge snart. Åker ner i morgonbitti. Ska bli hur kul som helst.

Må så gott!Kram!

2010-01-28 @ 23:42:17
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

God morgon Pillan!!

Hur mår du idag??? Hinner vi med en telefonfika i dag tro?? Kram från lillsyrran!!

2010-01-29 @ 07:36:54
Postat av: Saras Inredning

Vilka härliga grabbar =)



Uscha läste om din granne. Inte alls roligt, men vad märkligt att brandlarmet tjöt?



Ha en underbar fredag!

Kramkram/Sara

2010-01-29 @ 15:45:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Sicka goa killar!! Det är härligt ha dem på nära håll.. Man är bortskämd, har en kusin spom träffar sina typ ett par gånger per år.. Jag tycker det är drygt nu när ena familjen åker till fjällen en vecka.. Kram

2010-01-29 @ 19:16:43
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Vill så gärna höra hur det är med dig efter allt som hänt.

Hoppas att du o gubben har så bra ni möjligtvis kan,o de goa barnbarnen också!

Här är det arla morgonstund ska ut till djuren...Du ska väl ta en runda med de fyrbenta antar jag...Önskar dig o de dina en trevlig helg/Ingmarie

2010-01-30 @ 05:20:55
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Absolut Fånga dagen!!



Ja se ungar..haha. Ha en fin helg..kramen

2010-01-30 @ 11:11:43
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Såna små härliga buspojkar !!! Sån matlust...hehehe...

Kram på dig

Margaretha

2010-01-30 @ 20:04:52
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Hi hi kan tänka mig att du hann tänka många tankar innan du mötte dom. Och att de totalt glömt upptagna av snöhögen. Men ni ser ut att ha haft en mysig em tillsammans i alla fall

2010-01-30 @ 20:22:00
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Daniel

åååh vill me å busa.. å slafsa spegetti!!

2010-02-01 @ 08:44:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Pialotta

Ja du Nilla har verkligen att göra.. ha, ha Bröderna Bus:-)) Värken kommer som på beställning när det är väderomslag som det växlar hela tiden nu.. I morgon fullt ös med snöfall här igen.. Din syster på Österlen.. hur har hon det, hörde på radion igår om att det var så besvärligt på vägarna där. Hade annars tänkt ta en tur i söndags.. men det gick verkligen inte..

Sköna foton på ungarna dina.. igår var lillen här.. Wilmer.. så himla go unge med en massa bus för sig nu och så nyfiken på allt utom leksaker;-)

Kram o ta det lite lugna gatan, du ska vara länge Nilla Pilla.

2010-02-01 @ 23:51:52
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback