Barnvakt



Ja nu är min hästvecka över, det har varit tungt. Lördag och söndag natt var ok, MEN (som Tony Irwing säger) i natt var det inte roligt. Förutom de vanliga arbetsuppgifterna så fick jag uppdraget av kvällspersonalen att städa ena köket. Jag slet så svetten rann, kände mig aningen ofräsch sen när jag skulle gå in till patienterna. Och dessutom var det en massa annat strul. SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att vara ledig nu.

Men som synes börjar jag ledigheten med att vara barnvakt. Hämtade Elvis på dagis, han blev så glad när han såg farmor genom fönstret. Och gissa om farmor blev glad då...YES!!!!!



Vi åt jättegod laxpasta till middag, det var bara att värma upp i micron. Tack för den goda middagen, vem av er som nu hade lagat mat till oss ;o)

Sen har vi tittat i fotoalbum efter fotoalbum, och ibland kom han med en biltidning. Och det ska bläddras fort, det är bara bilar han vill titta på.

Sen somnade vi sött tillsammans i mammas och pappas säng. Men jag var ju tvungen att kliva upp efter en stund. Det skulle just se snyggt ut om barnvakten ligger och sover när föräldrarna kommer hem ;o)



Och nu passar jag på att blogga lite, tillsammans med trevliga och vackra katten Liona.



En underbar varelse.

I morgon bitti ska jag vara på vårdcentralen i ottan, fastande för provtagning. Men sen hoppas jag att det inte dyker upp något annat. Behöver verkligen vila i morgon. Jag är trött, jag är lite förkyld och jag har ont i hela kroppen. Känns som om jag skulle ha rullat ner för en trappa...typ.

Nu är nog snart föräldrarna på ingång. Så jag ska ta och packa ihop datorn så jag kan ge mig av hemåt på en gång.

Ha det gott..........

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Psst!!! E du vaken syrran????

Tänkte bara säga sov gott, du vi kanske hinner med en telefonfika i morgon. Vi får se!!

Kram och god natt!!!

2010-01-19 @ 23:01:05
Postat av: Synne

Hejsan.

Skönt att komma hem och få gosa med Elvis tror jag efter en sådan vecka.



Fick en chock när jag såg din goa katt. Hon liknar nästan på pricken våran Vesslepus som försvann i slutet av november. Vart hon tagit vägen vet vi inte.

Har efterlyst henne i tidningen men inget svar...

Det är hemskt. Jag tror räven tagit henne.



Hoppas det gick bra på vårdsentralen med provet.

Krya på dig nu.

Kramen Synnöve.

Postat av: Marina

Så trevligt att vara barnvakt. Mysigt. Vilken vacker katt!

Ha en bra dag.

2010-01-20 @ 14:50:03
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Vilken vacker kattfröken, Liona! Vet du, dottern har på prov tagit hem en "nakenfis" alltså en nakenkatt, va sjutton dom nu heter, sphynx eller nåt liknande, fula som stryk är dom, men ganska så charmiga. Paulina är ju allergisk, mest mot katt, men detta verkar funka. Jag hoppas hon i alla fall är kvar i helgen då vi ska dit och gratta Benjamin.

Hoppas du hinner vila ut nu, varje gång jag läser om ditt slit så får jag dåligt samvete för att jag har det bra och sitter hemma medan du sliter fast du har ont och mår dåligt...

Idag strejkar min tummer, det bara small i den i morse och nu vill den inte vara med. Prova diska utan att använda ena tummen, det är inte lätt, haha

Kram från pörtet

2010-01-20 @ 16:14:40
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

Va mysigt att somna tillsammans!



ohh sicken vacker kisse..är det en norsk skogskatt??



Hoppas du får din vila snart..kramen

2010-01-20 @ 17:25:00
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Ja usch va du sliter fast du inte är pigg o alert. Men att få vara hos Elvis och vila med honom är väl härligt ändå. Snygg kisse lurvig o fin.Lite annat än korthåriga Astrid.Men hon är ju snyggast ändå. I dag hade jag tänkt att baka matbröd, men i stället åkte jag iväg och fick min influensaspruta.

Så då blir det bakning i morrn i stället.

Hoppas det gick bra med provtagningen.Jag måste beställa tid jag också för prover, kolesterol o sånt.

Må så gott och vila vila vila!Kram!

2010-01-20 @ 18:44:29
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja se de där barnbarnen livar upp. jag var med o nattade en liten kille igår, somnade sött jämte farmor han med. På morgonen när jag kom till förskolan sa han; farmor, du låg inte kvar i min säng...

2010-01-20 @ 18:59:50
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Men vilken underbar katt !!!!

2010-01-20 @ 19:36:24
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Anna

känner igen ditt tillstånd, mår precis likt, och jag har precis börjat min intensiva arbets period. skitkropp som inte vill samma sak som jag!

Hoppas du får en skön ledighet varvat med mys och bus med barnbarnen och hundarna....kram

2010-01-20 @ 20:36:22
Postat av: SOFFIE

skönt att den jobbveckan är över för dej,

Å va mysigt ni haft det du å lillen,

kram

2010-01-21 @ 22:44:11
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback