Till Salu............



Nej...inte bloggen. Men man kanske kunde tro det, så lite som den har använts på sista tiden. Men däremot så har vårt radhus varit till salu. Men inte nu längre. Det är sålt och kontraktet är påskrivet. Men de nya ägarna vill göra en besiktning också, så det är fortfarande lite nervöst. Och vi har köpt ett annat hus i närheten. Enplans...sååå skönt att slippa trappan. Den affären blev klar för ca en månad sedan. Men sen har vi ju fixat och grejat, piffat, haft fotograf från mäklaren här, haft annons ute i tidningen och på nätet. Och till slut då...visning. Och nu är det snart klart. En anledning så god som någon att inte ha tid med bloggen :o)



Dottern har fyllt 30 år, jisses vad åren går. Trevlig fest och god mat var det i går kväll.



I dag tog jag med mig Harry på en liten tur i det vackra vädret. Hittade en backe full med "Backsippor"



Dom är ju sååå söta.



Anemone pulsatilla



Vi fortsatte vår promenad ner mot sjön.



Både Harry och jag gillar vatten.



Så rofyllt.



Ja verkligen...matte!



Vi fortsatte utefter stranden.



Och hittade lite Vitsippor...



Vårlök...



Och en fantastisk blåsippsbacke.



Nu är det vår...på riktigt.


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Synnöve

Grattis till husaffärerna. Hoppas nu att det går i lås.

Vad stor Harry har blivit tycker jag. De växer fort alltså.



Det var en skön promenad jag var med er på. Backsippa har jag nog aldrig sett. Men håller med dig. Vacker var den.



Nu ska jag strax hoppa i säng. Dagen har varit lång och innehållsrik.

Så det är med gott samvete jag lägger huvudet på kudden nu.

Kramen Synnöve.

Postat av: Ninni

Då förstår jag att du inte haft tid med bloggen..attans att jag missade er lägenhet på hemnet, antar att den är borta nu.

Hade varit kul att få se.



Och vi valde till trappa..haha. När flyttar ni?? Ha det gott.kramen

2010-04-26 @ 10:19:18
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter



Tjingeling Syrran!!

Vad skönt att husaffären snart är klar. Ska vi ta en telefonfika idag??? Du har väl en jädrans massa att berätta. Ja visst ja, jag höll ju på att glömma, skulle ju bara säga vilka fina våriga och Harrygulliga bilder du tagit.

Kram från Lillsyrran!!!!

Jamen det va ju så lite så, inte behöver du tacka för mina rader. Nöjet va helt på min sida. Puss!!!



2010-04-26 @ 10:21:22
Postat av: ingrid

Vad kul, ännu en som är i flyttartagen. Brukar alltid vara kul att följa. Själva har vi ju bara flyttat lite tillfälligt på oss och njuter av precis samma blommor som du här på Öland.

2010-04-26 @ 10:43:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vi tog också bort alla kort till fototagningen och visningen..blir lite för personligt.



Har du börjat packa ännu?? Kram igen

2010-04-26 @ 17:10:41
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: christina

Lycka till med det nya huset

2010-04-26 @ 19:49:39
Postat av: Hallin Anna

Vad spännande med att flytta!! Hoppas ni kommer att trivas! Det är klart att det INTE blir Q84 i sommar :(. Men om du träffar Sussi får du jättegärna hälsa henne att jag inte lägger er på hyllan för gott. Skulle så gärna velat ha jobbat i sommar hos er men Norge ger så mkt mer pengar och ifjol kombinerade vi lite semester i Stockholm med familjen och vi har ju redan semestrar färdigt för i år.....Många kramar Anna!!

2010-04-27 @ 08:09:03
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Marina

Vad Harry har vuxit! Jätte härliga bilder. Backsippor är jätte ovanliga och fridlysta här, såg dem senast när jag var liten.

ha en bra dag.

2010-04-27 @ 15:41:14
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Mmmm nu är det vår på riktigt och du så vackert det är..man blir ju som lycklig ju..aha så du ska flytta nu då..oj..ja det är lite mer än jobbigt men allt går så är det ju...och så härligt med nytt boende..så får man ordning o reda på köpet..

2010-04-27 @ 18:34:09
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

grattis till nya huset å att ni fått det andra sålt,

Guu vilken härlig promenad och va vackert det ser ut .Jättefina bilder

2010-04-27 @ 21:43:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: fia

härligt med alla blommor och blad som exploderar fram nu :D

2010-05-03 @ 10:40:05
URL: http://diarybyfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback