Vi kör så det ryker


Köpcentrum i lågor

Glädjens köpcentrum i Upplands Väsby brinner

Glädjens köpcentrum i Upplands Väsby började brinna under onsdagsnatten. Branden ska ha startat på taket.

Räddningstjänsten och polisen har skickat flera bilar.

Polisen misstänker att branden är anlagd. Ett vittne ska ha hört glas krossas och sedan sett en person försvinna på moped.

Ärendet är rubricerat som en mordbrand. Larmet kom klockan 00.24 och branden beskrevs som "fullt utvecklad".

Personal från fem stationer bekämpade branden som vid 02-tiden var begränsad till ett däcklager i mittpartiet av köpcentret.

Brandmännen försökte begränsa branden som rasade byggnaden som är 70 meter lång och 40 meter bred.

Släckningsarbetet väntas pågå i flera timmar (Artikeln är från Aftonbladet, men bilderna är mina egna)







Så var det med den "nyöppnade" restaurangen. Taskigt!  Det finns också en bensinmack på området. Vi kunde ju ha flugit i luften hela Väsby, läskigt. Jag vaknade faktiskt strax efter kl 01 och tyckte att det luktade konstigt, funderade om grannen hade fimpat i stoldynorna på baksidan. Men var så trött så jag orkade inte titta om det brann.

Annars så är det lämna, hämta på fritids och förskola, simskola, fotbollsmatch, fotbollsträning, laga mat, få in tre bångstyriga killar i duschen (inte lätt kan jag tala om) läsa saga, natti, natti. Upp och börja om nästa dag. Trött, trött, trött............Men det funkar.



Neeeej, sluuuuta, jag vill inte, skriker Milton när jag som vanligt kommer med kameran.

I dag skulle mamma ha fyllt 91 år så pappa och jag var till graven med blommor. Men någon hade hunnit före, jag har mina aningar. en fin bukett med rosa rosor. Tack för det.

Pappa och jag köpte rosa och lila krysantemum, ja blommorna var ifrån syster yster också. Och syrran, vi hälsade till mamma från dig :0)


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå syrran!

Tack för att du fixade blommor och hälsade till Mor.

Det är vacker och ompysslat på graven. Jag tror mamsen är nöjd.

Kram från Mig

2009-09-10 @ 16:19:53
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Jag glömde t för tusan. vackerttttt ska det vara.

2009-09-10 @ 16:21:51
Postat av: ingrid

Usch då alltid otäckt med brand o ännu mer när det är anlagt.

Postat av: Anna ..dansar in

Men då så tråkigt med brand..så galet onödigt..grr o morr på det..



Mmmm vilken go liten kille..du jag önskar dig en härlig fredagskväll..och lycka till på jobbet..

2009-09-11 @ 18:27:32
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Du det är då inte riktigt klokt vad folk ställer till med, man blir snart inte förvånad ett dugg:-(

Samma här när kameran kommer fram gång på gång.. de barna de barna:-)

Jag har haft ett himla göre från i förmiddags med min dator här. Det hela började med att datorskärmen var helsvart då jag satte på den i dag.. alla kontakter var i och inget hade ändrats.

Jag hade dock inte datorn på knappast alls i går.

Senare fick jag i gång den, då jag knappat och slitit med sladdarna in och ut.. så helt plötsligt funkade skärmen igen.. lustigt, men så snurrade bara Norton här, ingen Norton var tillgänglig, fast jag har en månad med rge kvar på den. Fick avinstallera den som var här och sätta i skivan igen.. avinstallation och så på det igen. Så gick den igenom hela datorn här.. inga konstigheter helt ren. Det har tagit hela kvällen här, tur det fanns Idol och Djungelvrål som funkade på TV-n;-)

Ha de fint Nilla.. kram på dig

2009-09-11 @ 22:28:55
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ninni

Usch va läskigt det är så mycket bränder runt om i Sverige nu..läskigt!



Ha det gott..kramen



2009-09-13 @ 10:17:01
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helena

hörde av kära mor att det är ett sådant bryderi om vem som hade satt dit dom "billiga" rosorna!... ok, det var jag.

2009-09-14 @ 20:14:45

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback