Nu är det serverat


Vaknade med en stor svidande klump i halsen, ont i nacken och axlarna. JAHA, är det dags nu, eller? Hur ska man veta om det är Svininfluensan eller en "vanlig" influensa? Och spelar det egentligen någon roll, man sköter väl om sig på samma sätt vad man än har. Jaja, bara att vänta och se. Förhoppningsvis så är det bara en helt vanlig höstförkylning. Så jag kör med mina hälsokostpreparat.

Fel, fel, fel som Brasse säger. Mina aningar om vem som satte den här fina buketten på mammas grav var ju fel. Men det var åtminstonde från samma familj. Tack Helena. Och ser du så fina blommorna är fortfarande.

Tack morbror och mostrar för den här buketten, jättefin. Synd bara att ni inte talade om att ni skulle dit, då kunde vi ju ha träffats där en stund. Jag undrar vad pappa säger när han får veta att ni var där, abbans!

Och våra (pappas, mina och syrrans) blommor står sig också fortfarande. Det är väl för att det är lagom varmt och soligt på dagarna, och lagom kyligt på nätterna. Jag fyllde på vatten i vaserna så står de sig nog ett tag till.

Jag har jobbat två nätter nu, hur lugnt som helst. Lite pyssel har det ju varit men inte så värst mycket. Så jag har städat lite och sen på morgonkvisten så bakade jag frukostbröd till barn, föräldrar och personalen. Uppskattat.

I går morse när jag precis höll på att somna så slog det mig att det skulle vara stamspolning på vår gård. Men när man äntligen ligger i sängen efter att ha varit vaken en hel natt, då går man bara inte upp. Men tror ni att jag kunde sova, det gnagde i bakhuvudet hela tiden. Så klockan 11.00 gick jag upp. Plockade undan tvätten och stängde in hundarna i vardagsrummet. Sen gick jag ut till killarna och talade om att jag var hemma och att det gick bra att komma och spola. Finemang svarade de. Tror ni att de kom, nej pyttsan, i nummerordning ska de göras. De slutade hos närmaste grannen. Och här hade jag suttit hela dagen och väntat med trötta svidande ögonlock. Åh vad arg och trött jag var i går kväll. Sen var jag nästan övertrött och hade svårt att somna.

Och sen upp tidigt i morse och stänga in hundarna igen, jag visste ju inte om de skulle komma eller ej. Men klockan 08.00 knackade de på. Så nu är det gjort i alla fall.

Och sonen blev glad för då kunde han tigga skjuts till skolan. Och när jag ändå var ute med bilen så åkte jag ju in till kyrkogården och sen till Hälsokosten. Men nu är jag trött och seg och det värker i kroppen. Ska nog krypa in under en filt och kika på tv. Men jag somnar antagligen.

Ha det


***************************************************
Fotobloggen
(Mer foton och fotoutmaningar som jag är med i)
****************************************************
Prinsessangreta
("Greta" en Bichon Havanais)
****************************************************

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Men fy va trist att du blivit sjuk! Fast det förstås, du träffar ju på så många människor och därmed också många basilusker. Själv är jag ju mest i "karantän" och träffar inte många levande själar. Utom när jag åker till bassängen förstås, men vi är aldrig mer än 3-4 samtidigt i vattnet.

Dottern blev sjuk igår också, inte vet vi vilken diagnos det är, men som du säger, det är ju bara att sköta sig som under en vanlig förkylning om inget oförutsett händer.

Träningen verkar passa mig perfekt, men den dagen blir inget annat gjort, jag blir fruktansvärt trött, både i kroppen och knoppen. Men det var längesen jag kunde arbeta igenom kroppen så som jag kan göra i vattnet.

Krya på dig nu, hoppas hästkurerna funkar!

Kramen

Postat av: soffie

hoppas du kurerar dej snabbt,

Jag själv ligger hemma å är jättedålig,svininfluensa eller ej det vet jag ej men på vc trodde det men man behöver ej ta prov,knepigt tycker jag,

Va fina blommor vid gravarna

2009-09-15 @ 16:21:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Krya på dig för tusan!!!!

Hälsningar från syrran

2009-09-15 @ 17:05:55
Postat av: Ninni

Usch usch..ja jag mår iallafall inte dåligt, bara lite trött.

Och lite risig i luftrören...men det ordnar sig!



Vilka otroligt fina buketter...kryapådejkram



PS undrar vad D-pearl är för nåt?? DS

2009-09-16 @ 15:07:40
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Andrea

Verkligen fina bucketer:)

2009-09-16 @ 17:24:22
URL: http://nilssonordh.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Oj men du om du knaprar i dig den där menyn så blir du säkert frisk..krya på dig..mmmm så vackra blommor du..

2009-09-16 @ 18:17:11
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback