Sista dagen på Österlen


Uppe med tuppen

Plockade ner äpplena

Skörden blev inte så stor, det var en hel del som var skadat. Men tre stora kassar fick vi ihop i alla fall. Resten får fåglarna smaska på i vinter.

Rosorna blommar som aldrig förr. Det var en härlig dag.

Visserligen var/är vi fortfarande lite "låga" men det känns ganska bra ändå.

Eftersom det var så fantastiskt väder, och det var vår sista dag på Österlen, så åkte vi ner till HAVET. Ett måste för mig.

Fina Greta

Söta rara små vovvar, sån tur att vi har er, nu.

Och söta små spår i sanden

Greta, vackra flicka

Havanna, bustrollet.

Hundarna hade en härlig stund på stranden, husse och matte också. Men visst saknade vi Joy, men kanske att hon sprang där någonstans hon också.

Solblänkt vatten, så vackert.

Bilder att minnas och njuta av under höstmörkret.

Morgonen efter den fina strand-dagen. På väg hem, ser ni havet som skymtar långt borta.

På väg mot Kivik

Kivik

Årets Äppeltavla, så vacker.

Vi fortsatte mot "vårt" bord i Vitemölla

Och tänk, den här gången var det ledigt. Bara stog där och väntade på oss. Vi har ju som tradition att åka ner en sista gång till havet och fika innan vi påbörjar den långa resan hem. Det blir en liten omväg, men en sån vacker och kär omväg.

En Hommebåt



Vi tar in så mycket vi bara kan, av havsluft och vacker utsikt. Det ska räcka ända fram till våren.


Nu är vi hemma och allt är väl i stort sätt som vanligt. Vaknade med värk i hela kroppen, inte så konstigt med en lång bilresa bakom sig.

Tog med vovvarna och åkte hem till far och fikade i dag. Han hade varit ute i trädgården och jobbat. Och det var mer kvar, så han gick ut igen efter fikat. På med jacka, keps och gummistövlar. Vet ni hur han gör när han tar på sig stövlarna. Jo han står på ett ben och lyfter upp det andra benet, viker ihop byxorna och sen stoppar han ner foten i stövlarna. Visserligen håller han i sig lite, men ändå. Han fyller ju snart 98 år :o) kära, goa lilla pappa.

Sen var vi till mammas grav, vovvarna och jag. Plockade bort lite vissna buketter sen mammas födelsedag. Men nu fanns det en ny liten bukett och ett ljus. Det var sonen och sambon som varit där, fick jag veta när jag pratade med honom.

Tack för alla goa ord angående vår Joy ♥



***************************************************
Fotobloggen
(Mer foton och fotoutmaningar som jag är med i)
****************************************************
Prinsessangreta
("Greta" en Bichon Havanais)
****************************************************

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Christina

Härliga bilder du bjuder på.

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Härliga bilder syrran!!!

Fasen vilken tur att havet, stranden och solen är gratis så alla som vill kan njuta.

2009-10-01 @ 22:22:44
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå igen!! Min dator är knäpp. Jag var ju för tusan inte klar. Den skickar kommentaren innan jag är klar.

Jag skulle säga puss och kram vi syns på Lördag

2009-10-01 @ 22:26:12
Postat av: Pialotta

Tack för ännu en dag från vackra Österlen:-)

Förstår du är inte alldeles för pigg efter en lång färd. Klart du tar med dig en bit av ditt kära hav och all fin utsikt, men du kommer ju tillbaka ner hit:-)

Din pappa är ju fantastisk till sin ålder.. önskar så min mamma varit det samma, men så är det bara.

Kramar om och vi hörs Nilla Pilla..

2009-10-01 @ 23:58:54
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ninni

Mmm va vackert det är på Österlen..och vilken ljuvlig äppeltavla!



Förstår att det känns tomt utan joy, men han sprang nån annanstans och had edet bra!



Ja orka ja..ibland är det knappt jag gör det, men 31 oktober drar vi!

Ska bli såå skönt, kramen

2009-10-02 @ 11:46:35
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Härliga sen sommar bilder från havet och Österlen. Ja, hundarna frestar mitt tålamod ibland, särskilt som vi aldrig haft rymmare förr. Idag höll det på att gå åt skogen igen. Linan rök, var inte gammal annars. (Har en lös och en i lina när de är själva ute) Såg bakdelen på två glada hundar trippa iväg neråt vägen men denna gången vände de och kom när jag ropade. Tack för det, vi som ska iväg i eftermiddag.. Tyvärr har jag åkt på ett mindre ryggskott så lite sned i ryggen det är ju typiskt med 4 timmars bilresa framfö oss. Men skam den som ger sig.

2009-10-02 @ 12:28:57
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Missie- The One

heej :) kollar in och önskar dig en underbar helg! :)



Kolla gärna in min blogg också :) (finns på bloglovin om du riktigt fastnar för den;) )

* just nu pågår även en veckans blogg tävling på bloggen om du vill delta!

2009-10-02 @ 15:16:01
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Helt underbara bilder!! Du får längta till pensionen då du kan tillbringa hur mkt tid du vill där nere där naturen är helt sagolik!! Tråkigt med er fyrbenta vän, vill inte tänka på när det är dags för vår kille...för dagen kommer ju vare sig man vill det eller inte....kramar från Norrland <3

2009-10-02 @ 16:08:36
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: sara

God morgon...

Det var ju lite taskigt av mig att skriva ut om Grey´s. Inte kul att avslöja i förväg :(

Men det är alltid lika bra avsnitt ändå ;)

Ha en bra lördag

2009-10-03 @ 09:15:05
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ha en fin helg..kram kram

2009-10-03 @ 12:53:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Så underbara bilder från ditt kära Österlen! Tänk om man kunde få uppleva det nån gång i livet! Hoppas allt är bra med er. Här är det höst fullt ut!Idag riktigt ruggigt!

Ha det så gott. Kramkram!

2009-10-04 @ 12:15:23
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: fia

å det är ju så vecker att dte värker i ögonen . Jag har varit på österlen 1 gång och vill verkligen dit igen.

Jätte fin blogg du har .

Nu ska jag drömma mig bort till österlen .

2009-10-04 @ 15:17:10
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Paula

Det är så vackert där nere på stranden att det nästan gör lite ont i hjärtat...klart att Joy var med, hon gick ju strax bakom er, i era fotspår.

Ja nog måste det vara vemodigt att lämna sitt sommarställe för ett långt halvår! Nu kommer ju våren tidigt där nere så ni åker säkert ner tidigt i vår, här får ju stugägarna ofta vänta länge innan vägarna är körbara igen efter tjälens framhärjningar.

Hoppas kroppen börjat återhämta sig/Kramen

2009-10-04 @ 16:19:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: Monica

Ljuvliga bilder Gunilla! Och härliga foton av tjejerna också, dom är så fina!



Ha det gott hela familjen!



Kramar från oss i Hälsingland!

2009-10-05 @ 20:21:40
URL: http://www.tequilavilles.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback