Livet går vidare

Nu har vi varit låga några dagar, men som sagt man måste gå vidare. Så i dag gick vi till Kärret.



Så fint, så fint.



Sötnosarna.



Precis som jag så är de fascinerade av hav och vatten.



Men Havanna tycker att det är lite läskigt också......



Eller.....



Jo, det är läskigt.....



Eller....



Joo, backar lite...



Det är nog allra bäst att inte ens titta på vattnet.


Havanna kör det sedvanliga "tokracet" i stället.



Kom Greta, det kanske är någon som har lämnat lite grillkorv här.



Men gå därifrån dumma unge, du kan väl inte äta gamla korvar heller. Då kan du ju få svininfluensan, fattar du väl!!!



Kom med här i stället...


Kom du, det är inte farligt, bara man är försiktig.



Jaaa, vad duktigt du är Havanna!



Jaa, men det är jätteläskigt. Greta! Hjälp!



Nu har damen blivit så kaxig så hon har doppat tassarna. Men naturligtvis inte där vattnet var rent, utan i dyn. Så helt plötsligt så hade jag två svart-vita hundar. Men kan man bada tassarna i dyn så kan man väl bada i det rena vattnet också, sa matte. Och stoppade resolut ner damen i vattnet så hon gick att ta med hem. Hon blev så snopen så hon protesterade inte ett dugg :o)

En skön promenad fick vi i alla fall.

Annars då? Jo jag har jobbat två nätter, ganska mycket barn men lugnt ändå. I går var jag till doktorn med pappa, och det gick bra. Sonen fick köra oss. Jag har fortfarande ingen bil, har varit utan min kära bil i en månad nu. Börjar verkligen misströsta, undrar om jag nånsin får tillbaka min lilla "Agda" ja hon heter så, min bil.

Ha nu en riktigt trevlig helg, mina vänner ♥

Och sist en utmaning som jag fick från
farmoringrid

1. Hur gammal är du om fem år? 60!!
2. Vem var den senaste du träffade? Förutom mannen innan jag somnade, så var det pappa och äldste sonen i går.
3. Hur lång är du? 163 cm.
4. Vilken var den senaste film du såg? På bio var det Bolt, med barnbarnet Oliver (går inte på bio så ofta) Här hemma var det Wallander/Prästen
5. Vem ringde du senast? Min syster.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Vet inte, bytte mobil i går kväll.
7. Vad är dagens planer? Har varit ute på en härlig promenad med hundarna, nu ska jag äta lunch, och sen blir det väl "fredagsamys" :o)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Pappa blev änkling för 1 år sedan
10. När såg du senast din mamma? Ganska precis 1 år sedan
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? Vid 7.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja
14. Vilken är din favoritplats? Österlen
15. Vilken plats föredrar du minst? Köer av alla de slag, bil, affär mm
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kanske på Österlen
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker, spindlar och ormar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Min svåger.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Oh, nej.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och faktiskt
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på årstiden
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Håller med föregående talare och bara kopierar hennes mening: Finns det någon som inte har gjort det ärligt talat?!?
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor
25. Är du social? Ja, när jag har lust :o)
26. Vilken är din favoritglass? Chokladglass
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Renovera min skånelänga, och ge barnen en slant.
28. Tycker du om kinamat? Ja
29. Tycker du om kaffe? Ja med mjölk.
30. Vad dricker du till frukost? Kaffe
31. Sover du på någon särskild sida? Byter sida ett antal gånger under natten.
32. Kan du spela poker? Nix
33. Tycker du om att mysa? Japp
34. Är du en beroendemänniska? Ja av familjen, Österlen, havet och djur.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
36. Vill du ha barn? Har tre stycken och fyra barnbarn.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, några ord på tyska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja som följeslagare.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, så klart!!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker, kamerautrustning, längan på Österlen.
41. Äger du dyra smycken? Nej inte speciellt, men för mig är de ovärderliga.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Frukosten, och nu är det hög tid för lunch.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Helt klart min svåger Bosse.
44. Välj ett ärr på din kropp? Har inte så många, men ett på höger ögonbryn. Ett minne från när jag var liten.
45. Vad har du för ringsignal?Ingen aning, eftersom jag precis bytt telefon och tog första bästa som fanns med.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej, tyvärr.
47. Flirtar du mycket? Nähä.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Framför spegeln, av mig själv hihi.
49. Kan du byta olja på bilen? Det gör mannen så himla bra :o)
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, faktiskt inte!
51. Vilken var den senaste bok du läste? Jag läser:Luftslottet som sprängdes, av Stieg Larsson.
52. Läser du dagstidningen? Ja, men oftast på nätet.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
54. Dansar du i bilen? Hmmmm?
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Ingen aning
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Att jag skulle ringa till hemtjänsten om fotvård för pappa.
57. När var du i kyrkan senast? I våras, på min kusins begravning.
58. Vad ska du göra nu? Äta lunch.

Jag utmanar ingen speciell, den som vill får anta utmaningen.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ingrid

Härliga bilder på hundarna!! Ja livet rullar på vad som än händer.. men visst har man lov "pausa" lite ibland

Postat av: Ingrid

kom på att jag glömde svara på hur jag gör hjärtat;

Jag gör en stomme av folie ibland tar jag lite hushållspappaer i med får att fylla upp lite sen lägger jag mossa på o runt (lite knivigt är det) och snor runt kors o tvärs med tunn grön ståltråd eller annan stark blomstertråd..

2009-10-30 @ 17:15:28
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Greta & Havanna..jag svimmar så underbara namn..himmel så härligt..och du vilka goa bilder..me like...

2009-10-30 @ 17:50:10
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!

Vilken mysarpysar promenad. Vackra bilder och gulliga hundar. Vi hörs i morgon så kan vi fortsätta att prata skit om bilar.

Ha en trevlig kväll så hörs vi!!!

2009-10-30 @ 17:58:07
Postat av: soffie

å guuu vilken underbar promenad ni haft å vilka vackra bilder,

kram

2009-10-30 @ 18:08:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Helén

Hej Gunilla!

Vad kul att du hittat mig. Tänker ibland på dig också när jag åker till jobbet i Ljusdal. Har sett ett skylt där det står Yg. Då tänkte jag på dig.

Kom gärna och hälsa på oss här på "farmen"

Bamsekram!

Helén

2009-10-30 @ 19:20:32
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej på er alla sötnosar i naturen! Blinka är inte vän med vatten, hon har tagit några ofrivilliga dopp för mycket tror jag.,..Loppan gillar mer och mer att bada, fast hon simmar inte, går bara ut i vattnet tills kroppen är sval och skön.

Tack, hälen mår bra mycket bättre! Halta-Paula tog sig med hjälp av makens medicin ut i skogen igår, o en liknande tur ska till idag också. Vi har ett underbart väder, vindstilla, soligt, kyligt, vad mer kan man begära? Jo snö förstås!

Ha en skön söndag/Kram

2009-11-01 @ 12:26:32
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback