Sagan om den lilla, lilla katten

Har du lust, och tid.....det tar en stund.....häng med på sagan om den lilla, lilla katten....


I oktober 2004, närmare bestämt den 25:e, föddes en kull med kattungar. De föddes hemma hos min dotter.



Mamma Katt hade varit ute och slarvar på landet, glömde väl ta sina p-piller, kanske.



Vi skulle ju absolut inte ha någon mer katt. Då för 5 år sedan hade vi redan en katt och tre hundar, vilket var fullt tillräckligt.



Men ni förstår väl vart åt det lutar :o)



Där är han, Melvin...med stort M. Ni ser väl att han har ett M i pannan. Jag tror att det är så att alla tecknade katter har ett M i pannan. Men på en av kattungarna tyckte vi att det var lite mer framträdande. Och döpte honom naturligtvis till Melvin. Vi tyckte lite synd om honom också, för han hade fått svansen i kläm. Så den hängde på tre kvart, ja bara yttersta svanstippen :o)

Sen tyckte maken synd om dottern också, hur i all sin dar skulle hon kunna bli av med alla kattungar?



Men det var faktiskt så att Melvin adopterade maken....maken som egentligen inte alls var någon kattmänniska. Men Melvin klättrade upp för byxbenen på maken och lade sig tillrätta i hans knä, och där stannade han kvar. Och maken smälte, minst sagt.



Busar lite med farbror Hugo



Oj, hjälp, jag tror att farbrorn börjar bli lite sur.



Bäst att fly.....Förresten, ser ni att han har tappat den lilla svansstumpen nu? Han är lite hårlös längst ut på svansen. Men så småningom täcktes den med päls.



Trötta små syskon



Melvin....Sötnos



Ja...ni förstår väl....



Hm, smyger på syskonen.



Kom igen nu!



Vi kan väl åka i dockvagnen.



Vad tråkiga ni är, jag får väl åka själv då.



Liten blir stor.........



Han är en otroligt charmig katt.



Kelig, pratig, mysig, gosig. Men som alla katter så vässar han klorna där det är minst lämpligt, välter omkull blomkrukor och vaser. Kryper in i linneskåpet och lägger sig mm, mm.



Han är väldigt matglad, skålen ska alltid vara full med mat, annars protesterar han högt. Och husse är fortfarande hans bästa vän. Om husse går ut med hundarna på kvällen så sitter Melvin innanför dörren och jamar högt, väldigt högt faktiskt. Ända tills husse kommer tillbaka.



Sötnos


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: colliepojken

Tjena Melvin!!!

Kul att du fick vara med i mosters blogg. Vad har du pysslat med sen i somras??? Här i Onslunda är det som vanligt. Jädrans bra så klart. Busan ville att jag skulle fråga chans på dig från henne. Men jag var ju tvungen att tala om som det är. Hon kommer ju inte ha någon glädje av dig.

Hälsa majonäsdamerna

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!

Vilken fin liten saga om den lilla katten Melvin.

Den ska jag läsa för Bosse i kväll när han ska somna.

Ha en trevlig Fredag kväll!!!



Javisst ja, jag får ju inte glömma bort att RÖSTA!!!

2009-11-13 @ 16:02:42
Postat av: ingrid

Ja kattungar är allt bedårande! För några år sen kom det fram en hel kull med halvstora typ 8-9 v gamla, hur lätt var det att bli av med. Tog ju ett tag innan man bara kunde fånga in dem. Då hade vi redan 5 plus 4 till...det blev klart för många. Med tiden blev vi av med några, och numera har vi 4. Men bor ju på landet så är mest utekatter..

2009-11-13 @ 16:40:47
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: fia

å det va en fin liten saga om en otroligt fin liten kisse och andra fina kattungar.

kram.

2009-11-13 @ 19:01:50
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Men så söt...helt oemotståndlig...du jag har en liten Melvin som jag känner med..en liten pojk på 3 år..:)

2009-11-13 @ 21:47:11
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: znogge

Vilken fin "kattresa"! På grund av allergi har vi fått övergå till hund i stället. Inte dumt det heller.



Grattis till finalplatsen! Själv gick jag inte vidare men det är smällar som man får ta i blogg världen :-)



Lycka till!

2009-11-14 @ 14:10:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

men guuu va fina bilder å min lilla Nellie blev heltokig i dina katter

ha en goo kväll

2009-11-14 @ 21:24:53
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Ohh va du frestar med dina gosiga bilder på bedårande små kattisar!Finns det nåt underbarare än kattungar..ja barnbarnen så klart! Melvin är söt som vuxen också.

Men du tänk att vi är i final. Såå spännande tycker jag. Jag har röstat på dej så klart och på Ingrid också.Och i morron är det trissdags igen.

Din förra triss med porträtt var så fin, på gulliga barnbarnet!

Ha en fin fortsättning på helgen.Kram på dej Nilla!

2009-11-14 @ 22:12:09
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men jisses såååå bedårande..jag är förälskad jag med!



Mitt onda i foten är bättre nu, men det satt i stortån och under foten..lätt svullen var jag.

Men nu har det gått ner och jag har fått massage.



Kram kram

2009-11-15 @ 14:02:34
Postat av: Paula

Visst är han go, och visst är det så att katten väljer människa och inte tvärtom! Jag saknar katt väligt mycket, huset känns inte lika hemtrevligt utan, trots jyckarna...men, jag vill ha en utekatt o det är inte riktigt lämpligt när vi bor på andra våningen, så vi väntar och ser tiden an

Tröstlöst tråkigt väder denna helg hos oss, deppar ihop snart!

Kramen

2009-11-15 @ 15:43:26
URL: http://paulaz.se
Postat av: Monica

Han är underbar, er Melvin!

Kram

2009-11-26 @ 23:10:51
URL: http://www.wikstrand.com
Postat av: sweetmama

Men vilka söta katter. Och Melvin är precis lika söt när han är stor. Det där med svanstippen är bara charmigt.

Nästan så jag blir sugen på en till här hemma ;o)

2009-12-10 @ 21:14:04
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback