Den blå vägen...............



I går gick jag den "Blå" vägen



Över motorvägen, usch så mycket trafik. Kallt, ruggigt och blåsigt.



Förbi Burger King, mot en annan KING!!!!!!!!!!!!!!!!



Som tidigare bodde här nere.



Nämligen ELVIS  "The King"

Det var farmordag i går. Föräldrarna jobbade, mamma hela natten och pappa hela kvällen. Så när jag sovit en stund efter nattens jobb så hämtade jag Elvis på dagis.



Det började skymma redan när jag gick hemifrån, och innan Elvis och jag var hemma... hemma i det blå huset...  så var det alldeles mörkt. Hu!



Gott med middag efter en dag på förskolan.



Härligt! Farmor gillar kladdiga barn :o)



Efterrätt och mera kladd. Mumsigt! Nu är magen och Elvis mätta och belåtna. Nu orkar vi leka en stund.



Hm, vad är det här?



Aha, farmors brillor!



Farmors kameraväska kan man också leka med. Tur att farmor hade den lilla kameran.



Nu ska vi läsa, farmor! Halvan kör brandbil.



Den är spännande!



Men farmor, vad tokig du är!



Jag tror jag kissar på mig!



Nej, sluta toka dig nu!



Jag tycker om dig, farmor!

Vet du Elvis... jag tycker om dig också... väldigt mycket ♥

Tack och lov för barn och barnbarn ♥ ♥ ♥

För annars är det mest "skit" .....Allt går sönder, bilen, luftvärmepumpen, digitalboxen......

Men värst av allt är att sonens klasskamrat har "somnat in" han hade cancer. Och var patient på min avdelning. Skitjobbigt....................Jag är väldigt låg, just nu.................



Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Elvis med mamma

tack för farmormys dagen=) det betyder så mycket att ha familjen så nära att träffas o umgås med sina barnbarn o vilja det=)=) det är guld värt...vilka underbara kort på elvisen...

2009-11-05 @ 13:29:40
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Älskade bästis syrra!!!!!!

Efter regn kommer sol, så är det.

Du har världen gulligaste barnbarn, då menar jag alla dina barnbarn. Sen har du kolaste farsan i universum.

Sen har du ju mig. Jädran vilken tur. Jag ska muntra upp dig sen när vi tar en telefonfika.

Puss och kram!!!! Vi hörs om en stund...

2009-11-05 @ 14:07:06
Postat av: colliepojken

Häng inte läpp bästa gudmatte. Du!!!! Kom igen nu!!!

Kom ner till Skåne vet jag. Här är det alltid roligt.

Tass tass!!!! Och var så god!!! För vad då???? JO mina rader. KRAM



Postat av: Daniel

Blå, King & Elvis - kan det bli bättre? :)

2009-11-05 @ 15:21:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Mmmm han regerar kan jag tro den kungen..så go han är..

2009-11-05 @ 17:00:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ingrid

Tungt jobb du har!! Cancer det värsta som kan hända ens barn-barnbarn.. Med både mamma o svärmor döda i ung ålder i denna hemska sjukdom är jag ganska missmodig så snart ordet nämns. Även att jag vet att mycket botas idag.

2009-11-05 @ 18:45:01
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm vilken underbar dag du haft med den goa Elvis å vackra bilder du visar:O)

2009-11-05 @ 19:04:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Visst är det Livets efterrätt de där ungarna och du visar en Elvis i högform.. Hur gammal är han nu.. killen med glimpten i ögat och solsken i blick:-) ?

Usch ja du Nilla, det här livet går i vågor just nu för dig och lika för mig.. just nu så simmar jag lite i underströmmarna.. ingenting känns så kuligt.

Men så kommer det en annan dag och solen skiner lite igen.. så är det Nilla.

Tragiskt när unga människor inte får va med i livet längre.. du har ett tufft jobb.

Kramar till dig... alltid:-)

Postat av: Anna Hallin

Så mysigt du har med de dina...jag vill oxå ha barnbarn...men får nog vänta ett tag...

Antar att det var "vår" fina kille som vi pysslade om i somras som nu dött? Han kämpade länge....trodde inte han skulle överleva sommaren...ååå vad jag saknar Q84, varför kan de inte betala mer lön så jag kan komma till er??

2009-11-06 @ 10:13:51
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Ninni

Han är så gullig den ungrn förstår att du njuter. Säkert skönt att ha honom nära när du känner dig ledsen och låg.



Krsm kram

2009-11-06 @ 12:58:44
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Underbara bilder på lillkungen.Jag gillar också matbilder. Ellie äter också med hela ansiktet som det ser ut.Kanske dom kommer hem en sväng igen.Hoppas på det för det ser inte ut som jag kommer till dom.

Han e för goo lilla Elvis. Sista bilden är såå charmig så!

Och allt det tråkiga som händer.Ofta är det så att när en sak pajar så kommer det fler efter.

Och du vilket jobbigt jobb du har. Så mycket du hemskt du får vara med om. Det är så hemskt när barn o ungdomar drabbas.Så tragiskt!

Men det är tur du har din fina familj som finns där o stöttar.

Kram på dej Nilla!

2009-11-06 @ 19:35:54
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Hur kommenterar jag detta...med tårar o skratt,fftersom det är livet!Kännerverkligen för dig....tur att Elvis finns.



KRAMAR!

2009-11-06 @ 21:01:23
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Det är tvära kast i livet, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt att träffa på bekanta på din avdelning, det är ju ändå lättare när dom är anonyma...och vilken tur att du har Elvis o dom andra. Sista fotot på honom var ju helt underbart! Jag verkar inte få träffa mina barnbarn alls , suck, andra helgen nu som vi inte kan åka dit pga Loppans kliande...

Har aldrig förut hoppat över någon av barnbarnen som fyllt år, känns trist, även om jag förde över födelsedagspengen till dotterns konto.

Nåväl, bara att ta nya tag, önskar dig en skön helg med mycket mys!

Kramen

2009-11-07 @ 18:52:22
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback