Tillbaka igen!!!!!!!!!



Nu var det ett tag sen sist. Hoppar man över bloggen någon dag så blir det lätt flera dagars uppehåll. Jag har jobbar några nätter igen, och maken har som sagt varit riktigt dålig. Men jag har, peppar, peppar, klarat mig. Än så länge. Maken har varit till doktorn och fått antibiotika och en inhalator. Han har lite allergi också. Visserligen är jag lite harklig och hostig, men jag har verkligen inte tid att lägga mig sjuk. Dels så jobbar jag i nästa vecka, sen är det ju midsommar, och sen stundar semestern. Nej inge sjukstuga mer. Nej, Nej, Nej!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag har jag varit hos pappa och fikat. Han mår bra, har klippt gräsmattan och häcken. Krutgubben!

På eftermiddagen ringde Milton och frågade om mormor ville fika? Så klart att jag ville det. Bilder finns här i den
låsta. Jag tycker att det är svårt huruvida man ska ha bilder på barnen i den öppna eller om jag ska ha den låsta. Men jag hörde av dottern att någon hittat bilder på sitt barn hos någon tonårskille på Facebook. Och det är ju sånt man är rädd för, att bilderna ska komma på villovägar. Och jag tror inte att det spelar någon roll om man coopyrightskyddar dem heller, vill man ha bilderna så fixar man nog det.

Vad tycker du? Och hur gör du med bilder på barn och familj?

I morgon blir det skolavslutning för min del. Eller rättare sagt William, äldsta barnbarnet. Då kommer mormor med stora kameran i högsta hugg :-)

Tjingeling!

Låsta

Uppdatering: angående mina rader om att "låsa in" sina bilder. Det här hittade jag nyss på Aftonbladet

Follow ~Nillasdagar~

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Samma här varit på skolavslutning för Sanna som gick ut 9-an.. så himla fint, men de rainade o rainade hela mötet.. öste ner.

Det där med bilder på barn skulle kunna diskuteras i all evinnerlighet.. Jag hade det först på min hemsida, men tog bort allt senare där. På bloggarna har jag en del nu, men för det allra mesta så suddar jag lite eller skuggar för de inte ska bli allt för tydliga. man kan alltid komma runt det där med högerklicksskydd, så för den delen så.. det finns mycket kunnigt folk, men många helt gröna på det här. jag tror många blir ganska flata och överraskade om de ska sno en bild och det inte går att högerklicka, så det är ett första steg.. Jag skulle aldrig falla mig in att sätta in nakna eller halvnakna foton på ungarna.. de där är attraktivast.

Jag vet inte, det här är så svårt, men jag plockar in lite då och då.. stora bladdor över fotona skulle jag aldrig falla mig in att skriva.. förstör hela bilden.

Idag tog jag nya bilder på Sanna som hon ser ut nu.. tror att jag sätter in något i alla fall.

Föräldrarna till barnbarnen, de små.. har jag frågat om lov.

Man ser hur många bilder på bloggarna som helst med stora fotografier på barn.. det är ju en fotokonst oxså att ta foto på människor.. så är det med viss stolthet oxså som man vill sätta in ju:-)

Kram på dig från en Plaskeby här i syd.

Postat av: soffie

är inne en snabbis å önskar gooo helg

2009-06-12 @ 21:35:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men är han såå dålig va jobbigt, hoppas du klarar dig!



Ja man ska nog vara lite försiktig med bilder...jag är väl lite väl frikostig.



Jag har råkat ut för en grej under veckan..inte för att nån har knyckt mina bilder vad jag vet.

Men pga av att jag lagt ut bilder på mig själv så ja...den historien kan vi ta en annan gång!



ha en fin helg..kramen

2009-06-13 @ 10:43:36
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback