Var på skolavslutning i går.





Var på skolavslutning i Williams skola i går. Bilder finns
HÄR

I morse när jag i godan ro satt och åt frukot och lyssnade på musik, så hör jag ett vrååååål inne från toaletten. Maken var där inne, och jag hoppades att han "bara" slog i tån eller något annat lindrigt. Men mina värsta farhågor besannades. Jag knackade på och frågade vad som hänt. Och han öppnar och nästan ramlar ut med ena armen hängande på ett konstigt vis. Jadå, det var som jag trodde. Axeln hade hoppat ur led. Det har hänt flera gånger tidigare, därav min misstanke. Sist fick vi åka upp till sjukhuset, men jag hade ingen större lust att kasta mig iväg i nattlinnet. Jag röjde undan på köksbordet och föste bort de nyfikna hundarna. Sen lade han sig tvärs över bordet och pendlade med armen. Och tack Gode Gud (eller vem man nu ska tacka) så gled axeln tillbaka i rätt läge. Phu!

Nu till något mycket värre. Sitter och läser tidningen, äter lunch och skriver på datorn samtidigt. Ryser och mår dåligt av vad jag läser. Therese och Riccardo, mördade av jämnåriga ungdomar. Niklas, som själv säger att han är levande död. Så många som fått sitt liv förstört. Föräldrar, syskon och anhöriga till både offer och förövare. Vart är vi på väg. Vad är det som händer. Något måste göras, men vad. Allt handlar ju om pengar och politik. Men herre gud, det handlar ju om våra barn.
Här kan du läsa mer i bloggen om Tess.

Mitt bidrag till fototriss finns här.



Follow ~Nillasdagar~

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Ja detta är ju helt ofattbart! Jag kan inte för mitt liv begripa vad som tar åt barnen när det leder till sånt här....hur ska de här ungdomarna kunna gå vidare med sina liv? Vi bodde i Stureby hela åttiotalet, en mysigare förort med bättre grannar kunde man inte tänka sig. Och det är ju tydligen så att man har väldigt stor sammanhållning, även i skolan, ändå leder just det till en sådan katastrof...

Kramen

Postat av: soffie

men guuu det måpste gjort hiskligt ont fyy varför åker den så lätt ur led?

hoppas nu den är på plats igen,

ha en bra kväll

2009-06-14 @ 20:31:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Din ballongbild lyser SOMMAR .. Sommaren är kort.. med Ledin. Hoppas verkligen vi får lite sommar nu snart igen.

Konstigt med din manns arm.. något är galet det är ju klart.

Om barnen ja du det där är så ofattbart så det är inte riktigt klokt.. fy bubblan man finner inga ord.

Så att det är barn som gör något så hemskt.. vart ska vårt samhälle leda till.

ha de i alla fall så gott du kan Nilla Pilla;-) Kramar

2009-06-15 @ 01:07:11
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: synne

Godmorgon på dig.

Tack för ditt besök hos mig.

Blåa och gula ballonger är så härligt. Man känner svenskheten ända in i hjärteroten.

Har kikat lite nedover hos dig. Mycket bra läsning.

Här har inte så mycket blivit skrivet om mordet på Teres. Har läst på nätet. Det är så hemskt. Vart är vårt samhälle på väg....

Vad får de anhöriga till offret och till förövarna för framtid? En familj sörjer en som aldrig kommer tillbaka. De andra sörjer över två ungdommar som fått sin ungdomstid förstörd. Vad rör sig i skallen på de här två nu?

Tror egentligen inte jag vill veta.



Här hos mig är det en ny dag med regn. 6,8 plusgrader ute.

Jag vinkade nyss till mina medfotografer när de for till barnehagen.

Det är goa grannar de där två.

Kommer nog flera fototurer med dom.

Nu får du ha det gott.

Det ska jag. Ska ut och promenera i regnet.

Kramen Synne.

2009-06-15 @ 08:10:14
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback