Årets sommarpratare

Brukar du lyssna på Sommar i P1? Fortsätter det här ruskvädret så får vi väl sitta inne och lyssna. En hel del godbitar tror jag att det kan bli. När man som jag är ledig mycket kan man ju passa på att lyssna i bland. Och skulle vi nu ha sån tur att sommaren kommer tillbaka, vilket jag vid gud hoppas, så kan man ju alltid lyssna i trädgården, på stranden, i bilen på semesterresan eller var man nu vill.

Här är årets startfält!

Sommarvärdar 2009 - klicka för större bild. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio.
Årets sommarvärdar 2009. Klicka för större bild!
Vi inleder årets Sommar med debutanten och Ikea-grundaren Ingvar Kamprad, som kallar sitt Sommar för ”ett enkelt bonnasnack”. Sist ut är författaren Jan Guillou, och mellan dessa två möter vi ett pärlband av intressanta personer! Här presenterar vi samtliga Sommarvärdar i den ordning de sänder. Vilken är din favorit?

Juni:

20 › Ingvar Kamprad
21 › Tomas Ledin
22 › Hanna Hellquist
23 › Helena von Zweigbergk
24 › Alexander Stubb
25 › Malin Åkerman
26 › Kjell Lönnå
27 › Linda Olsson
28 › Eric Bibb
29 › Hans Alfredson
30 › Sofia Jannok

Juli:

 1 › Erika Bjerström
 2 › Joe Labero
 3 › Cecilia Frode
 4 › Lena Philipson
 5 › Herman Lindqvist
 6 › Jonas Gahr Støre
 7 › Nour El-Refai
 8 › Roger Wallis
 9 › Malin Baryard
10 › Christian Lindberg
11 › Jonas Björkman
12 › Prinsessan Birgitta
13 › Sara Paborn
14 › Katerina Janouch
15 › Håkan Nilsson
16 › Ann Heberlein
17 › Elizabeth Gummesson
18 › Kristian Luuk
19 › Per Olov Enquist
20 › Madeleine Westin
21 › Johan Lindeberg
22 › Lasse Berg
23 › Malin Sävstam
24 › Kerstin Hessius
25 › Morgan Alling
26 › Ola Salo
27 › Petra Mede
28 › Arash Labaf
29 › Mathias Dahlgren
30 › Laleh Pourkarim
31 › Peter Englund

Augusti:

 1 › Alex Schulman
 2 › Anders Wall
 3 › Sverre Sjölander
 4 › Anne Sofie von Otter
 5 › Jerry Williams
 6 › Johan Eliasch
 7 › Jörn Donner
 8 › Bodil Malmsten
 9 › Anders Lundin
10 › Nahid Persson Sarvestani
11 › Owe Thörnqvist
12 › Frida Hyvönen
13 › Günter Graffenberger
14 › Laila Bagge
15 › Jan Guillou
16 › Sommar 2009 i backspegeln

 


Follow ~Nillasdagar~

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna

För MÅNGA år sen hörde jag ett sommarprogram med Claes Hylinger som var det bästa nånsin! Mikael Persbrandt var också helt perfekt, i bil på väg genom Norrland och så Bob Hanson förstås. I år blev jag inte sugen på att lyssna...

Postat av: elmida.se

Måååånga intressanta namn i år =)

2009-06-05 @ 22:19:31
URL: http://elmida.se
Postat av: Paula

Hej! Måste medge att jag har en brist i allmänbildningen, jag lyssnar aldrig på radio! Det är något jag faktiskt ångrar när jag hör så många berätta om dessa sommarpratare....skulle jag välja ut några, känner inte ens till hälften (!) så skulle det nog bli Ikea-Ingvar och finska utrikesministern Stubb, som jag läser en del om i finska tidningarna på nätet, verkar vara en reko karl, en modern man med huvudet på skaft, sportig och humoristisk.

2009-06-07 @ 20:35:33
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback