På väg...............

hem från sköna Österlen!!!!!!!!!!!!!!

Vi har som tradition att äta frukost, packa, städa och ta adjö av längan och byn. Sen åker vi ner genom......


KIVIK............

förbi Piraten...............

efter kusten...............

mot VITEMÖLLA...................

förbi alla fina hus och trädgårdar.............

ner genom den trånga gränden..................

och till "vår" fikaplats. Men i år var det upptaget vid "vårt" bord. Men som tur var så fanns det ett annat bord i närheten.

Så underbart att sitta vid havet och fika och känna havsvindarna fläkta.

Vackert, eller hur!!!!!!!!!!!!!!!

Finns mycket att vila ögonen på...............

Och båtar,

båtar,

båtar

och båtar av alla de slag. När vi har fikat klart packar vi in oss i bilen igen.

Bye-bye, Vitemölla

Mot Brösarps backar...........



Vidare genom Brösarp.............Sen var det bar å åk, och åk, och åk..........

Ända till Gränna, eller rättare sagt genom Gränna.
.
Nedanför Brahehus

Zoomade in rejält :-)



Sen stannade vi vid Girabäckens naturreservat. Brukar vi också alltid göra, bra att rasta hundarna där på parkeringen. Och en vidunderlig utsikt mellan träden över mot Visingsö.



Och även utsikt upp emot Brahehus.

Och sen var det bara halva vägen kvar..............

Men hem kom vi, handlat, packat upp, tvättat, hälsat på barn, barnbarn och gamla far har vi gjort. Även börjat jobba. Och det har gått bra. Tänk så fort man kommer in i gamla invanda spår. Bra eller dåligt, inte vet jag. Men jag har i alla fall en härlig semester att se tillbaka på.

Ha det gott alla mina vänner.



bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Miss you!!!!!

2009-07-31 @ 19:53:36
Postat av: Synne

Du säger att jag har vackra bilder hos mig. Vad kallar du dina för då....

Där du har kört, varit och fotat har jag inte varit. Jo i Gränna. Är ju från Norrköping så där har vi varit ofta. I Gränna alltså....

Skåne är vackert. Måste nog ta en tur ner dit någon gång....



Vitemöllas vackra hus och smala gränder gillar jag enormt. Har du flera bilder därifrån?

Vackert, vackert och åter vackert....



Nu väntar sängen. Jobba i natt. Men får sova i morgon.

Ha det gott och välkommen hem igen....

Kram Synne.

Postat av: Ingrid

Så fantastiskt att båda dina föräldrar fick vara tillsammans SÅ länge. Anders mamma gick bort för 35 år sen!! Jag man är så tacksam man får ha dem så länge min far lever o är pigg 87 år men min mamma gick bort för 29 år sen.. vi har haft otur med våra mammor vi. Verkar som du åkt förbi våra trakter på semestern, tror du passerade Värnamo.. Och släkt har jag i Skåne.

2009-07-31 @ 21:27:54
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

fint du har i bloggen,

Å vilken härlig resa du gjort så fina bilder,

ha en go helg

2009-07-31 @ 22:45:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej igen.

Jag glömde svara på din fråga.

Näe jag har får inte alltid hjälp med fotograferandet.

Men det är kul att de vill vara med. Skönt att veta att man har någon som kan ta vid när man inte vill själv hihi....

Funderar på att ge tjejen en kamera i födelsedagspresent, hon fyller år i september. 6 år...

Börjar första klass och allt...

Lillebror blev tre år i maj....



Goa grannar är det iallafall.

Kramen från skogstrollet.

Synne.

2009-08-02 @ 06:16:37
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Hej o välkommen tillbaka till vardagen. Ja du har ju jobb o sånt i din vardag.Men visst är det lite skönt också när det blir lite rutiner igen. Jag gillar hösten bara därför. Jag upplever sommaren som stressig.. i allafall försommaren. Då är det så mycket både ute o inne som ska hinnas med o alla förväntningar som man har inför sommaren.Vädret o sånt. Nu har vi inte haft nån riktig sommar tycker jag. Några korta besök bara. Men inte ska man klaga för det. Huvudsaken man har varit frisk o kry!Och det har jag varit hitintills..peppar peppar!

Tack för din vackra hemresa i bilder! O alla andra vackra bilder du har!Kram o hoppas det går bra med jobbat i kväll också!

2009-08-03 @ 18:49:06
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback