Dagarna på Österlen


Solen lyser på Flädern, och nu står saften färdig. Och, Oh så god den blev.

Trasmattorna hänger på tork.

Gamla Joy vilar i skuggan, så skönt.

Vi håller koll på vem som går förbi på vägen.

Och i bland vilar vi i solstolen. Matte tror att det är hennes stol, men hon har alldeles fel :-)

Melvin dricker vatten ur fågelbadet.

Rosorna doftar underbart.

Tropiska kvällar och nätter.

Trädgården full av lyktor.

I går blev det bad i havet också. Det har ju varit algblommning här nere, den värsta i mannaminne läste jag i tidningen. Men i går gjorde vi ett försök, och åkte till en annan strand. Och tro det eller ej, men vattnet var nästan kristallklart. Och varmt dessutom, så skönt.

Om man tittar noga så skymtar man Bornholm.

Min fototriss finns här i
Fotobloggen

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

I går önskade jag en solstund på stranden .. så jäkla hett.. det var säkert rekord,men vi hade Tuva från middagen så hela natten fram till middag idag.. du kan nu bara själv tänka dig.. hett i lägenheten så man kunde få solsting för mindre.. ingen höjdare alls. Idag kom regnet det för många så efterlängtade och vi var sedan hos min dotter, då mitt första barnbarn fyller 18 år.. ska köra upp i morgon och teoria oxså.. Klart han klarar sig, han är ju en Walter .. min svåger är ägare till Nya Trafikskolan här..

Ha de fint o kram i böljan den blå.. fint de där äckliga algerna försvunnit.

Älskar dina foto med nya kameran:-)

Postat av: Barbro

Oj, vilka bilder nu igen.Har du tagit ngn kurs i foto-konst? Vackra bilder och vacker omgivning. Ha det bra. Kram

2009-07-06 @ 15:15:13
Postat av: Pialotta

Jo då det gick kanon så nu har Rasmus sitt kort och bil oxså.. inte så illa att fylla 18;-)

Snackade just med Jennie, min dotter och fick reda på det.. hon hade sms-at mig, men som vanligt hade jag mobilen i väskan och jag var hos mamma..

Hon blev riktigt kass i går när vi var hos min dotter o grattade Rasse.. hon var ju oxså med.. men idag stapplar hon på igen.. men det barkar åt ett håll nu.. Tar väldigt på mig psykiskt att se henne..

Ha de gott.. här kommer det just regn igen.. efter en varmklibbig dag.

Grilla gott och skicka genom Internet.. kan vara något till Allsång med Lotta;-)Kramkramiz

2009-07-06 @ 19:09:33
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: elmida.se

Ååååå vad härligt!

Har aldrig varit på Österlen, kanske skulle man ta husvagnen dig en vända.

Hoppas det är bra med er alla! KRAMAR!!!

2009-07-07 @ 11:18:33
URL: http://elmida.se
Postat av: Paula

Hej! Hur långt har ni ner till havet? Trist med algblomningen, den förstör så mycket. Vi har iofs samma problem i vissa sjöar, o låter inte hundarna heller bada överallt.

Jag får dåligt samvete över vädret, precis som om vädergudarna bara lyssnat på mig och sett till att det blev kallt och regnigt! Men, jag begärde sannerligen inte 10 grader! Däremot är regnet välkommet så jag kan hitta lite svamp så småningom. Hoppas ni njuter i alla fall.

Stackars kisse är inte nåt bättre, vi vet varken ut eller in. Det tär på mig så jag inte kunnat sova på två nätter nu, vi tvångsmatar henne med majsvälling för bebis, några ml får hon väl i sig. Inte slickar hon sig ren heller, vi har mer och mer börjat tro att detta är psykiskt. Eller kanske någon kombination. Vi tar nu en dag i taget och släpper ut henne när hon står vid dörren. En utekatt kan inte bli varken friskare eller lyckligare av att stängas inne! Nu får jag förlita mig på ödet, att hon får tillbaka livsgnistan och när hon är inne bor hon ju på köksbordet så nog vill hon ha vårt sällskap alltid!

Kram

2009-07-07 @ 15:38:02
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gunvor

Ohhh vad det är vackert hos er där nere!Och vilka underbara bilder du tar. På både djur o natur!Ha det fortsatt underbart! Kram!

2009-07-08 @ 12:58:52
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Nilla

Heeej min goa vän nilla!!!

Äntligen så är jag tillbaks hos dig på din goa blogg.

Tur att vi har våra bloggvänner som fixar kontakterna :)

Jag lovar, jag kommer snart tillbaks igen.

Många kramar från mig till dig.

2009-07-08 @ 23:47:16
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: Monica

Underbara bilder från ert härliga Österlen:-))

Förstår att ni har det underbart där!:-)

Själva har vi nu 4 härliga veckor att se fram emot uppe i stugan..med förhoppningsvis 2 valpkullar som skall födas där också:-)



Ha en underbar sommar!

Kram till hela familjen från Monica

2009-07-11 @ 21:30:44
URL: http://www.tequilavilles.com
Postat av: Junitjej

Vilka söta hundar!

2009-07-12 @ 19:00:10
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback