Ny början.............

Ja så är det ett nytt år IGEN!!!!!!!!!!!!!!

Visserligen är fösta veckan redan till ända. Men när man som jag jobbar på nätterna och sover på dagarna, så ligger man lite efter ibland.


Vi firade jul med pappa, maken, jag, barn med respektive och alla  barnbarn. Lugnt och stillsamt. Första julen utan mamma, sorgligt. Men det gick bra. Var till graven först och tände ljus. Stenen kommer inte förren till våren, men det sitter ett fint ekkors med hennes namn på tills vidare. Grabbarna bus var med till graven före jul och pyntade lite. Mamma tyckte om att julpynta och hade alltid massor med tomtar. Visst är det fint!




Så här kan det se ut när katten Melvin bäddar åt sig. Hittade honom i skåpet en dag. Ingen ide att bli arg, bättre att skratta åt den rackaren.

Men han är ganska söt ändå, eller hur.

Greta med en av sina små valpar, lilla Wilda. Som hälsade på hos oss innan hon åkte vidare till Finland med sin nya matte.

Söt som socker :-)

(Foto: Monica E
Tequilaville´s kennel)
Ser ut som hon tänker stanna här hos moster Havanna och mamma Greta. Men Greta tyckte allt att det var skönt när hon åkte. Äntligen lite lugn och ro. Och skönt att vara hemma hos familjen igen. Nog för att hon har haft det väldigt bra uppe i Edsbyn hos Monica & Kaj, men, "borta bra men hemma bäst" heter det ju.


Nya året fortsätter i gamla jobbiga fotspår. Lilla Elvis ligger på sjukhus Igen!!!. Har varit förstoppad, och åkt på en dunderförkylning med en grym ögoninflammation, så farmor var och hälsade på i går eftermiddag. Han fick en sån fin t-shirt, eller hur hihi.


Nu ska jag stoppa något i magen och sen ut en sväng med vovvarna, sen ska jag åka och tända ljus på graven (tror att det har brunnit ut, upp eller ner, eller vad det nu heter)

Kolla i den låsta också.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anonym

Så lille Elvis är inte riktigt kry, tråkigt. Mannen här fick sitt första barnbar för en tid sedan och hon är 2½ månad nu.. Bonusfarmor;-)

Visst känns det alltid lite konstigt när en familjemedlem är på sin evighetsresa och med endast enkel biljett.. Ju är något speciellt och man minns så mycket som varit under alla år.

jag har inte din lösen för låsta.. säkert kommit bort här i röran.

Ha de gott nu Nilla o va rädd om dig.. du ska vara länge:-) Pözz

Förresten har du sett Min Vinter i
http://caffepaus.blogg.se

2009-01-08 @ 14:49:11
Postat av: Pialotta

Ha, ha det var jag.. den smet;-)

2009-01-08 @ 14:50:43
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: vivan

God fortsättning..för det kan ju inte bli mer än bra för er efter allt ni gått igenom!Det var så kul att se att du är med på banan igen! hoppas nu att lille Elvis kryar på sig och får vara hemma med familjen!

Vet inte hur jag gör för att läsa den låsta,blir nyfiken när du skriver att du har smått och gott där...fnizz!Nyårskram!

2009-01-08 @ 21:09:41
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ninni

Stackars lilla Elvis, hoppas han är bättre nu!?



Ja graven var jättefin, liksom vovvarna och kissen.



Ha det gott vännen, kramen

2009-01-09 @ 18:40:28
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Maria

Hur mår Elvis nu ?

Vad fint ni hade gjort hos din mamma..



Ha en mysig kväll !

2009-01-09 @ 19:09:40
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej Nilla! Vilken söt valp. Ser ut som en leksakshund!

Och stackars lilla grabb, hoppas nu att han när han blir frisk har haft nog av elände och förblir kry tills han fyller hundra!

Massor kramar från pörtet

2009-01-10 @ 13:22:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gunvor

Hej Nilla. Det var ett tag sen jag kikade in här. Skönt att alla helgerna är överstökade för den här gången. Stackars lilla barn som råkar ut för så mycket elände. Men vi hoppas att det ordnar sej till slut. Vilken gullig liten vovve. Ser ut som en leksakshund. Min dotter kommer hem hit nästa helg o hämtar sin katt som jag har haft sen jul. Ska bli spännande att se hur mycket den bäbismagen har växt. Visst har jag väl talat om att jag ska bli mormor i april. Det ska bli såå kul!

Ha det så bra nu o var rädda om varandra! Kramkram!

2009-01-23 @ 23:18:53
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: vivan

Tassar in och kollar hur det står till med dig!!

Och en kram får du med!

2009-01-31 @ 09:22:29
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Anna&Ying m.fl.

Oj så fina bilder man hittar här - och så jättefint på fasters grav, riktig julstämning. Förstår att det kändes sorgligt i helgerna... Men valpen är rysligt söt och katten Melvin beter sig precis som min dvärgpinscher (hoppas bara att han är snällare...). Vi har utmanat er, läs mer i vår blogg! Ha det gott!

2009-02-04 @ 17:55:01
URL: http://pelleskop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback