Finaste finaste Joy

Gamla vackra Tant Joy, åren sätter sina spår. Snart 12 år gammal, en hög ålder på en så pass stor hund. Nu har vi henne på övertid, tar en dag i sänder. Lederna är stela, musklerna förtvinar, men än kan hon ta sig upp, om än med stort besvär. Att gå ut på promenad det går bra. Fortfarande spänst i gången, bara man får upp farten och lederna mjuknar till.


Vi har haft härliga år med Joy´san. Hon har och är nog fortfarande en rymmare av värsta sort. Många gånger har vi letat efter henne, men oftast har hon inte varit så långt bort. Hon har en förkärlek till illaluktande och äckliga saker. Så vi har ett antal gånger hittat henne mumsandes på något äckligt  i grannens kompost.




En gång när vi kom ner till Österlen mitt i natten, då passade damen på. Mitt i villervallan av att packa ur bilen och in i huset, väskor, 2 katter, 4 hundar och diverse andra saker. Ja då är det lätt hänt att en försvinner. Och det tog en liten stund innan vi märkte det. Men då var det bara att ge sig ut i natten och sommarregnet. Vi letade väl i ca 45 min - 1 tim. Och ingen hund. Maken och jag gick runt, runt på småvägarna och ropade lite försiktigt, man vill ju inte skrika mitt i natten, precis. Väl hemma igen för vilken gång i ordningen vet jag inte, så står hon helt plötsligt där framför bilen, och ser mycket förnärmad ut, och ser ut som hon säger - Ska man verkligen behöva stå här ute i regnet mitt i natten, eller!!!!!!!!!!!!!!!!

Låst inlägg

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Gunvor

Åhhh vilken gullig liten buse! Det är jobbigt att bli gammal även för en hund.Det blir lite olika krämpor. Går det bra med dom andra vovvarna o henne då..orkar hon med dom? Men dom kanske håller henne ung.Hon är i allafall jättesöt o go!Puss på nosen Joy!

Postat av: Ninni

Men va fin hoppas hon orkar ett tag till!



För mig var det ett måste att fixa håret idag..dels har jag haft en mössa nertryckt över huvudet hela dan..och då blir man ju fin haha



Lika bra att passa på när jag ändå skulle tvätta håret!!



Ha det gott..kramen



2009-02-11 @ 18:17:29
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej Nilla.

Kul att du tittade in på min blogg och lämnade kommentar.



När jag läste inlägget om din Joy, kände jag att jag ville tipsa dig om ett foder. En kompis till mig har en 10-årig golden, en gammal avelstik. Hon märkte att hunden blev stel och de fick ta fler och fler "uppmjukningsvarv" runt bilen för att hunden skulle kunna hoppa in. Så blev hon tipsad om Hill's Prescription Diet J/D.

Hon provade och märkte snart en otrolig skillnad, hunden blev som ung igen! Kunde åter ta långa promenader i kuperad terräng och hoppade utan problem in i bilen.

Kanske kan vara värt ett försök.....?



Hoppas ni får många fler mysiga stunder med er hund.

Ha dé gôtt

/ Nilla



ps. Jag tittar snart in igen ;)

2009-02-11 @ 18:26:36
URL: http://http:/nillasblogg.wordpress.com/
Postat av: Duracellmamman

Vilken kärleksförklaring till henne!

2009-02-11 @ 22:01:47
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Pialotta

Så gammal och sliten er lilla tant är, men så gosig. Härligt berättat om hennes äventyr.. Min dotter har ju oxså en likadan.. de är så himla goa de hundarna. Börjar oxså komma upp i ålder nu.. tror hon närmar sig Joys ålder vid närmare eftertanke.

Ha de fint nu Nilla och ta vara på alla goa stunder med din älskade vovve..

Kramar

2009-02-12 @ 12:48:00
URL: http://tankekorn.nu/Kafferasten
Postat av: Anna o hundarna

En finfin liten sak, namnet verkar väl valt. Men det är tungt när hundar blir gamla och man så småningom börjar förstå att de kanske har det så trevligt längre. Vi hoppas det är lååångt dit! Och visst minns jag lilla Lassie, ÅÅÅ vad jag var avundsjuk! Det var på den tiden när man sa dvärgcollie, vill jag minnas. Inte var hon så liten heller!

2009-02-12 @ 17:52:33
URL: http://pelleskop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback