Ingen större skillnad............



Ligger i min underbara schäslong och tittar på min orchide, som efter några års vila har satt igång att blomma.

Men den och även en annan liten orchide (som också är på väg att blomma) plus en stor ljuslyckta...höll på att få sätta livet till i går kväll. Katten Melvin blev jagad av sessorna och tog vägen upp över fönsterbrädan, bakom blommor och ljuslykta, som alla tre for i golvet med en smäll.

Men kan ni tänka er, ljuslyktan, blomkrukorna och båda orchideerna klarade sig. Men jag var inte glad...varken på Melvin eller sessorna.



Den här är ny, och har också varit utsatt för en del. Men jag hoppas att det får stå kvar och blomma länge.

Har inte sovit speciellt mycket i natt heller. Hittar liksom inte någon bra sovställning. När jag ligger på rygg så gör det minst ont, men jag har aldrig kunnat sova så. Men det är klart...jag slumrar väl lite då och då. Men det blir ingen sammanhängande sömn. Men det finns ju alltid de som har det värre...så klart. Jag ville bara gnälla lite igen.

Ni glömmer väl inte bort att kika in här:





Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Ohh så fint! Vilken tur att både blommor och lykta klarade sig..phu!



Jag har också en orkidé som äntligen börjar bloma, sen fick ja gen ljuvlig i födelsedagspresent som jag hoppas blommar lääänge.



Usch för att ha ont på nätterna..har jag haft i en vecka nu, men det börjar äntligen släppa i nacken.



kram kram

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Lugn Syrran!!!

I morgon e allt bättre. Jag lovar!!!

Vi hörs i morrn!!!

2009-12-09 @ 17:11:00
Postat av: Anna ..dansar in

Men vilka fina Orki...mmmm då har du fin utsikt iaf..



Mmmm du det tar lite tid..men snart är du pigg o rask igen ska du se..krya på dig..

2009-12-09 @ 18:31:00
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

å guu va fina din aorkideer är å vilken tur att de höll när dina vilddjur spranfg fram,

hejhopp

2009-12-09 @ 21:05:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Nilla.. tredje gången gillt på ett år som min orkidé blommar nu.. visst är de vackra:-)

Sovställning är så svårt.. kan tänka mig att du har det kämpigt just nu, men det blåser snart andra vindar;-)

Kramiz

2009-12-10 @ 11:58:56
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej, ligga på rygg kan man ju inte, helt omöjligt!

Visst är det så att det är många som minskat på sitt bloggande. Jag har bloggtorka för närvarande, hittar inte så mycket kul att skriva om, det händer helt enkelt ingenting, och kameran står o dammar i hyllan nu när vädret är så pissigt.

Facebook gick jag med i bara för att kunna spela! Var trött på mina ordspel som jag hållit på med flera år, nu fick jag nåt nytt o kul att pyssla med. Nu ska man vara disciplinerad nog att inte låta speldjävulen ta över utan även ha tid kvar till allt annat man vill göra.

Hoppas du får sova gott snart....förstår att det är jobbigt!

Kramen

2009-12-10 @ 14:31:07
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingrid

Älskar med orkideér. ätta att lyckas med om man som jag glömmer vattna... Man måste få gnälla lite, så där lagom ibland...

2009-12-10 @ 18:28:51
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Ojojoj vilka fina blommor! Jag har inte sån tur med dom där. En har jag lyckats få att blomma om. Har flera som bara står här.



Nu har Ellibelli åkt hem så nu är det tomt i huset.

Ingen som ler som en sol när man kommer upp på morron. Dom är redan hemma och tågresan gick jättebra.

Stackars dej som har besvärligt att ligga. Men det blir nog bra snart.

Jag har äntligen fått en medicin nu som jag hoppas hjälper. Jag pratade med lungkliniken i går och nu tyckte dom tydligen att jag gått länge nog med min hosta. Jag har haft lite småfeber och är allmänt hängig. Har ingen ork alls. Tyvärr finns det inget att göra annat än försöka med olika kurer.Den här sorten hjälpte mej i våras och sen har jag klarat mej ända till hösten.

Jag har en sjukdom som inte går att bota och det är inte så kul. Men hjälper den här kuren så är jag nöjd ändå.

Nu har jag gnällt färdigt. Vi måste få vara lite gnällie ibland.Helena kallar Ellie för det, de gånger hon gnäller.

Ha det gott Nilla! Kram på dej!

2009-12-10 @ 18:33:27
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Åååååååå vilka fina orkidéer tur att de klarade sig !

Har också en liten samling i mitt fönster och en som är på väg att blomma om. Juligt och fint har du på din blogg det blir man glad av ;o)

2009-12-10 @ 19:18:20
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback