God Jul alla vänner

Det har varit stressigt nu kan jag tala om. Men nu börjar lugnet lägga sig här hos oss. I går var jag in till jobbet på "Debriefing" vi fick först och främst veta att det inte heter så längre. Men vad det heter har jag redan glömt, kanske "Bearbetningssamtal"...ja, det låter bra. Vi säger det. Vi pratade och gick igenom det som hände. Så nu hoppas jag att jag kan lägga det bakom mig. Men tankarna finns ju fortfarande, och speciellt tänker jag ju på familjen.



När jag kom hem la jag i överväxeln, det resulterade i rödbetssallad, två sorters sill, leverpastej och hembakt knäckebröd. Phu.............



Så här ser vårt kök ut just nu, det hann inte bli färdigt till jul. Så jag sa till maken att lägga ner projektet över jul, och ta in möblerna. Han har alltså stängt igen den gamla dörröppningen och gjort en ny. Det blev en bättre matplats nu. Men det är ju lite kvar...som synes.



I går när jag hade varit på jobbet åkte jag ner till centrum. Gick knappt att få en parkeringsplats, men efter lite letande så....Jag var bara in på Hemtex, behövde två juliga kuddöverdrag. Men fick köpa hela kuddar, jaja. De andra var i alla fall så små. De var de gråa..som ser ut som lammskinn, men det syns nog inte på bilden. Ja, jag tycker i alla fall att det blev fint och ombonat.

I dag har jag fortsatt köra hårt i köket. Janssons frestelse, köttbullar, revbenspjäll, lite julgodis mm. Nu är jag trööööööööööööööööööööt!!!!!!!!!!!!!

Men nu ska vi bara slappa och smaka av lite. Sill och nubbe blir det......så klart, sen lite köttbullar. Det räcker nog. Jag är inte speciellt hungrig, har ju stått vid spisen hela dagen.

De sista julklapparna ska slås in, sen slänger jag mig i schäslongen...............


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: erika

men åh så det blev så i köket gu så fint=)=) fint med lyktan sådär jätte fint måste se det live! jo du vi handlade idag o det va slut på parkering o allt glögg va slut på systemet. mycket folk men jag har hittat fina paket till var o en=) o små rim blir det också så du får klura ut va de kan vara så ses vi imorn=)=)

Postat av: Helena

Ha en skön och fröjdefull jul! Hälsa alla!!

Kram

2009-12-24 @ 00:01:49
Postat av: Monica

God Jul!

2009-12-24 @ 01:36:09
URL: http://www.wikstrand.com
Postat av: Christina

Hej

Så flitig du har varit, njut nu av julefriden.

Ha en bra jul.

Kram

2009-12-24 @ 09:06:58
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

God Jul Pillan!!!

Vi hörs senare i dag. Julkramar på er alla!!!

2009-12-24 @ 09:09:51
Postat av: Margaretha

Mmmmmums....kan su skicka hit lite knäckebröd....snälla.... ;O)

En riktigt underbar och fridfull jul önskar jag dig!

Massa kramar från

Margaretha

2009-12-24 @ 10:46:20
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

GOD JUL!! Sitter i Norge och njuter av dina fina bilder,,,kan du inte lägga ut receptet på brödet eller skicka på mail?? Kram

2009-12-24 @ 23:28:37
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Daniel

Så fiiiint sååå!!



Goden jul på eder!

2009-12-25 @ 11:32:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Men du det ser ju så pass julfint och mysigt ut hos dig..julmat choklad och en massa gott kan vi frossa i heeela tiden nu..bara vara och ha det gott..jul jul på dig...kram från Anna

2009-12-25 @ 11:45:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Mysigt du har det.. köket står kvar som det är och går så bra att fixa efter helgerna:-)

Hemtex har så mycket fint, men jag tycker de har blivit dyrare.. i alla fall här i min stad.. får passa på då de har extraerbjudande. Kuddar är så himla mysigt och dina så härligt juliga:-)



Från det ena till det andra förstår dina tankar runt allt du upplevt på jobbet så fruktansvärt jobbigt när det handlar om barn.

Sköt om dig o ha en avslappnande frihet nu i Juletid.

Min mamma mår lite sämre nu igen efter ett par veckors glädjeveckor med enbart positivitet.. det allra minsta påverkar hennes sjukdom som det här med upprördhet, då viss sådan hänt här med en av mina bröder.. man förvånar sig aldrig då det gäller honom.. växa upp är något som inte existerar för honom.. Tråkigt, men det är bara att ta nya tag.

Julen är ju en sådan högtid som sätter sina spår i fram för allt äldre människor och tankeverksamheten påverkas.. nerverna klingar inte så skönt om Julefrid..

Ha de gott, vi hörs när vi syns:-) Kramar.. alltd

2009-12-25 @ 12:13:57
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ninni

Skönt att få prata av sig!



Jättefint har du gjort ser verklgien juligt och mysigt ut.

Hoppas nu du fick en fin Julafton...kram kram och God fortsättning

2009-12-25 @ 12:18:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marina

Knäckebrödet ser så gott ut!!

Jätte fint julkök, och supersnygga gardiner..!!;D

Ha en bra juldag!

2009-12-25 @ 15:16:16
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: soffie

å va vackert ditt kök är,

Ha en god fortsättning

2009-12-25 @ 17:11:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Barbro

GOD JUL till er alla önskar Olle och Barbro

2009-12-26 @ 12:00:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback