Bakdag



Ja...inte mycket till julbak. Lite saffransmuffins. Jag döpte om dem till "Misslyckor" smeten flöt ut och de är inte speciellt snygga. Men smaken är det inget fel på...i alla fall.

Ja...det är klart att jag har smakat...vad trodde ni...skådebröd, eller.

Förr om åren...när jag var yngre...och piggare ;o)  Så bakade jag massor med lussebullar, längder, pepparkakor, matbröd, mjuk pepparkaka mm, mm. Hur orkade jag? Ja då klarade sig mamma och pappa själva, vi hade ju inga barnbarn, och det var tiden före makens hjärtinfarkt. Jag hade ju min värk, men jag orkade med den bättre förr.

Jag har fått ställa om. Lägga ner alla projekt, ta dagen som den kommer. Men i bland känns det lite ledsamt att inte orka...som förr....

Men vet ni vad? Här snöar det.....inte mycket...och det lär ju inte ligga kvar någon längre stund, eftersom det är plusgrader. Men i alla fall...det passar ju bra till det "lilla" julbaket.

I kväll blir det IDOL...vem röstar ni på? Jag vet i alla fall vem som får min röst.........CALLE, så klart!!!




Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Margaretha

Här e en till som har bakdag.... Lussekatterna är i frysen och vörtbrödet skall snart in i ugnen....

Men det är också allt jag tänker göra... Jag håller med dig...förr orkade man mycket mer... men jag har märkt att det blir jul ändå...utan sju sorters kakor och en massa hemmagjord julgodis....

Eget vörtbröd är ett måste för alla vägrar äta det köpta så jag får väl "ställa upp"...hehe...

Ha det gott där bland flingorna

Margaretha

Postat av: Ninni

Jag kollar inte Idol vi ska nog se på spåret!



Mmm tycker dina muffins ser jättegoda ut.Nu är det som det är du orkar bitne allt..vem gör det?

Vet du vännen det blir Jul iallafall..kramen

2009-12-11 @ 19:16:04
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Torsten

Jaså, det snöar hos er!!! Här är det äntligen minusgrader men ingen snö...än!

Var inte lessen för att du inte orkar som förr, det är som du säger: man får ställa in sej att det är som det är och ta dagen som den kommer och glädjas över de små detaljerna....och det är inte fy skam det!

Jag ska också heja på Calle, har jag gjort hela tiden liksom!

Ha en härlig kväll och smaka gärna på det nybakta!

Kramar till er!

2009-12-11 @ 19:43:47
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Syrran!!!

Du kan väl skicka en "misslycka" till mig i julklapp. Mmm det ser väldigt smaskigt ut. Jädrar nu börjar IDOL jag måste sluta.

Puss och kram från lillasyster.. Snygg-Göte hälsar

2009-12-11 @ 20:01:33
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Ninni

Blir lite avundsjuk du får gosa med dina barnbarn ofta!



Ha en fin lördag..kramen

2009-12-12 @ 10:35:18
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: ingrid

Känner igen mig i allt du skriver.. Så duktig man var förr och ändå hade man barn små själv då.. Sen blev man tvungen tänka om, släppa sina måsten fanns ingen annan utväg. I år har jag ändå bakat lite (med en infl armbåge till följd...) men det gick över ganska snabbt. Lite besviken över att Calle inte blev etta -men tröstar mig med att det brukar gå bättre för tvåorna som inte blir så styrda..

2009-12-12 @ 14:37:33
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Ibland är såna där misslyckade kakor de allra godaste eller dom gånger man bara kastar ihop något.

Känner igen det du säger om baket. Jag hade alltid något i frysen att ta fram förr. Man bakade och fixade mer när barnen var små.

2009-12-12 @ 17:44:03
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Paula

Inte blev det Calle som vann, men han var glad ändå! Det var nog så att vinnarlåten var skriven för Erik med alla höga toner....jag tröttnade på Eriks röst för han lät likadan i alla sina låtar. Men fina killar bägge två, bara att önska dem lycka till.

Ja nog är det retfullt ibland att inte orka, min dotter har nog lite svårt att förstå det alla gånger...men nästa vecka ska jag lägga in lite strömming, mina barnbarn älskar min senapsgravade! Strömmingen och kålrotslådan ska dom få när vi ses nästa lördag innan vi åker.

Hoppas din söndag blir skön och vilsam o utan värk!

Kramen

2009-12-12 @ 18:15:31
URL: http://paulaz.se
Postat av: Pialotta

Calle fick många röster av mig o mannen, men det gick som det gick.. tror det går hur bra som helst för Calle.. tvåorna brukar gå hem:-) Misslyckade kakor .. inte då.. de brukar vara allra godast. Måste sätta igång nästa vecka med bak.. lite lugnare nu här hos mig:-) Nu har vi precis kommit hem från min son och hans fästemö: Hon fyller år på måndag, men då åker hon till Australien och är iväg i nästan 4 veckor. En resa som hon beställt innan hon träffade min Jens. Du kan ju förstå.. de har precis flyttat ihop i en marklägenhet några km från mig här.. Tårar .. avsked är aldrig kul. Dessutom har Ninas mamma halkat på en plastpåse i veckan och opererats med 3 spik i knät.. Gips o rullstol.. oxh just nu när Nina ska åka.. De kom från Malmö och var oxså gäster ikväll.

Kram på dig.. ingen snö här inte.

2009-12-12 @ 22:46:59
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

man kan ju oxå göra som jag...att aldrig ha börjat med julbak:) Här blir det lussebullar och ev pepparkakor. ´Struvor får jag av svärmor och resten brukar vi klarar oss utan. Numera med stora barn så bakar de själva om de vill ha nå mer på kakbordet. Det är lustigt med julen. I dec månad då man har nog många måsten, då ska man fixa och dona, koka julgodis och baka en massa som man aldrig gör annars...?

Du har en fantastiskt fin familj Nilla, var rädd om den och... vet du! Det finns att köpa det mesta på affärn! Kram!

2009-12-13 @ 11:01:46
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Mormormu

Misslyckade eller inte, det såg smarrigt ut! (och det är ju inte utseendet som räknas, eller hur).

Jag höll på Calle, och som flera skrivit ovan, det brukar gå bättre med karriären för tvåorna!

Tillhör själv den där sandwichgenerationen, kläms mellan gammal förälder och barn/barnbarn som man alla vill hjälpa så gott man kan.. Tyvärr (?) måste man ju ta hand om sig själv också, "vårda" sina egna krämpo, annars blir man inte till hjälp för någon alls! Men man vill ju så gärna!!



Nu ska jag iallafall njut av en söndag då man faktiskt ser dagsljuset!

Ha de bäst!!

2009-12-13 @ 12:04:56
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej! På den din blogg var det länge sen jag var och besökte. :) Vilken fin o julig design du har på din blogg. mysigt!

2009-12-20 @ 09:36:45
URL: http://inha.blogg.sei
Postat av: Natta Jones - Mindfuck!

Åh härligt med saffransmuffins! Att jag inte tänkt på det förr, ska nog låna idén av dig någon gång :D Kram

2009-12-30 @ 03:39:01
URL: http://nattajones.blogg.se/
Postat av: luckeboi

Tror du på att jorden går under 2012?

2009-12-30 @ 03:48:35
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback