Bad igen


Den här gången fick jag som jag ville. Gott om plats, inte mer än ca 10 personer på den här stora ytan. Tack Helena (min kusin) för tipset. En jättestor gräsmatta att sola på, skugga under äppelträden om man vill ha det.

Bad från bryggan.

Vattnet var ännu varmare i dag. Så klart,  med denna värme.

Och en mycket trevlig gräsklippare.

Promenad genom slottsparken på väg tillbaka till bilen.

Måste ta min systemkamera med mig dit någon gång och fota mer. I dag fick den lilla kameran vara min följeslagare.



Och nu har vi ätit middag och ena barnbarnet Oliver är här. Malena har tagit de andra två med sig till Ikea, undrar hur det går :-)


Oliver åt middag med god aptit och sen roade han sig med Oskars gamla leksaker.

Och Malena kom välbehållen hem med de andra två. Pappa Jimmy mötte upp på parkeringen och tog hand om Milton och maten, det blev en tur inne på Ica också för Malena. Du är duktig du ♥ William följde med och hämtade Oliver. Men nu har lugnet lagt sig här, och soffan ska få ge plats åt mig en stund. Somnar väl där, som vanligt.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Vilka härliga dagar du har i det vackra vädret! Jo, jag hittade två par glasögon , är riktigt nöjd!! Jag åker fredag em, så jag hinner sova gott några timmar innan. Kram!

Postat av: Helena

Ja det är riktigt bra vid Rosersbergs slott, lagom långt att åka också... Dessutom finns det många fina promenadvägar i den stora parken. Passa på att gå på en visning av slottet (augusti ut), det är riktigt fint där inne!

I morgon bär det av till Skåne, avundsjuk va????

Kram

2009-08-07 @ 10:37:56
Postat av: Ingrid

Såna fina killar Farmor/mormors?? ögonstenar kan tänka. Milton är det med ett barnbarn?! Skulle passa bra ihop med Moltas-Milton lite samma stuk. Dagen har gått bra strålande sol men skönt vara hemma igen. Det tar på en.

2009-08-07 @ 21:19:12
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Du förstår ju verkligen att ta tillvara dagarna! Det är ju rena medicinen att ta sig ner till vattnet, ligga o lapa sol och bada, alldeles solokvist! Fast, det var du visst inte riktigt ändå....

Själva letar vi ju också alltid efter ställena som ingen annan hittat, och det är ju förstås mycket enklare här ute på landet...

Nu är dock värmen så påtaglig att vi valde bort övernattning i en smällhet husvagn och vädrar istället från alla fönstergluggar hemma, sitter på balkongen i skuggan och nu ska det bli en mycket sen frukost....

Tänk ja, att kunna bo på sitt älsklingsställe halva året, vad är inte det värt? Verkligen något att se fram emot...

Kramen

2009-08-08 @ 11:02:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gunvor

Gulliga killar här också. Såå jättefina ungar du har. Förstår väl att mormorshjärtat är överfullt av kärlek till dessa!

Härliga slottsbilder också.Och så bad igen..lyckans ost som får bada!

2009-08-09 @ 15:02:29
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback