Gårdagen..........


Några foton från omgivningarna runt jobbet.



Alltid dessa vägarbeten. Kommer det någonsin att ta slut? Tror inte det.

Inne på sjukhusområdet.

Gårdagen började med att jag klev upp i ottan. Skulle till jobbet på Brand & Säkerhetsutbildning. I  med lite frukost och iväg. Värsta rusningstrafiken, inte min favorit. Väl där så hittade jag en parkering, dock ej personal utan vanlig besösparkering, 10 kr/timmen. Hittade huset där utbildningen skulle äga rum. Men eftersom jag var ute i god tid så blev det en liten fotopromenad i omgivningen. 5-10 minuter innan skulle man vara på plats, duktig som jag är så klev jag in genom porten då. Där sitter en, alltså en tjej, och väntar. Till sist kom det en tredje. Men ingen kursledare och inga fler kursdeltagare. Det här började ju kännas kymigt. Till sist så kom det en kvinna till ett kontor bredvid lokalen. Hon hade hört redan i tisdags att kursen var inställ pga för få deltagare. Men på eftermiddagen fanns det några platser kvar. Grrrrrrrrrrrr
Den ena tjejen anmälde sig till den kursen. Vi andra två lämnade namn och sa vad vi tyckte om att man bara ställer in utan att meddela kursdeltagarna. Det gick ju an för de andra två som bara kunde gå tillbaka till jobbet. 

Det lär dröja innan jag anmäler mig till den kursen igen. Men den är obligatorisk så jag måste så småningom. Nu ska det bli spännande att se om jag får ersättning för de timmar det tog mig att åka fram och tillbaka. Men Landstinget har ju så dålig ekonomi vet ni!!!!!!!!!!!!!!

Sen satte jag mig i bilen och åkte hem. Kom på att jag kunde svänga in till Elvis i stället. Men först fick jag en ingivelse att svänga av motorvägen och åka in till kyrkogården.  Har väntat varje vecka på att gravstenen skulle komma. Och i går när jag kom dit så stod en lastbil parkerad i närheten av mammas grav. Och när jag kom närmare så såg jag en man med spade som stod och grävde. Och det var mammas sten som skulle på plats. Han hade inte ställt dit själva stenen men jag fick se den i bilen. Så fin.

Jag fortsatte till Elvis. Han var pigg och glad. Han blir glad att se farmor, sträcker ut armarna mot mig. Så härligt. Han är så gosig, vill gärna kramas och lägger huvudet mot min axel. Det finns otroligt mycket kärlek i den lilla gossen. Tyvärr är det fortfarande knas med hans sjukdom. Så det kommer att bli ytterligare ett ingrepp. Men av det enklare slaget. Men ändå, det blir ju i narkos. Jobbigt för honom, och jobbigt för föräldrarna.

Sen bar det iväg hem till hundarna och en liten promenad. Åt lunch ute i solen, härligt. På eftermiddagen åkte jag tillbaka till kyrkogården för att se det färdiga resultatet. Köpte lite blommor och planterade, det blev så fint.






Senare på eftermiddagen fick jag ett telefon samtal från William. -Mormor får jag komma hem till dej, alla har gått hem från fritids. Så klart att han fick det. Jag hade spelat in Melodifestivalen till honom, de var ju i Thailand då. Så vi tittade på den i går.

I dag ska jag åka hem till pappa och fika, sen ska vi åka till graven så han får se hur det blev.

Uppdatering: Nu har vi varit till graven, pappa och jag. Pappa köpte en bukett rosor till mamma. Han tyckte att det var väldigt fint.



Mer bilder finns i den
låsta

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Hej vännen! Jag är glad att slippa alla vägarbeten! Men visst blomstrar det fint i parkerna, och graven var mycket vacker!

Det skär lite i hjärtat ibland när man inte har någon grav att gå till själv, men samtidigt så finns ju mina nära och kära i minnet så det går bra ändå. Själv vill jag inte begravas, helst spridas med vinden.

Dålig stil av landstinget att inte meddela sig till deltagarna, riktigt nonchalant!

Hoppas nu solen gör din näsa fräknig i helgen

Kramen

Postat av: Junitjej

Vad trist att deltagarna inte fick besked av landstinget!



Det skulle vara snällt om du ville rösta på mig här:

http://idatallhed.blogg.se/2009/april/rosta-fram-en-vinnare.html

Jag skulle bli väldigt glad för din röst!

2009-04-24 @ 19:17:12
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Gunvor

Va fint du gjort på graven. Här går det inte att plantera något än. För ett par dar sen så var min syster o jag till våran föräldragrav med lite blommor, men där var det tjäle, så det gick inte att gräva ner nåt. Jag får vänta lite till innan jag får åka o träffa lilla Ellie, i Sthlm. Min doktor tyckte inte det var lämpligt ännu.Jag har min stygga hosta kvar än. Det är så ledsamt! Jag hade velat hjälpa till lite, för dom har det lite jobbigt om nätterna. Hon är vaken rätt så mycket o skriker, så det blir dåligt med sömnen. Hoppas det löser sej!

Ha en skön helg! Kramen!

2009-04-24 @ 23:58:35
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Såå fruktansvärt dåligt att inte meddela deltagarna!



Men det kanske fanns en mening ändå nu åkte du till kyrkogården och du fick se när dom reste den vackra stenen.



Och så Elvis förstås...härligt med barnbarn.



Ha en jättehärlig helg..kram kram

2009-04-25 @ 09:44:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej vännen! Ni har ju ert sommarparadis, även om det är en bit bort! Ett torp skulle ju slå husvagnen med hästlängder men det ligger inte inom ekonomiska ramarna, inte förrän vi slår till med Lottovinsten! Och då blir det nog ett permanentboende...fast å andra sidan, med en man så totalt ohändig som min så skulle jag väl tjata ihjäl mig på honom om vi hade hus...

Kanske lika bra att inte ha det mer avancerat, hihi

Kramen och ha nu en fin vecka. Få se hur vädret ser ut till Valborg, vi har sagt att vi inte planerar våra turer utan tar det som andan faller på!

2009-04-27 @ 16:53:15
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback