Tiden går

Nyss var det snö och fint, men nu regnar det varje dag, och är mörkt och trist mest hela dagarna. Undrar om vi får tillbaka snön till jul. Hoppas i alla fall.

Lite kort på vovvarna när det var snö.


Havanna

Bushunden, Trollet, Yrvädret, kärt barn har många namn.

Hon är som en enda stor snöboll hela hon.

Gamla tant Joy, blir 12 år till våren. Så fin, så fin.

Men det börjar bli lite stelt nu. Svårt att lägga sig och resa sig upp.

Nej nu går vi hem matte.

Skönt att ligga framför värmefläkten när man kommer in. Havanna var jag dessutom tvungen att spola av med ljummet vatten för att alla snöbollar skulle lossna. Dilemmat med långhåriga hundar. Ändå är hon ner klippt.

Här är hon ännu mer klippt. Inte så jämnt  kanske, har gjort det själv med saxen.

Sötnos!

Ska jobba i natt, och även torsdag natt. Sen är jag ledig till torsdag nästa vecka. skönt. För på onsdag i nästa vecka har vi urnsättning för mamma. Blir nog lika jobbigt som begravningen. Men då har jag i alla fall en plats att gå till. Hoppas att det går bra för pappa bara. Men han är så duktig.
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och koppla av lite innan det bär iväg till jobbet.

Förresten det finns lite smått och gott i den
låsta

Ha de gott

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Hej Nilla!

Förstår det känns tungt för dig nu.. Det är snart Jul och alla minnen man bär med sig. Hoppas verkligen att du får en fin Jul trots allt och att din pappa får ha ett bra liv nu:-)

Kramar till dig i massor.

Postat av: Ninni

Hej vännen här är det underbart vitt nu!

Blev så mycket ljusare..härligt.



Är det jobbigt för dig att du inte har din mamma i livet längre?

Nu ska jag kolla den låsta.



Du Joy är underbar fin,,,ja den lilla också men jag är svag för lite större hundar.



Kram kram

2008-12-11 @ 17:53:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vilka underbara bilder på dina små vänner. Jag känner en saknad efter Rocky, en underbar goldenkille som dottern hade. Din Joy är så lik honom. Han är borta sen två år tillbaka. Lillvovven din är också helt otroligt söt.Men jag kan tänka mej vad snön fastnar i pälsen på dom.

Hoppas ni får lite snö där också till julen..så känns det lite lättare än när det är så mörkt o trist som det blir när det regnar den här tiden.

Ha det så gott det går! Många kramar!

2008-12-11 @ 22:17:14
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Milla

Det är kul med pälshundar nästan jämt...... not

KRAM!

2008-12-12 @ 17:26:16
URL: http://elmida.se
Postat av: Nilla

Ja, vart tog snön och vintern vägen??

Det som var som vintrigt och juligt för ett par veckor sedan.

Föresten, jättekul att höra från dig igen, blev jätteglad.

Däremot var det ingen rolig läsning i bloggen, men livet har sin gång, även om man har svårt att förstå att man måste lämna denna jord nångång.

Men vad jag förstår, så har ni varann, och tröstar och pratar och bara finns där för varann.

Jag hoppas att ni trots allt, får en fin julhelg, och att er lilla mamma är med er ändå, fast på lite avstånd.

Tänker på dig, och skickar många stora och varma julkramar.

KRAAAAAAAAAAM!!!!

2008-12-17 @ 18:05:04
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: vivan

ja, nu har snart det jobbigaste blivit avslutat, och ni skall gå vidare. det tar ett år att landa, så det är nog därför som de kallar det för sorgeår!

Önskar dig och familjen ett gott nytt år, och hoppas att den lille får vara hemma och slippa fler op. kram!

2008-12-30 @ 10:39:11
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hoppas helgerna varit bra trots alla tråkigheter före! Livet går ju vidare fast det inte känns så.Jag hoppas det nya året blir ett bra år för er!

Varma kramar till hela familjen!

Hälsn. från ett fortfarande kyligt Hälsingland! Som mest har vi haft 27-grader, men det vet du nog redan.

2009-01-07 @ 11:47:05
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback