Sjukstuga....

106620-637


Ja nu börjas det igen. Trött är bara förnamnet.

Förra veckan var två av mina kollegor hemma och vi fick bara tag på en vikarie, som inte kunde jobba hela dagar. Så det blev inte så mycket med våra skogsutflykter. Vi kom visserligen iväg två gånger, men vi hade ingen vidare verksamhet i skogen. Och i slutet på veckan så blev jag också rejält förkyld. Men det var ju inte att tänka på att stanna hemma. Men i fredags när lunchen var överstökad och de små hade somnat, då tog jag mitt pick och pack och åkte hem. Och sen dess har det varit sängläge, eller rättare sagt soffläge. Men nu tror jag att det börjar vända. Jag är visserligen fortfarande snuvig och trött, och det bara susar i huvudet. Men det känns ändå som om det har vänt. Peppar, peppar :-)

Men det är typiskt att jag ska vara dålig just nu, mamma fyller år i dag. Det blev ett telefonsamtal i stället för besök. Kan ju inte smitta ner två gamla människor med dessa giftiga bacillusker. Och i slutet på veckan ska vi åka ner till Österlen, måtte jag vara frisk då.

Så är läget här, hoppas att ni andra har klarat er från höstförkylningarna.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Nog har vi varit ute Nilla i ösregn men vi avstod utflykten!
Usch är du förkyld...peppar peppar jag har klarat mig!
Kramen

Postat av: Gunvor

Usch va tråkigt! Peppar, peppar säger jag med! Har klarat mej så länge nu! Jag har ju problem med mina lungor, men törs nästan inte säga det högt..har klarat mej sen September förra året,utan hosta!
Hoppas du skrämt iväg dom där baseluskerna nu!Och att du piggar på dej så du får åka o gratta mamsen. Går det bra för dom?
Krya på dej kram kram!

2007-09-10 @ 21:34:29
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Är ute och tar en kvällspromenad bland bloggarna och tänkte bara säga hej o natti natti. Hoppas att du kryar på dig!!!!
Kramizzz

2007-09-10 @ 23:20:45
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Tina

Join the club, är oxå dödstrött...
Kramen Tina

2007-09-11 @ 12:25:38
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: A n n a

Klarat mig skapligt lite småjox bara..ha det gott & hälsa Österlen :D

2007-09-11 @ 14:36:00
Postat av: Helena

Krya på dig vännen!

2007-09-11 @ 15:34:18
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Paula

Nädu, här har vi också snorat o snorat, och jag är inne på andra veckan nu! Visst, det känns bättre men förmiddagarna är väldigt jobbiga innan man snutit ut allt som lagt sig tillrätta under natten...
Kan bara säga att det är såå bra att du lämnar din arbetsplats, för inte ska du behöva slita sådär!
Hoppas ni får en finfin helg, idag har vi kanonväder! Vi åker till svärmors 80-årsdag i Sthlm över helgen o jag läste om regnskurar och 12 grader. Och vi ska vara UTE!! Ja den som lever får se...
Krya-på-dig-kram kommer här!

2007-09-12 @ 11:10:17
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback