Länge sedan............

Vet inte var jag ska börja, eller om jag ska börja???

Ska jag berätta om min sommar, eller är det passerat med sommar och semester?

Ska jag berätta hur det är på jobbet och vad jag har beslutat mig för?

Ska jag berätta att två av våra fyrbenta familjemedlemmar fick somna in under semestern?

Eller ska jag berätta att jag var på hundutställning i går?


Jag tror att jag börjar med hundutställningen:

Tidigt i går morse gav vi oss iväg till Högbo bruk i Gästrikland. En solig men kylig morgon, endast 5 grader varmt (kallt). Vi träffade både två och fyrbenta vänner, en härlig dag. Och Greta blev 1:a i ökl och 3:a med Ck i ökkl.

högbo bruk

Här är hennes kritik: Utmärkt typ. Bra huvud o uttryck, bra hals. Bra kropp o benstomme. Välvinklad fram o bak. Bra markerat kors. Fin svans. Utm pälsstruktur. Rör sig med bra steg. Välpresenterad

Jätteroligt, vi är otroligt glada och stolta över henne. Och tacksamma över att vi har en sån fin och trevlig hund.
Tack Monica.

Så till det sorgliga som hände i somras:

Till Minne

Vår katt Chaplin som var 13 år gammal hade en tid varit "knackig". Han har alltid haft problem med knälederna, och gått lite stötigt. Men under våren så hade han från att ha varit en stor och imponerande katt blivit bara skinn och ben.Han kunde inte hoppa upp till matskålen längre, vi fick lyfta upp honom. (på grund av hungriga hundar kunde inte matskålen stå på golvet). Han började göra ifrån sig inomhus, lite var stans.
Så vi hade börjat förbereda oss på att han skulle få somna in. Och beslöt att det skulle ske under senare delen av semestern. Vi ville att han skulle få en sista sommar på Österlen. Han gick mest ut och in, in och ut hela tiden.Eller så låg han och sov i en stol i trädgården.Så min syster tog kontakt med sin veterinär som lovade att hon skulle hjälpa oss.

Men sen blev Maja vår äldsta Havanais akut sjuk. Och det gick så fort. Hon har under flera år haft Epilepsi som vi medicinerade henne för. Men de senaste åren har hon fått fler och större anfall. Men hon hade varit riktigt pigg och glad hela våren så det  var lite oväntat. Det började på tisdagen under näst sista semesterveckan då  hade hon  6 anfall, på onsdagen hade hon 4 anfall. Då bestämde vi med veterinären att hon skulle komma på torsdagen. På torsdag morgon kl 04.00 hade hon sitt sista anfall. Sen låg hon bara och sov ute i trädgården hela dagen. Jag gick fram till henne flera gånger för att se om hon andades.

Det var en mycket jobbig förmiddag. Men så kom då veterinären, lugn och trygg. Och våra kära gamla vänner fick somna in på en stjärnbeströdd fleecefilt på trädgårdsbordet, i skuggan av ett fläderträd. Med hela familjen och de andra djuren runt omkring. Det var ett lugnt, vackert och värdigt avslut för våra kära gamla vänner. Men ack så jobbigt och så tomt det blev.

106620-634
MAJA 2000-01-01 - 2007-08-02
106620-633
CHAPLIN 1994-11-25 - 2007-08-02

106620-631
Här vilar Maja och Chaplin.  Melvin tar farväl av sina vänner
.

106620-632
Här under fläderträdet fick de somna in.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh va jobbigt och sorgligt, men vilket fint slut de fick!
Jag är naturligtvis nyfiken på vad du bestämt dig för på jobbet?
Kraaaaaaaaaaam

Postat av: Tina

Åh gud jag fasar för den dagen. Välkommen åter från sommaren hur som haver!
Kram Tina

2007-09-02 @ 16:41:12
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Helena

Vad kul att det gick så bra på utställningen.
Vi ska ställa Ella i början på oktober för första gången.
Tråkigt och så jobbigt när ens älskade djur går bort,jag förstår att ni haft en jobbig tid.
Hoppas att hösten blir bra och att du slipper ha så ont i ryggen.
Kram vännen!

2007-09-02 @ 16:56:10
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Nilla

Förstår att du haft det jobbigt på semestern. Att mista ett älskat djur är ju en mardröm, sen att minsta två, det är ju bara för mycket.
Men vilket fint avslut dom fick, under fläderträdet.
Jag bävar för den dagen då vår älskingskatt Tussen inte finns kvar hos oss.
Han är visserligen bara 3 år, men allt kan ju hända även för våra djur.
Hur har du det på jobbet?? Är det många nya barn??
Vi har fått 8 nya barn på min avd.
Det har gått bra för de flesta, men ett syskonpar på 1 och 2 år har jättesvårt att skiljas från mamman.
Men vi kämpar på.
Ha en skön söndagskväll.
Kram

2007-09-02 @ 17:46:23
URL: http://www.frutteline.bogg.se
Postat av: Gunvor

Får börja med att gratulera Greta som det gick så bra för på utställningen.
Men det andra var så tråkigt! Va jobbigt ni har haft. Det är så hemskt när djuren blir gamla o sjuka. Men vilken snäll veterinär som kom hem till er, så dom fick vara hemma. Det kändes säkert lugnt o tryggt. Hoppas det värsta gått över nu o att det går bra att jobba igen.
Ha en lugn vecka.Kramar!

2007-09-02 @ 23:14:05
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Pialotta

Jag förstår du haft en hektisk sommar och så tråkigt med dina älskade djur.
Maja som var så himla go och så klart katten oxså:-)
Fin bild på dig och hundutställningen och det där gick ju bra:-)
Kram/Pialotta

2007-09-03 @ 22:56:34
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: A n n a

*snyft* gud så sorgligt..men dom fick sällskap av varann ...
Bilden på Melvin är ju hur fin som helst..precis som han tar adjö...
Hoppas allt är ok med dig annars,förutom det "tunga"..*kram*

2007-09-04 @ 14:59:43
Postat av: Junitjej

SNYFT!!!! Inget kul att få avliva sina goá vänner, men ett tyvärr måste om de är sjuka.
Jag måste allt ställa ut Yambo någon gång. Det skulle vara en kul upplevelse!

2007-09-04 @ 18:04:34
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Paula

Mina varmaste tankar till dig ! Blir sorgsen när jag läser men samtidigt känns det som att du fick uppleva det hela precis som jag, ett slut med värdighet o känsla! Visserligen somnade Larissa in hos veterinären men utan stress och andra patienter närvarande.
O tänk vilket bra liv dom fått leva!

2007-09-09 @ 14:12:55
URL: http://paulaz.se
Postat av: Marina

Nu sitter jag här å gråter..Skickar en värmande kram..

2007-09-25 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback