Hundvakt?

Nej Tack!

joy

H & G

Både i går eftermiddag och nu i kväll har två tjejer i 10-årsåldern knackat på och frågat - Får vi gå ut med dina hundar. - Nej det får ni inte, svarade jag både i går och i kväll. Jag skulle aldrig våga släppa i väg mina juveler med två okända små flickor. Jag har sett dom i området, men vet inte var de bor eller om de kan handskas med hundar. Vad händer om de möter en stor lös hund? Vågar knappt tänka tanken. Plockar de upp hundbajs, knappast. Har sett hur barnen i området springer runt, runt med små hundar. Stackars djur. Det vore väl en annan sak om det var någon äldre som man känner, och vet att de kan handskas med hunden och klarar av att möta andra hundar.

Annars så går det framåt, sakta men säkert. Men jag blir nog hemma ett tag till. Var helt slut efter en liten runda i skogen med vovvarna. Kanske hade varit bra med hundvakt, men, nej tack!

Ha en trevlig kväll / Nilla

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Nej jag förstår dig..grannen släpper ibland iväg sina hundar med barn....man vet ju aldrig fast å andra sidan vet dom vilka dom är!
Krya på dig..kram

Postat av: curlingmormor

Håller fullständigt med dig, skulle aldrig släppa iväg vovvsingen med ett främmande barn, de ända barnen som får gå ut med vovvsingen är 12 och 14-åringen. 9-åringen tycker att det är lite läskigt när andra hundar skäller så därför tycker jag inte det är så lämpligt. Kramizzzzzz

2007-09-11 @ 23:31:20
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Ninni

Nää nu får du krya på dig..usch för att vara sjuker..kram

2007-09-12 @ 10:45:32
Postat av: Pialotta

Nej det hade jag inte heller gjort.. släppt ungar med dina juveler.. Så du är sjuk igen.. inget trevligt alls det där.. hoppas du fort blir frisker..
Pözzen på pannan

2007-09-12 @ 11:00:12
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Gunvor

Nej jag skulle inte heller låna ut vovvarna åt okända barn! Det gjorde du rätt i som sa ifrån! Men va synd att du är förkyld igen. Hoppas verkligen att det släpper snart. Det blir jobbigt för kroppen att vara sjuk ofta! Varma kryapådej kramar!

2007-09-12 @ 13:09:03
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Åsa

Nej,inte släpper man iväg hundarna med nån man inte känner........fattas bara!!
Man låter ju inte en helt främmande människa ut och gå med barnvagnen.........!
Ha det gott!
Kram!

2007-09-12 @ 13:53:45
URL: http://solskuggan.se
Postat av: Helena

Jag tycker att det är oansvarigt att släppa ut vovven med tex en liten 7 åring.
Som du säger vad händer om de möter en lös hund.
Det är inte bara med tanke på hundarna jag tycker att det är tokigt utan för barnen oxå.
De skulle ju kunna bli bitna om det skulle bli nått gruff på vägen.
Vi låter aldrig barn gå ut med vovvarna även om vi känner dem och deras föräldrar.
Jag blir så arg när jag ser små barn komma gående med tex stora schäfrar,morr.
Nu fick du igång mig så här på eftermiddagen.=)
Krya på dig & krama juvelena från oss.!

2007-09-12 @ 16:23:25
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Znogge

Hittade hit från Curlingmormor... Hade aldrig heller vågat låta någon gå ut med Herr Hund. Precis vad som helst kan hända så tanken finns inte ens!

2007-09-12 @ 20:33:21
Postat av: Junitjej

Jag skulle heller inte släppa iväg vår älskade Yambo till barn vi känner. Jag litar fullständigt på vår hund att han inte skulle göra illa barn eller någon annan illa, men han vill gärna fram till andra hundar och leka. Skulle då ett barn gå ut med vår hund och de möter en annan hund, så skulle det barnet inte orka hålla i Yambo. Han är så stark och vill till varje pris fram till den andre hunden.

2007-09-13 @ 17:19:14
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback