Trött mormor :-)

och trötta killar. William har varit på fotbollsträning, och Oliver har hejat på. Sen kom dom över och fikade. Ja, mamma Malena och lilleman var också med.

106620-566
Ni ser väl att han har fotbollströjan på.

106620-567

Det har gått bra att jobba, men jag är så trött. Men dom är gulliga tjejerna på min avdelning. Jag har inte behövt lyfta några barn eller ställa in disk i diskamaskinen. Har "bara" haft ögonen på barnen. Men det är ändå tröttsamt för ryggen. Var hos sjukgymnasten i dag, har fått lite övningar som jag ska göra (när jag nu ska ha tid med det).

Och mamma blir piggare och piggare. Men någon vidare ordning på den geriatriska avdelningen är det inte heller. I dag ringde en sjuksyrra och berättade att mamma skulle få komma hem i morgon. Sen ringde hon själv och var jätteglad. Strax efteråt ringde en annan sjuksyrra och sa att dom hade ändrat sig. Nu ska vi ha vårdplanering i morgon om biståndshandläggaren har tid. Om jag inte hör något så är det möte kl 15.00 i morgon. Så nu har jag ringt och stört min chef på kvällen och bett att få byta arbetstid, det gick bra.Sen ringde jag hemtjänsten och fick då veta att sjukhuset har ringt hem till pappa och sagt att mamma skulle komma hem i morgon. Trots att jag sagt ifrån att dom inte ska ringa till honom, eftersom han har haft stroke och tycker att det är jobbigt att prata i telefon. Så då fick jag ringa mannen och be honom att åka in till pappa och förklara allting för honom. Och sen åkte jag upp till sjukhuset. Mamma var jätteledsen, hon darrade på rösten när hon pratade. Så i dag blev det ingen promenad i korridorerna. Hon låg i sängen och jag satt på sängkanten och höll henne i handen. Så nu får vi se hur det blir i morgon.

Tack för alla gulliga kommentarer, det värmer. Jag har inte tid att kika in hos er dom närmaste dagarna, men bara allt lugnar ner sig så kommer jag på besök.

Kram ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Marina

Det är så tråkigt att höra att det blir så här allt för ofta.Man blir så lessen när man hör att det här händer jämt.Jag som trodde att d skulle bli lugnt för dig nu när din mamma hamnade på "löwet"(jag brukar vara här inne å läsa lite nu å då)
Hoppas att det löser sig till det bästa!

Postat av: Åsa

Vilken röra!!
Hoppas det bir bra med både din rygg och din mamma!
kramen och krya på er!

2007-05-23 @ 08:52:13
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Pialotta

Ska din mamma flytta hem till sitt lilla hem igen.. trodde hon skulle bo där..
Ett sånt göre du har Nilla, men sånt är livet med Anita Lindblom:-)
Hoppas det fixar sig till det bästa.
((Kram))

2007-05-23 @ 11:57:21
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: pimpim11

Ja var försiktig med din rygg mitt onda satt i hur
länge som helst.
Idag ska jag gå stavgång för första ggn på ett halvår.
Ska testa hur ryggen håller.
Hoppas det går bra på vårdplaneringsmötet, /pimpim

2007-05-23 @ 16:02:16
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Ninni

Oj va jobbigt ni hard et..usch jag vet precis hur det är!
Jag skickar en stooor kraaam till dig!

2007-05-23 @ 18:08:56
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Gunvor

Jaa jag säger då det. Att det aldrig ska få vara bra! Hoppas din rygg håller nu då. Och att det ordnar sej för din mamma!
Ha det så bra det går! Vi åker till stugan i morrn.
Kramar i massor!

2007-05-23 @ 21:03:25
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Nilla

Skönt med goa arbetskamrater, sånt värmer alltid.
Tänker på dig och hoppas att allt löser sig för din lilla mamma.
Ta det lungt så "ses" vi på bloggen när du får lite tid över igen.
Ha det jättebra.
Kram Nilla

2007-05-24 @ 07:23:08
Postat av: anna

Sätt fart på handläggaren nu så din mamma får all hjälp hon har rätt till..oftast dom som strular sen får hemtjänsten skit i slutändan..usch jag tycker synd om dig..sen ska du tänka på dig själv oxå...Bamsekram & hoppas det gått bra?

2007-05-24 @ 13:37:54
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: Paula

Hej! Oj, verkar vara dubbla budskap både här och där! Hoppas nu att du får rätsida på allt!
Och ryggen, ajaj, borde den inte blivit lite bättre redan?
Förstår att du har ont om tid, i Säfsen säger vi: "Det är bara att gilla läget"
Krya-på-dig-kramar kommer i en stor bukett!

2007-05-24 @ 21:15:42
URL: http://paulaz.se
Postat av: pimpim11

Kikar in och önskar trevlig helg till dig /pimpim

2007-05-25 @ 19:14:15
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Zassi

Önskar dig en underbar helg :)

2007-05-26 @ 16:44:30
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback