Sjukrapport

106620-534

En varm vetekudde har jag bakom ryggen nu, jätteskönt.

Fick tid hos sjukgymnasten i går eftermiddag. Fick TENS-behandling:

TENS (transkultan elektrisk neuro stimulering) Används som smärtlindring och för att öka cirkulationen i vävnaden och på så sätt påskynda läkningen vid en skada. Fungerar som en elektronisk massage och smärtlindrar på ryggmärgsnivå.

Det var jätteskönt, det värmde och kändes som virvlande rörelser under huden. Fick dessutom en värmande vetekudde i ryggslutet och sist blev jag inbäddad i en filt. Underbart!

Men innan jag åkte dit satt jag på akuten med mamma. Det blev ambulansfärd in igen. Men jag blev tvungen att lämna henne efter 2 timmar eftersom jag skulle till sjukgymnasten. Men sen åkte jag tillbaka till henne. Då hade hon kommit upp på avdelningen. Samma avdelning, rum och sängplats som sist. Och nu har jag sagt några sanningens ord  till dom. Tyvärr så kan inte sköterskorna göra något säger dom, det är läkarna som bestämmer. Skitsnack! När jag jobbade på sjukhus så var syrrorna riktiga rivjärn gentemot läkarna, dom sa vad dom tyckte och tänkte. Det är ju i alla fall syrrorna som ser hur patienten mår. Men nu vet dom i alla fall vad jag tycker.

I dag ska Malena följa med mig, först hem till pappa en sväng och sen till mamma i eftermiddag. Jag blir hemma från jobbet den här veckan, ska tillbaka på ny behandling på fredag. Så nu ska jag vila och gå korta promenader.

Ha det gott ♥


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa

Bra att du ryter till!
Det behövs nu för tiden.Visst 17 har sköterskorna mycket att orda om,men det är väl besparingar som ska göras på alla jäkla håll och kanter!
Hoppas dom behåller din mamma tills hon är riktigt frisk den här gången!

TENS är ganska skönt,jag hade en sån apparat innan men jag blev allergisk mot "plåsterna" man sätter på huden :(

ta hand om dig!
Kram!

Postat av: Anna

Usch va trist att hon åkt in igen? Men har man lungemboli (propp i lungan-som hon hade va?) Kan det ta tid att lösa upp dom ...
Ta hand om dig & försök vila så gott det går..*kram*...

TENS funkade aldrig på mig, gick inte så långt på djupet på mig men dom det funkar för är väldigt nöjda...på med värme!!!

2007-05-08 @ 15:39:33
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Zassi

Nu är det så längesen jag var och hälsade på dig och här har hänt massor!! Jag blir så lessen att läsa om din mamma! Usch och fy inte alls roligt :(
Och nu har hon åkt in igen..

Aldrig hört talas om TENS, men jag hoppas innerligt att det funkar bra! Ta väl hand om dig!
Och du, vad jättefina blommor :) Kram//Z

2007-05-08 @ 20:22:27
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Pialotta

TENS apparat har jag haft hemma oxå, fick en massa sådana behandlingar hos sjukgymnast innan. Fick oxså lerbehandlingar kanonskönt så länge som man hade de där grejerna där..
Så tråkigt med din mamma.. visst måste man själv ryta till i sjukvården så det händer något.. duger inte att niga och bocka för doktorer o syrror inte.. stå på dej Nilla.
Tänker på dej.. kram

2007-05-08 @ 20:54:46
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Gunvor

Men stackars dig´,vad du har det jobbigt! Både din mamma och så nu du själv också. Stackars mamma vad hon måste gå igenom, åka in o ut på detta vis istället för att hon fått vara kvar från början. Bra att du sa din mening! Din pappa mår väl också dåligt av detta.
Hoppas att det går bra till slut med både dej o din mamma.
Varma kramar till dig!

2007-05-08 @ 22:35:10
URL: http://mammasbilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback