Boktips

106620-540
Satt ute på min baksida och läste på förmiddagen i doften av mina hyacinter.

106620-541
Söta och sköna dynor att sitta på. Hemtex, extrapris.

106620-542
Nu har jag läst ut "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson.

En av de mest fantastiska böcker jag någonsin läst. Jag saknar den redan. En bok om sorg,kärlek och fantastisk vänskap.

"En mörk marskväll kommer Veronika, en ung författare, till en enslig stuga i en liten by i Dalarna. Hon är på jakt efter ensamhet och stillhet, för att komma över en stor sorg. Hennes ankomst observeras i tysthet av den gamla kvinnan som bor i huset bredvid, den enstöriga Astrid. I tryggheten bakom sina skyddande väggar bevarar hon mörka familjehemligheter och en personlig tragedi.
Medan den kalla vintern efterträds av våren närmar sig de två kvinnorna sakta varandra. Mot bakgrund av årstidens växlingar spirar en ovanlig vänskap som ska förändra bådas liv för alltid."

"Det är en vacker bok, impregnerad av längtan" Tidningen Vi

"Nu vill jag sjunga dig milda sånger kan vara den vackraste roman jag läst. Någonsin" Norra Västerbotten

"Berättelsen förför läsaren med sin starka dragningskraft, vilket gör att boken inte bara är omöjlig att lägga ifrån sig utan också är omöjlig att glömma." New Zeeland Herald

Jag hittade boken i Tomelilla Bokhandel och Antikvariat, vilket gör att den känns än mer betydelsefull för mig. Det var en ren slump att jag gick in där. Och det första jag såg var den här boken. En bok med ett så vackert omslag måste vara bra tänkte jag.

Läs den!

Snart ska jag ge mig iväg till mamma igen, hon väntar på mig.

Ha en trevlig torsdag ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Gunvor

Den boken vill jag läsa! Ska fråga efter den på bibblan så fort som möjligt.
Hoppas du mår bra o din mamma också! Kramar!

Postat av: Paula

Hej! Tänk, den boken har jag i min hand! Började läsa igår, men nu är det så många tankar i huvudet så det får vänta lite...men den börjar lovande!
Jag undrar sa flundran om inte ditt ryggskott ändå kom av en speciell anledning: att du får vara sjukskriven o ta igen dig lite mellan varven hos din mamma! Allt har en mening här i livet, tror du inte det? Även om det ju inte är kul att ha ont så får du kanske lite välbehövlig vila?
Håller alla tummar för att mamma nu får rätt hjälp och blir bättre! Massor av kramar från pörtet!

2007-05-10 @ 15:57:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Zassi

Ååh det låter som en bra bok :)

Supergulliga sitt dynor! Jag har oxå varit på Hemtex och inhandlat dynor - fast jag tog randiga och enfärgat svarta.. Haha... men dom där var ju mycket gulligare :)

Kul att läsa att det är krut i pappa din som är ute och klipper gräset!

Ha en bra kväll med mor! Kramar i mängder!!//Z

2007-05-10 @ 16:25:02
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Pialotta

Lilla Nilla Pilla.. tankarna går till dig och din lilla mamma.. din onda "ryggkota" och nu till den däringa boken som säkert hamnar i min hand om en stund..
Verkar väldigt bra den där.. Idag har jag varit hos min mamma och varit sömmerska/tvättreda och städreda..
Ha de gott och njut av dina fina stunder.
Pözz

2007-05-10 @ 18:14:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Åsa

Det var en annorlunda titel......låter som en poesibok!
Ska lägga den på minnet,den verkar bra!
Kram och ta hand om dig!

2007-05-10 @ 19:45:24
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Ninni

Den boken skulle jag vilja läsa..har läst Jonas Gardell på semestern..mycket skratt&sorg!

Kramen

2007-05-10 @ 19:55:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gunvor

Nilla.. nu har jag boken här. Jag var förbi bibblan och gick in o frågade efter den o tänk biblotekarien hade just satt fram den.Det var precis som den väntade på mej.Så nu ska jag börja med den i kväll!
Tack för tipset!
Kram!

2007-05-10 @ 21:41:14
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Anna

Jättesöta dynor..dom har jag missat...;) synd att du blev "störd" av grannens pladder *fniss*
Hoppas det går bra med mamma? Kramen ...

2007-05-11 @ 06:42:39
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: pimpim11

Den ska jag nog läsa. /pimpim

2007-05-11 @ 22:50:40
URL: http://pimpim11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback