Söndag

Greta nyfrissad

Se så fin hon blev, lilla Greta ♥

I dag så blev det långfrukost framför tv:n. Fick på mig kläderna framåt 12-snåret. Är inte riktigt bra, magen har pajat ihop. Men det går någon magåkomma bland småttingarna på dagis. Och det sista jag gjorde i fredags var ett blöjbyte som inte var roligt. Om ni förstår? Det är alltså inte kräksjukan, utan andra hållet↓. Har varit på toa säkert 6-7 gånger i dag och det värker i hela mellangärdet.  Skulle nog behöva vara hemma från jobbet i morgon, men vi är redan en man kort, förskoleansvarige är på möte hela dagen. Men är jag inte bättre så måste jag vara hemma.

Vi hade en trevlig kväll i går. Kände av magen redan då så jag tog bara en lätt Grekisk sallad. Sen köpte vi ett par nya skor till sonen. Och sen var det bio. Filmen var jättebra. Tidvis riktigt ruskig och blodig, jag blundade och ryggade baklänges så jag nästan satt jag i raden bakom ;-) Det var spänning, lite kärlek och storslagen natur. Lite otäckt att det ju faktiskt har hänt, inbördeskriget i Sierra Leone. Man blir lite spak och känner att man har det förbaskat bra här i Sverige.

Var in hos
Pialotta  och läste om osund hundavel. Finns mycket att säga i ämnet hund och katt. Har ni tittat på "Hitta hem" som går på 4:an må-to kl 19.30, om inte gör det.  Det är beundransvärda människor som jobbar med att ta hand om alla misskötta hundar och katter. Som ibland har levt under fruktansvärda förhållanden.

Ett annat hett ämne för oss djurvänner: HUND & KATTPÄLS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gå in på den här länken och skriv på:
Förbud mot import av hund och kattpäls 

/Det är fortfarande lagligt att importera katt- och hundpäls till Sverige. Pälsdetaljer av hund, säljs i Sverige, även bland kända märken, fast alltid under falskt namn. Bland annat har hundpäls identifierats på Tommy Hilfigers kläder. Hundarna och katterna är ofta slaktade i länder som Kina, eller andra Asiatiska länder. De dör på de mest grymma sätt och det händer att de flås levande./
 
Skriv på!!!








 


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Gunvor

Vill bara säga hej då till dej också. Vi sticker i morron, men flyget går tidigt på tisdag morgon till Amsterdam, där vi byter plan. Sen åker vi vidare med ett till stopp i Surinam, sen Tobago!
Hoppas du orkar med allting nu och inte går o blir sjuk igen! Ha det så gott, så ses vi igen hoppas jag efter påsk!

Postat av: Nilla

Hoppas du mår lite bättre i magen nu, och tänk på dig själv nu, stanna hemma om du inte är piggelin imorgon.
Ska gå in på länkarna du har om djuren, men jag har så svårt att läsa om djur som far illa. Men kan man bara göra något för alla djur som får lida så klart ska jag göra det.
Sköt om dig nu.
Kram Nilla

2007-03-18 @ 18:57:58
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Nilla

Glömde ju säga att lilla Greta är huur söt som helst, och lilla rosetten och allt...

2007-03-18 @ 18:58:56
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: åsa

En bedårande liten dam!!!

Hur reagerar tikar efter löpet??
Jag har bara haft hanar innan och är lite bekymrad för Malva! Läs mer i min blogg!

Ha et bra!
kramen!

2007-03-19 @ 08:15:01
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Eva

Hur är det med dej...? Hoppas du är bättre i magen, absolut inge vidare att må sådär :(
Blir så lessen när jag läser om djur som far illa, så grym människan kan vara...*suck*

Kramen

2007-03-19 @ 11:31:46
URL: http://ehfwablogg.se
Postat av: Eva

...alltid när jag skriver kommentarer nuförtiden så strular det sej, nu blev det knas med ~länken hem till mej~, så jag rättar till det *fniss*...

2007-03-19 @ 11:33:00
URL: http://ehfwa.blogg.se
Postat av: Anna

Tittar in& kollar läget..hoppas allt är ok? Vi höres..*kram*..

2007-03-19 @ 15:56:00
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: åsa

Ha en skön kväll och hoppas inte magen spökar med dig!
Kram!

2007-03-19 @ 16:58:08
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Ninni

Precis sånt går hos också...bara bakre änden så att säga...hi,hi!

Krya på dig i maggen, kramen;)

2007-03-19 @ 17:21:15
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Paula

Oh jag bara känner hur bördorna växer på dina späda axlar! Inte bra! Att känna pressen att gå till jobbet fast man är sjuk för att det inte finns personal, det är det värsta som kan drabba en! För det har jag levt med så många år som egenföretagare! Till slut går det inte, och det är nog det din stackars kropp försöker säga dig nu genom att värka allt den orkar! Och jag vet att du vet allt dethär....och jag vet att du inte vet hur du ska kunna förändra din situation utan att andra blir drabbade, men sen när batterierna verkligen är slut, då får dom andra likväl klara sig utan din medverkan...
Njae, jag ska inte ut o jobba, inte än i alla fall. Jag har sjukbidrag till och med oktober månad och det kan dom inte ändra på (hoppas jag) Däremot kommer Alfta Rehab att lämna förslag till FK på vilka åtgärder som ska sättas in för att få mig på fötter igen...sen är det FK:s beslut hur dom väljer att göra, dom får ju väga för- och nackdelar med en rehabilitering. Är det värt det? Hur stor är chansen att det går bra? Osv. Jag vet en hemma i byn som för fyra år sedan var här och gjorde en utredning. Han fick veta exakt vad dom ansåg att han behövde för att rehabiliteras, men tror du han fått någon hjälp? Nä just det...... han går fortfarande hemma och lär så fortsätta...
Nä nu blev det långt dethär, sköt om dig!!
Och du, även om jag skulle sakna dig, så ska du ALDRIG ha dåligt samvete om du inte orkar med bloggeriet i vissa perioder!
Kramen

2007-03-19 @ 19:34:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Jo du Nilla.. jag fick ett mail om just det där som du beskriver om inporten och slakten för pälsens skull. Så oerhört grymt så jag kunde inte se hela filmen.
Magsjuka går lite varstans nu har jag hört.. inte roligt att få springa i ett på toa.
Ha de gott Kram

2007-03-19 @ 23:29:24
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Junitjej

Hjälp mig att lösa detta:
http://junitjej.blogg.se/1174334792_hearen_tankent.html

2007-03-20 @ 06:32:02
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback