I buren

106620-426

Hundvård, ett måste ibland. Här sitter dom kammade, nybadade och inte
en tova så långt ögat når. Hoppas jag.

106620-427

Och jag passar på att blogga under tiden som dom torkar. För sen ska det
kammas och fönas också.

Joy

Här är en som är glad över att hon inte hör till den kategorin som ska ha
pälsvård var 10:e - 14:e dag. Men i ärlighetens namn så kan det i bland, på
grund av bristande ork eller tid gå en längre period mellan hundvårdstillfällena.

Tack för alla snälla ord, det värmer att ha såna goa bloggvänner. Förutom hundvården så ska jag försöka vila i helgen. Men det är mycket som hänger över mig. Dels dokumentation och förberedelser inför utvecklingssamtal. På grund av att jag är den enda ordinarie personalen som är kvar på min avdelning så är det mycket jobb som ligger på mig. Och då måste jag göra det hemma, tyvärr.

Sen är det en del med hundarna också. Måste göra en prioriteringslista tror jag. Kan inte hålla allt och alla datum i huvudet. Det är vaccinationer, ögonlysningar och hjärtundersökningar som ska göras. Sen kör ju alla hundutställningarna i gång nu. Och då ska man hålla reda på anmälningsdatum. Måste anmmäla till en nu i helgen, sista datum är 19 mars. Men jag tycker ju att det är så kul med utställningarna. Även om jag är helt slut efteråt. Men det är samma som med bloggen, jag har fått massor med goa vänner genom hundarna och utställningarna. Så det är något som jag vill fortsätta med.

Kjelle är iväg och helghandlar, så det slipper jag.  Och middag ska vi äta ute, och sen blir det bio. Visserligen inte nån tårdrypande kärlekshistoria. Det är Oskar som väljer, men det är ju honom vi ska fira. Den film vi ska se heter:

Blood Diamond

I inbördeskrigets kaotiska Sierra Leone under 90-talet får vi möta Danny Archer, en sydafrikansk legosoldat och fiskaren Solomon Vandy. Båda är afrikaner men deras bakgrund är så olika de kan vara, tills ödet för dem samman i en gemensam jakt på en sällsynt rosa diamant som kan förändra deras liv.

I rollerna bl.a: Djimon Hounsou, Leonardo DiCaprio, Jennifer Connely m.fl.

Regi: Edward Zwick

Genre: Drama, Action

blood diamond


Nej nu ska här ätas lite soppa och sen är det dags att ta ut fångarna ur buren :-)

Ha en skön lördag, Kram


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa

ha en bra dag!
Kramen på dig!

Nu ska jag tillbaka till soffan!

Postat av: Anna

Lilla Joy passar på att fläka ut sig i bädden..he he medans dom andra sitter i arresten ;))
Gud va kul det hade vart om du vart med igår?...Kraam!

2007-03-17 @ 16:47:31
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Eva

Jag blir nyfiken på det här med bur och tork!
Har du en fläkt framför buren...?
När jag badar hundarna härhemma så frotterar jag dom med badlakan, och fönar...det där verkar smartare på nåt sätt...berätta mer!

Kramen!

2007-03-17 @ 17:14:05
URL: http://ehfwa.blogg.se
Postat av: Anna

En sån där svart hundbur har jag köpt i dag, som du har dina hundar i. Köpte oxå koppel, matskålar, leksak, schampo och klotång. ÅÅÅ vad jag njöt av att gå där och välja. Ha det! Anna

2007-03-17 @ 18:56:18
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Den där skulle jag oxså vilja se..
Leonardo DiCaprio gillar jag, vem minns inte Titanic.
ha de fint o trevlig kväll.
Kram

2007-03-17 @ 19:02:16
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nilla

Skönt att du slipper storhandlingen och middagsbestyren idag...
Och bio är aldrig fel.
Jag har varit till åland idag, bara en dagstripp med min dotter, jättemysigt.
Tänker på alla dina utvecklingssamtal, kan du inte få hjälp av någon, du kan ju bara inte ta allt själv??
Jag har 5 stycken ansvarsbarn, och bara det tar sin tid.
Tänker på dig och hoppas att du får massor av ny kraft i helgen.
Stor kram från Nilla

2007-03-17 @ 19:30:12
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Zassi

Va filmen bra?
Hundarna är så snygga så :)
Tjingeling//Z

2007-03-18 @ 11:04:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Eva

Jättemycket tack för att du berättade för mej om det här med burtork...verkar ju jättesmart, och någonting som jag tror att jag måste ta efter...cockrarna få så lätt tovor i sina pälsar också...

KRAM

2007-03-18 @ 11:10:13
URL: http://ehfwa.blogg.se
Postat av: Pialill

Fina bilder på fina hundar! Antar att de är utsläppta ur finkan nu. ;-)
Fortsatt trevlig söndag..
Kram.

2007-03-18 @ 11:12:35
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Ingegerd

Hej, första gången jag tittar in här! Vilka härliga hundar Du har, men pälsvården är nog mer krävande än på mina papilloner. Är inte säker på vilka raser Du har, berätta gärna!
Snöslask här i Tyresö, ingen långpromenad i dag utan ut på tomten och sen in till soffan tycker vovvarna.

Postat av: cleo

Vilka söta pluttishundar. MIn dalmatiner har inte behov av trimning, men hon hon är grymt svår att klippaklorna påp, hon slitet och drar och sprattlar och vi får vara två, ädnå går det inte alltid. HOn är döv, så det är svårt att lugna henne med rösten. Vet inte hur vi ska göra för att få henne lugn vad gäller detta. Några tips?

2007-03-18 @ 12:11:28
URL: http://cleopethra.blogg.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Kommer inom till din "gamla" skriveritavla här, men kanske du vill läsa min syn på saken inne hos mej.. Du har ju oxså de här fyrbenta krabaterna :-)
Kram o en härlig söndag

2007-03-18 @ 12:48:31
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja det är mycket med djur..men söta är dom!

Tycker synd om dig att du har såå mycket jobb hemma, får du ut det i tid eller pengar??

Ja du skulle ha varit med och fikat i fredags..men du det kommer fler gånger.
Jag kommer ju nästa helg också...kram

2007-03-18 @ 14:13:38
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: pimpim11

Dina hundar är ju för söta. Skickar alpkramar till dig från mig. Har kunnat blogga lite. /pimpim

2007-03-19 @ 09:11:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback