Lika som bär

Satt och tittade på gamla digitalfoton som äntligen blivit sorterade och brända på skivor. Himla kul.

Milton
Milton 10 månader
William
Storebror William 7 månader. Lika eller hur?
Malena 2år Malena 6år
Mamma Malena
106620-597
Och Oliver, nog syns det väl att han är Malenas son?
Daniel 2år  Oskar 2år
Och här vår äldsta son Daniel 2 år och minstingen Oskar också 2 år på bilderna.
Släktskapet finns, eller hur. Ska bli spännande att se om likheterna fortsätter upp i åldrarna.

Någon annan som har barn eller barnbarn som är lika som bär. Eller kanske, mor/dotter/son eller far/dotter/son?

Nu börjar det bli lugnt på jobbet, 14 barn i dag. Nu jobbar vi lite kortare dagar. Åkte raka vägen till veterinären med Greta för vaccinering när jag kom hem. Och helgen gick i vårdens tecken. Hundvård på lördan, kammade, badade och fönade Havanna & Greta. Badade och sommarklippte Maja. Och det tog tid vill jag lova. Sen fick jag äntligen upp en hylla i badrummet och städade och slängde en massa burkar och krämer som bara tog plats. Vi åt middag kl 20.45. Sen kan jag tala om att det värkte i rygg, nacke och händer.

Söndagen ägnades åt mamma och pappa. När vi kom dit så var det som att komma in i en bastu. Mamma är frusen och beklagade sig för pappa, som gick ut i pannrummet och började fipla med pannan. Trots att vi sagt att han ska låta bli den. Så han hade fått upp värmen till 25 grader. Phu. Sen fixade vi tvättmaskinen, den hade mamma eller hemtjänsten tryckt in alla knappar på. Så den varken pumpade ur vatten eller centrifugerade. Men nu funkar allt som det ska. Undrar sa flundran om jag törs åka bort i fem veckor. Men Kjelle är ju hemma nästa vecka också. Men fyra veckor blir dom utan oss. Hoppas att det går bra. Dom har ju hemtjänst flera gånger/dag, och distriktan kommer varje dag och ger mamma heparinsprutan. Jag måste ju få vara ledig någon gång jag också, eller hur. Men dåligt samvete har jag för att jag åker bort. Det bara är så.

Ha de

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättefina bilder på barn o barnbarn och visst är dom lika varandra. Kul att ha foton från samma åldrar o jämföra dom med syskonen.
Du har jobbat med både det ena o det andra du. Jag säger då vilken tur att ni finns för din mor o far. Men som du säger..du måste också få lite ledigt o tänka på dej själv om du ska orka räcka till för alla! Och ingen är oersättlig så det ska nog gå jättebra för dom under din semester.
Hoppas innerligt att du får det skönt i ditt älskade Österlen.

Postat av: Åsa

Visst är dom lika......väldigt lika!
Och det är klart att du måste vara FRI nångång,men det där samvetet man har..........
Då är det inte bara mina ungar som ligger halva dagen!:)
Kram!

2007-07-02 @ 19:50:10
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan
Postat av: Marina

Jätte lika!
Tack för tipset!
Du ska inte ha dåligt samvete för att ni åker i väg!

2007-07-02 @ 20:52:56
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Lucas

Hej hej
Du vet väl att enligt naturen är alla barn lika sina fäder vid födseln för att pappas hjärta ska smälta?
Senare blir de personligheter..
Men det är alltid skoj att se arv och hur det kan hoppa generatiner i utseende.
Människor är för underliga..

2007-07-02 @ 22:51:47
URL: http://pikkujussi.blogg.se
Postat av: F

Hej! Jag kikade in på din blogg och tycker att den är jättemysig! Du verkar ha haft en period med intensivt arbete, så jag hoppas att du njuter till tusen av din semster. Man behöver ju hämta kraft emellanåt./F

2007-07-03 @ 08:12:32
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: pimpim11

Jättelika är dom Du behöver oxå vila då orkar du mer när du kommer tillbaka kram pimpim

2007-07-03 @ 08:47:05
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Junitjej

Det kommer säkert gå bra för dina föräldrar när du är på semester. De har ju hjälp av hemtjänsten och så finns det ju telefon. Koppla du av!! Det behöver du!

2007-07-03 @ 10:48:12
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: XENA

Åh va härligt det är med fotografier..
Ska ta mig i kragen och sortera mina också.
Laddade faktistk den gamla kameran.. Du minns en sån med FILMRULLE i.. *skrattar*
Måste erkänna att jag saknar lite det där att sitta och bläddra i album sen digitalkamerans inträde i familjen här.
Har mängder med bilder i datorn så det får jag ta tag i ngn regnig dag på semestern.
I natt blev en vaken målar natt för mig.
SÅ kan det gå.
Stor kram till dig och bus och kel till voffsingarna
XENA

2007-07-03 @ 10:53:37
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: kicki

ÅK BORT.......Vet precis hur det känns, det där dåliga samvetet men ÅK BORT......slppna av och vila så du får nya krafter till glädje för dig själv och alla de som finns runt dig.
Visst är det roligt att få in alla gamla kort i datorn jag håller också på med detta (har bara ett litet avrott i livet som du vet se min blogg).
Men jag har en undran hur gör man med diabilder jag VET att det går att få dem "digitala" så att säga min "multiduperskareapparat" ska kunna göra detta och det finnsprogram i datorn som ska kunna ombesörja detta MEN jag får inte rätt färg de ser inte kloka ut helt enkelt. Hur gör man?
Kram

2007-07-03 @ 11:17:58
URL: http://grodanbollllll.blogg.se
Postat av: Pialotta

Nääääääääääää Nilla ha inte dåligt samvete.. du måste koppla från lite ibland.. Är det något så hör hemtjänsten av sig.. de har ju dom där flera gånger om dagen.
Visst är dom lika barnabarnen.. så tycker jag det är för det mesta då man jämför barnen och barnbarnen.
Måste ju ligga något i generna om de är rena.
Strandfotona inne hos mig är från Yngsjö.. ganska så långt ner. Vi brukar vara där, då det inte ligger klistrat badfolk som grannar. Denna lördag var det inte många vid själva stranden som du såg...
Nu är det uppehåll, men regnet ligger i faggorna.. Vilken UNDERBAR SOMMAR vi har här..
Kram på dig o fin semester.

2007-07-03 @ 14:32:52
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Åsa

Nej du Nilla......det är inget bra jobb för en "fibro".Nu är min högerarm så "svag" att jag kan inte hålla ett glas med den.Och den där brännverken i kroppen är tillbaka för fullt!
Fart på ungarna.......nej,idag var det jag som fick torka hudkiss och skit när jag kom hem.Malva hade inte kunnat hålla sig........
Kram på dig!

2007-07-03 @ 15:47:46
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan
Postat av: erica

hejsam svärmor, länge sen, hihi va söta kort o va lika daniel o oskar var undrar hur lilla vår krabat liknar längar=) de händer grejer här, vi målar om vårt kök o de blir jätte snyggt=) o magen börjar synas nu, de går undan här. är ni i skåne v 31 eller 32? ja hade ju semster då kanske åker ner vore kul får se om danne säger om det ha de bäst kramar

2007-07-03 @ 15:56:16
Postat av: Carina

det är kul att se släktdragen genom generationer och att den del är så lika i åldrarna. jag, en kusin, och en moster var lika genom barnåren. ifs är min kusin 11 år äldre än mig och min moster är 9 år äldre än mig, men ändå var vi lika alla tre när vi var tex 2 år, 7 år, 10 år etc vilket man ser när man jämför kort från barnåldrarna. idag har vi väl kanske några lika drag, men inte på samma sätt som i små åldrar. kul som sagt!

2007-07-05 @ 19:20:14
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Mia

Härliga kort och kul att se när man liknar varann!

2007-07-05 @ 19:40:10
URL: http://hemochlycka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback