Eftermiddagsfika

Eftermiddagsfika

Kom hem med huvudvärk. Satte på lite kaffe, gjorde några goda knäckemackor med kalkonsalami. Tände lite ljus och läste några rader i min julklappsbok. "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" av Mark Levengood. En riktig mysbok.  Nu har jag fått lite nya krafter.

106620-240

106620-241

Fick tips i dag av en arbetskamrat om den här boken. Lustigt nog stod jag inne på bokhandeln och höll i den i går. Skulle köpa en bok till en annan arbetskamrat som slutar. Och blev lite sugen på den här till mig själv. Men det blev inget köp i går. Men nu fick jag höra att den var så bra så det var bara att åka tillbaka i dag och handla mer. Den var nedsatt till 98:- så det var helt ok. Undrar om jag är en "bokohollic"  ;-)
Kan inte låta bli att köpa böcker. Men jag vet inte när jag ska hinna läsa alla.

Helgen gick i ett enda huj..................

Fick rycka ut till mor och far som fått problem. Tomthyran chockhöjs. Så dom var oroliga. Nu ska vi hjälpa dom med bankkontakten, lån och fylla i alla papper mm, så att dom kan köpa loss tomten.

Sen var det middag på söndan för hela gänget, barn och barnbarn. Ja först så kammade jag två hundar och badade en hund. Bilder på busiga hundar kommer en annan dag.

Och nu har jag mycket på jobbet en tid. Inskolning med tre små ettåringar. Men gud så goa dom var. Två killar och en tjej. Dom har alla tre syskon hos oss på den andra avdelningen, så dom är "hemtama". Föräldrarna känner till allt och även varandra. Så dom sitter och pratar och har trevligt och jag ägnar mig åt barnen. Det kommer nog att gå bra.
Sen har jag blivit avdelningsansvarig på jobbet. Det innebär inte så mycket mer. Se till att allt flyter på, introducera ny personal, vara bollplank till förskoleansvarige mm. Den största biten är ju att skriva redogörelsen för varje termin. Men det blir då det.

*****************************************************************
Tack alla för att ni kommer in och skriver kommentarer hos mig. Trots att det är lite dåligt med bloggandet från min sida. Men det är ju det som är så skönt med "bloggvänskapen" man kan titta in lite då och då, utan att någon blir sur för att man inte hör av sig.

Men nu ska jag ta en liten runda.  Kram på er :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anonym

Nää man ska blogga när man känner för det! Va tre stycken på en gång..det var tufft!
Jag tyckte det räckte gott med en, men han var ju så klängig..då hade det varit svårt att ha två till!
Men då är det ju inte konstig att du var trött när du kom hem!
Ha det gött med alla böcker,,jag köper också böcker jämt!
/Kram

2007-01-09 @ 17:35:42
Postat av: Ninni

Det var jag!!

Postat av: Paula

Oh Nilla hjälp!! Fniss! Du äter precis som min nyblivna svärdotter som kommer hit i helgen! Hon är från Turkiet men verkar inte följa någon religiös matregel, för då skulle hon också äta lamm som vi tänkt servera. Men icke, hon äter kycklingfilé, fisk o veg.
Tänkte vara fräck o fråga om du har någon kalasrätt som skulle kunna passa? Obs vi får inte tag på färsk fisk här, bara i frysdisken.
Men ta det inte som ett måste, jag kan nog hitta recept i mina gömmor också. Förstår att du är fullt upptagen...vill ju bara göra ett gott intryck, har bara träffat henne som hastigast en gång, nu ska dom stanna tre dagar.
Får du påökt nu när du får större ansvar? Det hoppas jag verkligen du sett till, du som inte ens jobbar heltid!
Kram på dig

2007-01-09 @ 18:09:27
URL: http://paulaz.se
Postat av: Carina

Vad kul att du funnit intresset för scrapbook! Hoppas att länkarna ger ngt. :) Kolla också in länkarna i högermenyn på min blogg om du vill se mer scrapbook.

2007-01-09 @ 18:41:41
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Åsa

Här är en till "bok o holic".....köper oxå massor av böcker och den olästa högen bara växer.
Jag längtar till bokrean,då är det såååå kul att handla!!
ha det bra!
Kramen Nilla!

2007-01-09 @ 18:42:29
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Zassi

Du har haft fullt upp i helgen! Ni verkar ha det så roligt - Du och Din familj :) Så roligt att se bilder från jul och andra träffar. Lång'e ärmah å vie'n schläkt. Bon'ska :) Hoppas huvudvärken gick över efter kaffet! Och kanske hann du läsa lite oxå. Har några böcker på lut oxå.. Lena Einhorn: Ninas resa och Joyce Carol Oates: Älskad, saknad.. När jag nu ska läsa dom ;) Tjingeling//Z

2007-01-09 @ 19:16:02
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Anna

Hejsan tjejen...läs en bok & koppla av..jag måste oxå lära mig att tänka om..innan det är helt försent!! Pöss..

2007-01-09 @ 19:32:12
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: pimpim11

Inskolningar tar på krafterna även om de går bra de tar massor av energi.
Vi har två nya barn men det är inte jag som håller i inskolningarna.
Här blåser det rejält. Annars jättetråkigt väder här. /pimpim

2007-01-09 @ 20:40:48
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Åsa

Morning!
Önskar dig en bra dag!
Krmen!

2007-01-10 @ 07:21:57
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Zassi

Hej hopp! Hoppas allt är väl med Nilla! Kramar

2007-01-10 @ 14:13:26
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Pia lotta

Jamen självklart ska vi hålla samman länkarna.. om och i möjligaste mån. Många har inte den tiden alltid och det får man respektera :-)
Nu kan du promenera in till min kafferast och ta dej en fika till och ta gärna med dej tavlan på vackert innehåll.. fniss.
Kraaaaaam

2007-01-10 @ 16:29:29
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Gunvor

Oj vad du har mycket att stå i.Men du verkar trivas.Hoppas du orkar med allt.Jag bli så sugen jag också när jag läser om alla böcker. Måste börja läsa lite! Jag älskar att gå på bibblan och titta o välja.

2007-01-10 @ 20:53:21
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Anonym

Den där Mark Levingod boken har jag klämt på...Är sugen på den. Så, den är värd att köpa alltså? Beundrar dej ang jobbet. Att ta hand om så där många småttingar på en gång...verkar tufft tycker jag. Men, vem vet jag kanske själv söker nåt jobb på förskolan sen...när jag blir klar.Anna

2007-01-11 @ 08:16:23
Postat av: Anna

Tittar in & säger hejsan...hoppas allt är bra?..pöss ;))

2007-01-11 @ 17:28:23
URL: http://ensammamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback