Hundutmaning

Fick en utmaning från Paula
som handlar om min Joy.


joy

-Var är hunden född?
Hon är född i Rosersberg 1997-04-06 och hon heter Goldenlines Victory Joy och är av rasen Golden Retriever.

valpar valparkrypin

-Hur många halsband och koppel har hunden?
Hon har två halsband och ett koppel.

-Hur ser hundens förhållande till vatten ut?

Hon är ingen vattenfantast, nöjer sig ofta med att vada ut i sjön tills vattnet når magen. Men med lite lockande kan man ev få henne att ta några simtag! Havet gillar hon inte alls. Är detta verkligen en retriever?

106620-378 
106620-382
Jag trivs bäst här, under mattes solstol.

106620-388

-Har hunden några "kläder" (täcken eller liknande)?

Nej, behövs inte. Hon har päls så hon klarar sig.

-Har hunden något speciellt kännetecken som skiljer den från andra hundar av samma ras/färg?

Ja det ska väl vara det att hon inte är så förtjust i att bada och simma. Hon kan inte heller apportera. Vilket hon borde eftersom hon är en apporterande hund :-)


-Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta och fyrbenta) när den nya hunden flyttade in?

Hon blev genast satt på plats av gamla Golden Retrievern Mimmi. Men så småningom blev de goda vänner. Och katten Chaplin försökte hon ge sig på, gång på gång. Men där gick hon bet. Men de blev också vänner när väl Joy vuxit upp och inte var så bråkig med honom.
vänner
joy & chaplin

-Vad är/skulle vara den bästa belöningen hunden kunde få?

MAT!!!! Massor med mat. Jag tror att hon skulle kunna äta ihjäl sig.

-Vad är det bästa hunden vet?

MAT!!! Att springa lös i skogen. Leka med småhundarna. Bli kliad och klappad. Och naturligtvis att få massor med uppmärksamhet och kärlek.

joy & maja

-Vad är det värsta hunden vet?
Att vänta på att maten serveras. Det tar alldeles för lång tid. Hon ylar, skäller och trampar med tassarna.


-Har hunden någon alldeles speciell egenhet?

Hon kan prata. Och så trampar hon med tassarna när hon är glad och ivrig. Hon är så söt då. Anna och Crisse vet, dom har hört och sett.


-Något hyss som hunden pysslar med?

Hon är en rymmare av stora mått. Det räcker med att man blinkar så är hon försvunnen, trots att hon var alldeles intill nyss. Är dörren öppen det minsta lilla så puttar hon upp den och drar. En gång när vi kom ner till skåne mitt i natten så försvann hon medans vi packade in alla väskor mm. Tänk er själva en regning natt kl 02.30 på Österlen. Efter en bilresa på 7-8 timmar så är hundjäkeln bara spårlöst försvunnen. Man vill ju inte ropa så högt mitt i natten heller. Vi gick runt runt i ca en halvtimme, ingen hund. Men helt plötsligt så bara står hon framför kylaren på bilen när vi kommer tillbaka efter ytterligare en runda. Och hon tittar på oss precis som om vi inte var riktigt kloka. -Varför i hela fridens dar är ni ute och går i regnet mitt i natten? Ser ni inte att jag är blöt och trött? Jag vill gå in och sova. Dumskallar!!!!!

-Var sover hunden på natten?

sovplatsen
Här.


-Vad får hunden för foder?

Grunden är ett färskfoder, som vi blandar ut med lite torrfoder.

-Hur reagerar hunden när den får några dagars vila?

?????
-Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro?
Fri tillgång till mat. Ständig uppmärksamhet. Och naturligtvis stora ytor att röra sig fritt på.

vackra joy

Joy, så vacker!

UTMANAR: Anna och Crisse, Åsa och Malva, Milla och en vovve ur flocken, Eva och valfri vovve, Lucas och Linus och alla andra som vill!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa

Jag antar utmaningen :)
Ha det bra!
Kramen!

Postat av: Pialill

Hej..
Kul att läsa om andra vovvar. :-)
Trevlig dag och kram.

2007-03-01 @ 08:30:21
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Eva

Jätteroligt att du tänkte på mej!

KramKram

2007-03-01 @ 11:05:33
URL: http://mormorsrutan.blogg.se
Postat av: Lucas

Jättefin hund du har, jag har så fullt upp så jag kunde/hann inte sätta in bilder till utmaningen.
Vår Jezzie är vår fjällko och Linuz vårt busfrö.
Just nu sover båda och jag borde slita mig från datorn..

2007-03-01 @ 11:09:33
URL: http://pikkujussi.blogg.se
Postat av: Paula

Tack Nilla, trevlig läsning med ljuvliga bilder. Nog låter det allt konstigt att hon inte gillar vatten eller att springa o hämta pinnar! Sambon hade när vi flyttade ihop en blandning golden/bordercollie, hon var både pinntokig och simmade mer än gärna!
Roligt att se att utmaningen går vidare, för när jag började tänka efter så hade väldigt många av mina nätkompisar hund!
Ha en fin dag med lilla mamma!/Kram

2007-03-01 @ 11:13:03
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Åhhh vilken sötnos hon är!! Älskar denna vovve..jaa hon jazzar ganska bra när hon pratar..he he..
jag antar utmaningen.eller crisse dårå..;)) Kraaam!

2007-03-01 @ 11:42:29
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Ohh va roligt att läsa om Joy o få se alla härliga bilder. Jag tycker det är ljuvligt med djur. Nu har jag fått hem Astrid, dotterns Rexkatt, från Stockholm. Hon ska vara här några dagar.Det blir trevligt!
Ha det bra idag!

2007-03-01 @ 12:25:55
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Ninni

Så fin så fin! Jag gillar den rasen..två av mina bröder har haft sådana...vilka underbart snälla vovvar!
men dom rymde inte!
/Kram:)

2007-03-01 @ 17:17:56
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Den där Joy skulle jag gärna vilja ha i mina ägor :-) En sådan vacker hund. Trevlig läsning som alltid här hos dej Nilla.. Ja du vem vet kanske vi ligger sida vid sida på stranden i sommar :-)
Ha de gott och nu finns det musik oxså till mitt inslag idag..
Kramkram

2007-03-01 @ 17:19:23
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Den där Joy skulle jag gärna vilja ha i mina ägor :-) En sådan vacker hund. Trevlig läsning som alltid här hos dej Nilla.. Ja du vem vet kanske vi ligger sida vid sida på stranden i sommar :-)
Ha de gott och nu finns det musik oxså till mitt inslag idag..
Kramkram

2007-03-01 @ 17:20:28
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Den där Joy skulle jag gärna vilja ha i mina ägor :-) En sådan vacker hund. Trevlig läsning som alltid här hos dej Nilla.. Ja du vem vet kanske vi ligger sida vid sida på stranden i sommar :-)
Ha de gott och nu finns det musik oxså till mitt inslag idag..
Kramkram

2007-03-01 @ 17:20:45
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej Nilla!
Tittar in och önskar dig en skön fredagskväll!
Kramen på dig!

2007-03-02 @ 12:32:17
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Åsa

Hej Nilla!
Tittar in och önskar dig en skön fredagskväll!
Kramen på dig!

2007-03-02 @ 12:33:21
URL: http://havsbrus.wordpress.com
Postat av: Anna

Nu ska vi se om detta funkar,kom inte in igår...*morr*
Ville bara önska dig en fin helg & ta hand om dig! *kraam*...

2007-03-03 @ 09:45:17
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Önskar dig en trevlig helg och hoppas att bloggen fungerar nu. /pimpim

2007-03-03 @ 10:26:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback