Så vackert


1.a advent

Nu blir det ljus i vårt hus. Så fint det blir när ljusstakar och stjärnor är på plats. Men det där med julbak, ja det får bli som det blir. Just nu är jag rosslig i halsen och hes som en kråka. Få se vad det blir av det. Det har i alla fall gått väldigt bra på mitt första "uppdrag" i poolen. Jag var välkommen tillbaka. Kul!
Nästa vecka är jag preliminärbokad onsdag och torsdag på en förskola i grannkommunen. Skulle önska två dagar till för att det ska gå ihop sig ekonomiskt. Men det är bara att ha is i magen.

Och is i magen får vi nog ha hela familjen. Svärdottern är inlagd på sjukhus för högt blodtryck mm. (havandeskapsförgiftning) Bebisen skulle ju komma lagom till julafton. Men nu ska den få komma ut i början på nästa vecka. Så spännande, håll alla tummar för att det går bra nu.

Till min son och svärdotter och alla andra, en av de vackraste låtar som någonsin gjorts, Hallelujah. Leonard Cohen har gjort den. Så otroligt vackert. Njut!!!!!!!!!!!!!!



Här med Jeff Buckley.


Leonard Cohen själv.

Fler Hallelujah moments:


Bon Jovi


Peter Jöback "Decembernatt"


På "Dansk"



Ha en trevlig 1:a advent i morgon.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Underbara båda två....kollade inte dom andra lyssnade bara på halleluja..vackert!

Kul att du får jobb, är det så för dig att du inte får stämpla när du är i ett bemanningsföretag??

Lycka till för svärdottern, kommer att gå bra..stora kramar till dig från mig!

Postat av: Gunvor

Underbar låt i olika tappningar! Tyckte att Amanda gjorde den riktigt bra i Idol i fredags. Håller tummarna för den blivande mamman. Spännande för blivande farmor förstår jag! Här vräkte snön ner igår och på natten när vi åkte hem från dansen så spöregnade det! Inget kul alls.Nu är det blötsnö på vägarna här hemma. Dom stora vägarna är bara igen.
Men det är adventsfint o vitt iallafall.
Ha en vilsam första advent! Kramar i massor!

2007-12-02 @ 13:28:11
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Zassi

Oj! Jag håller tummarna för att allt går jättebra!
Kramiz//Z

2007-12-02 @ 19:35:22
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Hallelujah... Leonard Cohen kalas, han har gjort så många fina låtar den mannen.. han är lite glömd nu, men efter Amandas hallelujahmoment i Idol i fredags, så kommer han i ropet igen.. var så säker.
Konstigt jag har oxså hans låt hos mig..:-)
Hoppas det funkar bra för dig på jobbet och att svärdottern får sin lilla prins eller prinsessa och allt går bra:-)
Ha de.. kramar till dig

2007-12-02 @ 22:15:37
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nilla

Visst är det mysigt med advent, alla ljusen och den speciella förväntan som plötsligt infinner sig :)
Vad skönt att du fått lite jobb, förstår att det känns skönt att slippa allt "runtomkring" såsom samtal och planering.
Nu ska jag kila iväg till jobbet :) vi har tre inskolningar som börjar idag, och vi ska prova heldagsinskolning, hoppas det kan bli bra och något vi vill fortsätta med.
Ha en jätteskön måndag, och lycka till när lilla barnbarnet tittar ut.
KRAAAAAAAM!!!!

2007-12-03 @ 07:03:28
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Carina

Tänd ett ljus för Engla! http://inha.blogg.se/1208196239_tnd_ett_ljus_fr_engla.html

2008-04-14 @ 20:33:21
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback