Skogs - eller Skräppromenad????

Greta

Greta, sötisen!

Fågelbo

Ett fågelbo som vi hittade i skogen. Har väl gjort sitt nu. Snart dags att flytta till varmare land :-)

Robotfriend

Robot-friend! Allt som var kvar av honom idag.

Plastburk

Mycket kan man hitta i skogen, men i dag var det mest skräp.


Cigarettpaket

Mera skräp!!!

Plock-Upp

Så här gör jag! Plockar upp och tar hem skiten. Det verkar inte som om någon i min kommun har läst reklamen i Hundsport. "Plock - upp!  En skitsak....  Låt inte din bästa vän bära hundhuvudet. Plocka alltid upp efter din hund där hundbajs kan skapa irritation."

När man bor i tättbebyggda områden bör man plocka upp efter sin hund. Dom flesta har ju bara en eller två hundar att plocka upp efter. Vi har fyra. Jag har snart bott i det här området ett halvt år nu, och i morse var första gången som jag såg någon annan plocka upp efter sin hund. Hur kan man gå  efter gång & cykelvägar mitt i ett bostadsområde, bland barnens lekplatser och låta hundarna göra ifrån sig utan att plocka upp? Jag fattar det inte. Är jag dum, eller? Det är väl en annan sak om man bor på landet och har stora ängar och skogar omkring sig. Men här,nej skärpning! 

Maja

Gammel-Havanaisen Maja. Hon är nerklippt. Tycker inte om att bli kammad. Men att bli klippt det går alldeles utmärkt.

M & J

Maja & Joy

Joy

Joy, den äldsta av våra hundar blir 10 år i april.

                    **************************************************************************

Inte blev det någe sminkparty i går heller. Det är nämligen nästa tisdag, virrpanna, jag alltså. Och lika bra var det, för jag hade ändå inte orkat. Det blev som vanligt, somnade framför tv`n.

I dag har jag varit på vårdcentralen och tagit prover inför läkarbesök nästa vecka. På hemvägen svängde jag in och röstade. Sen var det gott med frukost, jag var fastande sen kl. 20.00 i går kväll. En liten stund framför tv´n har jag hunnit med också. Tittade på Desperate Housewifes som jag spelade in i går kväll. Men det kan man både ha och mista, det har spårat ur. Som dom flesta serier som går för länge. Och sen blev det som sagt den dokumenterade Skogs/skräp-promenaden.

Ha en trevlig dag i solen :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Åsa

håller helt med dig.Upp med skiten i tätbebyggt område.
Jag har 2 hundar och i byn och villakvarter plockar jag upp!!
Vad är det för ras på hunden i första fotot???
Tack för titten hos mig förreseten!
Ha det bra!

Postat av: Anna

Håller med dig..i det området du är i på bilderna..så är det sååå mkt skitpåsar...rastat min "lilla" vovve där några ggr..he he..har en gammal arb. kompis som bor där..hon har en svart labrador...ha det gott!!

2006-09-13 @ 18:57:02
URL: http://kattlull.blogg.se
Postat av: Milla

Ja tänk att det ska vara så svårt att ta upp skiten!?!?

KRAM!

2006-09-13 @ 21:42:50
URL: http://elmida.se/wp
Postat av: Pia

Visst är det en massa skit där ute av både det ena och andra.. man blir snopen vad folk verkligen kastar ut där... soffor, kylskåp, mattor osv.. Så denna hundlort som man får akta sej för att trampa i. Nu finns det lite mer fotoshow inne i gömman om du har vägarna förbi..
Kram på dej

2006-09-14 @ 12:53:57
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilka söta hundar! Vad tråkigt det är när folk skräpar ner!

2006-09-16 @ 00:08:04
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback