Sjuk!!!!!

Min schäslong

Ja inte hjälpte det med mina Esberitoxdroppar inte. Men jag kände mig ändå ganska ok i morse, så jag åkte till jobbet. Men det tog inte så lång stund innan jag var helt utslagen. Och inte blev det väl bättre av att regnet fullkomligt vräkte ner på oss. Så när lunchen var avklarad och dom som skulle sova var nerbäddade, då tog jag mitt pick och pack och åkte hem. Sen har jag tillbringat en stor del av dagen i min gosiga schäslong, nerbäddad under pläden.

Men när jag hade de som allra bäst så knackade det på dörren. Och William klev på. Och utan att knappt andas så säger han - Är morfar hemma, är Oskar hemma, har du kvar den där goda äppelpajen som morfar gjorde, kan du göra en ny då, jag ska titta på film, kan du sätta i Djungelboken mormor. Phu!!!

Jag försökte komma emellan med att jag var sjuk och att jag inte orkade göra nån äppelpaj, men han ville inte riktigt lyssna på det örat. Nån äppelpaj blev det inte, men Djungelboken tittade vi på. Och emellanåt så skrattade han till och sa - ha,ha, nu sover du igen mormor. - Nädå, jag bara blundar, sa jag. - Det gör du inte alls det, sa William :-)

Sen kom Malena upp och hämtade honom, så lite vila blev det i alla fall. Och i morgon stannar jag hemma, vi har fixat en vikarie så jag behöver inte skänka jobbet en tanke, skönt. Så jag ska bara vila och läsa i morgon.

Melvin längtar ut

Här en bild på en bråkig Melvin som längtar ut.

Snälla matte

Snälla matte, när jag ber så fint.

Vi har börjat släppa ut katterna lite på kvällarna nu. Och tack och lov så hittar dom hem. Man vet ju inte när man flyttar hur det blir. Men i dag var han så tjatig och bråkig så jag släppte ut honom på eftermiddagen också. Men nu bor vi ju i ett sånt område där det inte är så populärt med katter, och därför brukar vi vänta till det är mörkt. Och sen vet man ju inte om någon blir irriterad på dom och skickar iväg en spark. Vi har ju råkat ut för såna tråkigheter tidigare, med Chaplin, gammelkatten. Med dyra veterinärkostnader som följd. Och en massa oro för om han skulle klara sig. Där vi bodde tidigare så hotade en granne med att hon skulle strypa honom och lägga ut gift. Mycket tråkigt. Hoppas att det går bättre här. Fast egentligen ska man ju bo på landet med katter. Dom trivs allra bäst när vi är i Skåne. Men nu är det som det är, och man får göra det bästa av situationen.

Nu ska jag titta på Idol!!!!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Milla

Inte vara sjuk nu!
Hoppas du blir piggare snart!
KRAM!!!

Postat av: Anna

Hejsan..ser på ett foto att du bor på Heimdalsvägen!! Där har jag bott me..på nr 38..innan jag flyttade till Carlslund! Va kul..nästan grannar! Åhhh du har en sån där shäslong(heter det så?) som jag vill ha...*avis*..Fin kisse förresten..;)

2006-09-08 @ 11:51:49
URL: http://kattlull.blogg.se
Postat av: Nilla

Anna: Jasså, bor vi så nära varandra, kul. Min schäslong (ja, det heter så) är jätteskön. Man somnar så himla bra i den, speciellt när man ska titta på något bra tv-program :-) Missar alltid slutet.

2006-09-08 @ 12:18:02
URL: http://www.nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback