Mera trattisar

Mer trattisar

Här var det mer Trattisar och som herre på täppan Herr Kantarell.

Vi hittade svamp när vi var ute med barnen i dag. Jag hade turen att få dom. Så nu har vi ätit svampmacka till förrätt, mums! Och snart blir det potatismos med bladspenat och örtkryddade fiskbiffar. Jag fixade mackorna och Kjelle maten. Så jag passar på att skriva några rader under tiden som han stökar i köket.

Men innan vi kom så långt så var det som vanligt en stressig tisdag. Upp tidigt som attan, 5.30, började kl 7.00 i dag. När jag kom hem så var det hundpromenix och sen iväg till sjukgymnastiken. Hem och hämta Oskar och tillbaka igen. Men däremellan så var jag en snabbsväng ner till centrum och Apoteket. Var ju där i går och hämtade ut medikamenter. I morse letade jag som en tok efter påsen med tabletterna. Den fanns ingenstans. Det sista jag kom ihåg var att jag tog upp glasögonen, drog kortet och slog in koden, tog kvittot och stoppade ner i plånboken. Så innan jag vände upp och ner på huset igen så tänkte jag att jag kollar på Apoteket om jag glömde påsen där.

Hittade en vänlig dam där som sa, -Jo det finns en kvarglömd påse här borta. Och så hämtade hon den, och visst var det min. Jag är en sån som alltid ska förklara varför jag gör si eller så. Och började med en utläggning om att mobilen ringde när jag skulle betala, vilket är alldeles sant, trot eller ej :-) Men hon bara log och klappade mig på axeln och sa - det händer hela tiden, vi har ofta kvarglömda påsar här.

Men man blir ju lite orolig för sig själv. :-)

Apotekspåse

Den återfunna påsen :-)

Nu vankas det fiskbiffar i köket, mums!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pia

Ja du så gör jag oxså då och då.
Det kallas ÅNK och är hur naturligt som helst då åren börjar tränga sej allt närmare.
Mina glassögon var puts väck här.. letade som en idiot överallt fanns inte i alla väskor, fickor ja precis över allt. Inga glas. Visste med mej att jag inte haft dessa på mej eller med mej ut och absolut inte lagt dom av mej någon stans..
Det gick en vecka puts väck.. Så minsann en vacker dag, då jag skulle leta efter något annat i en av väskorna (bagen) där låg de hur snyggt som helst i ett litet fack.. Snacka om ÅNK..
Ha de gott.
Kram

Postat av: pimpim11

Ja nu hade du tur som fick svampen.
ja får alltid slåss med barnen på förskolan som jag jobbar på alla vill ta hem den.
Oftast så vinner de Det är härligt att se barnens glädje av att vara i naturen /pimpim

2006-10-10 @ 21:52:35
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Junitjej

Åh, kantareller är minsann mums!

2006-10-11 @ 06:24:00
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Åsa

ja,du vi är nog lite vimsiga till mmans emellanåt!
Jag har en tendens att gå in på posten och betala för nåt paket och sedan gå därifrån tomhänt!
Det har jag gjort flera gånger!
Ibland är man lite mer än lovligt virrig!
kram!

2006-10-11 @ 08:01:08
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Anna

Svamp macka..ahhh så gott! Glömma påsar eller saker man handlat är ju tyvärr ganska vanligt här hos mig..he he..min läkare sa en gång att det har INTE med åldern att göra..utan att man är så stressad inombords..att det blir kaos i skallen..jag skyller på det jämt..;)

2006-10-11 @ 09:35:58
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Malle

orolig ja.....själv har jag varit så vimsig att jag ärligt har blivit rikigt rädd, glömt att låsa skåp på jobbet, glömt mjölken på diskbänken, sprungit ut för att cykla till jobbet utan cykelnycklar....upp igen och kommit på nåt annat jag har glömt och upp igen......osv. Man borde bada mer och läsa och ta det lugnt. Har en kylskåpsmagnet: stress is when you wake up screaming and realize that you havn´t fallen asleep yet.
Kram

2006-10-11 @ 13:02:33
URL: http://metallmalin.blogg.se
Postat av: Pia lotta

Gomiddag på sej.. sitter du och rensar svamp ännu :-))
Säkert annat som hägrar för dej och blogga kanske inte är det man först priroriterar..
Ha de gott o take care..
Kram

2006-10-11 @ 14:33:09
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback