Helgen

Söderhallarna

I lördags blev det ett besök på Ingelsta Kalkon igen. Denna gång på Söderhallarna i Sthlm. Så nu finns det mera smarr i kyl och frys. Så i lördags blev det en fantastisk kålpudding med potatis, sås och den hemlagade lingonsylten. Och sist men inte minst, ett glas rött till Mmmmmm...........................

Sen gick vi ner till Malena och Jimmy. Fika och tv-kväll, trevligt.

Rosor

I dag ett besök hos mamma och pappa. Jag fick en bukett rosor av pappa. Antagligen dom sista rosorna för säsongen. Vi har minusgrader här. Åtminstonde på mornarna occh kvällarna.

Ros

Närbild på den största rosen. Tack lilla pappa :-)

Och nu, ni som undrar. Jojomensan, Greta fick två små valppojkar i går. Allt gick bra, hon var så duktig, tar väl hand om sina små bebisar, säger Monica (Gretas uppfödare)

Bilder finns här
Tequilaville´s kennel  Gå in på valpar/aktuell kull, längst ner finns en bild på de två ljusa små gossarna.

Och så var helgen över, och jag skulle som vanligt behöva några dagar extra för att vila upp mig på. Undrar hur länge detta går?  Det är ju bara att inse, det går inte - Att vara dotter,mamma, mormor och yrkesarbetande på samma gång!!!!!!!!!!!!!!

Ha en bra vecka därute i livet. Vare sig det är snö eller inte. Vare sig du är frisk eller sjuk.

Jag har i alla fall blivit "Mormor" till två små pojkvalpar :-)))))

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: pimpim11

Ingelsta kalkon vad är det. Aldrig hört talas om den ligger den på Södermalm eller.
Är inte jättehemma i Sthlm men har iallafall varit i kungshallarna och hötorgsgallerian (heter det så?)
Hittade en liten affär vid mariatorget som hade scrappering saker, jätterolig affär.
Vilka fina roser gulligt av din pappa.
Vila nu lite i kväll Nilla. =0) pimpim

Postat av: Ninni

nämen åhh va söta valpar....
Vackra rosor...jag plockade också in några igår, det var nästan dom sista!

Ta det lugnt nu vännen, kramen

2006-10-30 @ 07:41:21
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Vilka sötnosar!!! Känner några som föder upp havanaiser i Bålsta..kennel Holländers..dom är uppfödare åt Pompe oxå?
Ingelsat kalkon..mmm va gott..där kan man äta sig mätt med ögonen bara...ha en bra dag..

2006-10-30 @ 08:51:47
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Paula

Grattis till valparna!!!
Vet du, jag blev ju mormor strax innan min 40-årsdag, det bidde liksom min födelsedagspresent...
Jag upplevde nog det som väldigt stressande! Visst var jag glad, men jag var ju mitt uppe i arbetslivet, hade lite av en 40-årskris som ledde till att vi lämnade Stockholm o köpte vandrarhem/värdshus utanför Kopparberg o vi jobbade i stort sett dygnet runt! Det går inte att utan dåligt samvete kombinera alla dessa roller! Och man kan inte alltid påverka sin egen situation heller, även om man önskar det! Man räcker bara inte till!
Hoppas du håller huvudet kallt och inser att du måste prioritera, fast det är inte så lätt!
Kramar om en gråmulen måndag morgon

2006-10-30 @ 09:30:41
URL: http://paulaz.se
Postat av: Pia lotta

* Härligt med de små valparna.. lycka till säger jag.
Vi hade Saluhall här i stan, då jag var barn.. det var så mysigt.. sen blev det en till, men den gick inget vidare.. nu är där endast ett fåtal butiker och ingen mat alls.. lite sorgligt, då den verkligen hade allt och kanon att handla och spankulera i.
Ha de gott.. kramkram

2006-10-30 @ 13:58:36
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: MyyZz

Ingelsta kalkon är KALAS ... handlar oxo där ibland... har ju lite långt till skåne.

Vackra rosor ... mmmmm tänk den som fick rosor ändå ... fast jag skulle nog undra om pappa hade dött och kommit tillbaka som spöke om han kom med rosor till mig ;-)

Sen har jag lärt mig EN sak ... INTE gå in och titta på bebisar .. det är FARLIGT;-)

Kanske sen då ... men inte nu... känner att jag är för svag just nu;-)

tjingeling

2006-10-30 @ 18:03:38
URL: http://myyzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback