Ännu mer Trattisar

Trattisar

Japp, ännu mer Trattisar.
 
Egentligen så hade jag tänkt mig en skön stund på min schäslong, med en bra bok, en kopp kaffe och en chokladbit. När jag kom hem från jobbet. Men skogen ropade. Kunde inte låta tillfället gå mig ur händerna. Jag var ju där förra torsdagen, men lite senare. Och då var jag ju inte ensam på svampstället. Så jag tänkte att nu när jag slutade tidigt så skulle jag vara först. Och jag tror faktiskt att jag var det. Men nu är jag trött. Man blir så trött i ögonen när man går och stirrar efter svamp. För att inte tala om hur ryggen känns. Men nu ligger dom där och väntar på att bli rensade. Trattisar är ganska lättrensade. Och dom kan nog ligga till i morgon också.


Närbild trattis

Närbid på en fin Trattkantarell.

Matlagningen hoppar vi över i kväll. Det blir nåt färdigt. Ska bara fixa matsäck till i morgon. Ska på kurs och lära mig mer om träd och djur i skogen. Ska bli roligt.

Nu ska jag ta mig en bloggrunda innan jag stupar.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: pimpim11

Det ser verkligen gott ut med lite svamp och det är ju så rogivande att gå i skogen och plocka svamp.
Man får tid att tänka tycker jag. /pimpim11


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback