En hyllning!

jag

Har städat och fixat i datarummet i dag, så mycket skräp man samlar på sig. Men så mycket roliga saker man kan hitta. Gamla foton tex. fotot ovan föreställer mig själv ca 2 år.

Pappa & jag

Pappa och jag. Stilig karl, eller hur. Och nu fyller han snart 95 år lilla pappsen. Men jag har haft tur som har mina föräldrar i livet fortfarande. Mamma är 88 år. Dom bor själva i en villa på 4 rum och kök, med stor trädgård. Dom har hemhjälp 1 gång / dag som lagar mat till dom. Handling 1 gång / veckan och städning var 3:dje vecka. Men städning endast av 3 rum och kök, resten får dom ta själva. Men pappa börjar bli lite trött, och mamma är lite virrig.

Men jag blir lite sorgsen i bland, dom kan ju inte leva i all evighet. Och med den höga åldern så vet jag ju att det närmar sig, det ofrånkomliga.

Men än så länge gläds jag åt att ha dom i livet. Och jag har så oändligt mycket att tacka dom för. Så mycket omtanke som vi har fått min syster och jag. Så roliga semesterminnen jag har, från alla tältsemestrar vi har varit på. Den ena tokigare än den andra. Och all hjälp som jag och min syster har fått av våra föräldrar med alla våra barn. Det har blivit några stycken under åren, närmare bestämt nio barnbarn. Och nu har dom ju dessutom tre barnbarnsbarn.

Ja det blev en liten hyllning till mamma och pappa i dag.

Ha en bra kväll och vecka alla vänner :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh älskar svart vita foton?? Hade det hur mkt som helst på förra bloggen..men nu har dom sinat..he he..
Ett sånt stiligt par..pappa & du?...
Ha en bra vecka själv..imorrn blir man hundägare igen..då blir det väl nån tur i skogen vid dig där..ha det gött! Kraam!

Postat av: Åsa

Vad härliga bilder och vad fint du skriver om dom!!
Imponerande att dom är så pass "friska" ändå vid den åldern!
Kram på dig!

2006-11-05 @ 18:34:06
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Zassi

Vad roligt att läsa om din mor och far, och lycka att båda är i livet - även om dom kanske är lite trötta och virriga ibland :)
Jag har min mor kvar i livet och trots att det snart är 2 år sedan pappa gick bort så tänker jag på honom varje dag. Jag skulle vilja slå en signal och kolla att han har det bra...
Det var ett trevligt första intryck av din blogg så jag ska botanisera vidare.
Ha en bra kväll - jag tittar in fler gånger :)
/Z

2006-11-05 @ 18:57:35
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Zassi

Hej igen :)
skulle inte du kunna lägga ut receptet på lingonbullar med mandelmassa?
Jag skulle vilja ha det iallafall - dom såg så goda ut!
/Z

2006-11-05 @ 19:04:12
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Nilla

Zassi: Du är välkommen Zassi, och jag lägger ut receptet på lingonbullarna nån dag i veckan. Nilla

2006-11-05 @ 19:57:40
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Pia

Visst är det härligt med våra gamla.. Min pappa gick ju bort för några år sedan, men mamma lever.. "bara 77 år än s¨länge.. Visst har hon sin Parkinsons och annat skit med bene (trafikolycka) men hon kämpar på med sin rullator, var dag är hon ute och trallar runt. Huvudet är det absolut inget fel på heller.. piggelinare ändå trots sin gång.
Vågar inte tänka tanken på...
Ett liknande foto har jag oxså på mej o min pappa..
Ha de fint o va rädd om dej..

2006-11-05 @ 22:41:40
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: pimpim11

Vilken fin hyllning till dina kära föräldrar den kan de vara stola för. Mina föräldrar lever fortfarande men är ju yngre oxå.
Jag tänker som du att det är inte för evigt man får behålla någon. /pimpim

2006-11-06 @ 08:00:43
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Ninni

Va härligt att ha föräldrar som är så gamla och som kan ta vara på sig själva, både min mamma och pappa behövde mycket hjälp, det var tungt!
Ha det gött idag, kram

2006-11-06 @ 08:08:05
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Zassi

Toppen Nilla. Jag återkommer för receptet..
och lägger upp din blogg som länk på min.. :)

2006-11-06 @ 10:38:26
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Paula

Oh va mysiga bilder! Jag ska också börja botanisera nu när jag skaffat en scanner!!! Först måste jag ta reda på var jag har alla album....på vinden? i ladan? i källaren? hmmmm, slarvmaja!
Du verkar ha fått riktigt fina gener du, jag förlorade min mamma när hon var 48, pappa gick bort när han fyllt 65....inget att hurra för direkt, o inga helsyskon har jag heller!
Är mest ledsen för min enda dotter, som när jag går bort inte har några nära o kära av den äldre generationen kvar...
Kram

2006-11-06 @ 15:09:50
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback